کارگردان ناتینگ هیل درگذشت

0
105
جولیا رابرتز در فیلم سینمایی ناتینگ هیل
جولیا رابرتز در فیلم سینمایی ناتینگ هیل

وب سایت اردبیل سینما گزارش داد: کارگردان ناتینگ هیل درگذشت – راجر میچل، کارگردان کمدی رومانتیک محبوبِ ناتینگ هیل، با فیلمنامه‌ی ریچارد کرتیس و بازی هیو گرانت و جولیا رابرتز، درگذشت.

راجر میچل کارگردان ناتینگ هیل
راجر میچل کارگردان ناتینگ هیل

کارگردان ناتینگ هیل درگذشت – راجر پسر یک دیپلمات بود که در آفریقای جنوبی به‌دنیا آمد و در سوریه و چک بزرگ شد. از او درامِ ونوس با بازی پیتر اوتول هم به‌یادگار مانده که داستانِ پیری یک هنرمند را روایت می‌کرد، اما خود میچل، هنگام مرگ، تنها ۶۵ سال داشت. ونوس برای اوتول، یکی دیگر از نامزدی‌های اسکار پرشمار کارنامه‌ی حرفه‌ای‌اش را هم به‌همراه داشت. همسر نخست میچل، کیت بافری، بازیگر بود.

نمایی از فیلم سینمایی ناتینگ هیل
نمایی از فیلم سینمایی ناتینگ هیل

پدر وی رابرت میچل، یک دیپلمات انگلیسی بود که برای مأموریت به پرتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی اعزام شده بود و به همین دلیل بود که راجر میشل در این شهر متولد شد و باید گفت بر خلاف تصور برخی که می‌پندارند او یک تبعهٔ آفریقایی‌تبار بود، او اصالتاً انگلیسی بود. میشل به دلیل شغل پدرش و حضور وی در مأموریت‌های گوناگون، قسمت‌های قابل توجهی از کودکی خود را در بیروت، دمشق و پراگ گذراند.

وی پیش از تحصیل در رشتهٔ زبان انگلیسی در دانشگاه کوئینز کمبریج، در دانشگاه کلیفتون در بریستول تحصیل کرد و این دانشگاه، جایی بود که او توانست در آن کارگردانی و نوشتن نمایشنامه‌های کوتاه را آغاز کند و در آنجا ده‌ها نمایشنامه را کارگردانی و بازی کند. در همین دوران بود که توانست هر دو جایزه RSC Buzz Goodbody، بهترین کارگردانی دانشجویی NSDF و یک جایزه Fringe First در جشنواره ادینبورگ برای بازی در نقش پریکیت دیک را از آن خود سازد. وی در سال ۱۹۷۷ فارغ‌التحصیل شد.

کارگردان ناتینگ هیل درگذشت – درگذشت میچل در شرایطی اتفاق افتاد که دو پروژه‌، یک مستند به‌نام الیزابت و یک کمدی درام، در فهرست کارهای آینده‌اش بود، که مستند الیزابت، مراحل پس از تولید را طی می‌کرد. میچل چهار سال پیش هم دختر عموی من ریچل را بر اساس رمان معروف دافنه دوموریه کارگردانی کرده بود. میچل قرار بود بیست‌ودومین باند را کارگردانی کند، که از پروژه جدا شد.

ناتینگ هیل، در دوران اوج کمدی‌رومانتیک‌های انگلیسی با حضور هیو گرانت در نقش مرکزی ساخته شد و خاطره‌ی خوبی از آن در ذهن علاقه‌مندان سینما باقی مانده است. میچل اعتقاد داشت که وظیفه‌ی کارگردان، سروِ داستان برای تماشاگر است، نباید مدام توجه‌اش را جلب کند و کارش باید ناپیدا باشد. روح‌اش و یادش گرامی.


💠وب سایت رسمی سینما قدس اردبیل:
http://www.cinemaghods.com

💠کانال تلگرام سینما قدس اردبیل
https://t.me/joinchat/Y6jI0UjzEd1jNzZk

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید