خانه وبلاگ صفحه 65

اصلاح فیلم ناخدا خورشید با نسخه اصلاح شده آماده اکران است

اصلاح فیلم ناخداخورشید

نسخه اصلاح ‌شده فیلم ناخدا خورشید آماده نمایش است

اردبیل سینما تقدیم می کند: نسخه اصلاح ‌شده فیلم ناخدا خورشید، که به سفارش فیلمخانه ملی ایران در «استودیو روشنا» انجام شده است در حالی به زودی رونمایی می‌شود که ناصر تقوایی همواره نسبت به کیفیت و نحوه بازپخش نمایش فیلمش انتقاد داشته است.

نسخه بازسازی شده فیلم «ناخدا خورشید» قرار است دوم اردیبهشت‌ ماه در سی‌ و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش گذاشته شود. سال گذشته نسخه‌ ای از فیلم «گاو» داریوش مهرجویی که به همت فیلمخانه ملی ایران بازسازی شده بود در این جشنواره به نمایش درآمد و امسال یکی از آثار ماندگار ناصر تقوایی اصلاح و برای نمایش آماده شده است.

استاد ناصر تقوایی
استاد ناصر تقوایی

ناصر تقوایی «ناخدا خورشید» را در سال ۱۳۶۵ با اقتباس از داستان مشهور «داشتن و نداشتن» نوشته ارنست همینگوی و با نقش ‌آفرینی داریوش ارجمند، علی نصیریان و سعید پورصمیمی ساخته است.

در پنجمین جشنواره فیلم فجر ارجمند و پورصمیمی برای بازی در این فیلم برنده لوح زرین بازیگر نقش اول و دوم شدند. همچنین این فیلم در چهل ‌و یکمین جشنواره فیلم لوکارنو در سوئیس (۱۳۶۷) برنده پلنگ برنز به‌عنوان بهترین فیلم و جایزه نقدی به مبلغ سه هزار فرانک و جایزه‌ای به‌ عنوان نماد شهر لوکارنو شد.

اصلاح فیلم ناخداخورشید
اصلاح فیلم ناخداخورشید

تقوایی چند سال قبل پس از نمایش «ناخدا خورشید» در تلویزیون با انتقاد از نحوه پخش آن گفته بود: آخرین نسخه‌ای که از «ناخدا خورشید» در تلویزیون دیدم، ۳۷ دقیقه کوتاه ‌تر از آن چیزی بود که من ساختم! اگر این فیلم را با تمام صحنه‌ هایش دوست ندارند،‌ نخرند و نمایش ندهند نه اینکه هربار پنج تا ۱۰ دقیقه از آن را بیرون بیاورند بدون اینکه چرایش مشخص باشد.

کارگردان «ناخدا خورشید» همچنین درباره ساخت این فیلم اظهار کرده است: پس از آنکه از مجموعه‌ «کوچک جنگلی» جدا شدم یک گروهی از تیم‌ من هم از سوی گروه جدید رانده شد. آن زمان داریوش ارجمند را برای نقش میرزا و سعید پورصمیمی و فتحعلی اویسی را برای نقش ‌های دیگر انتخاب کرده بودم که آنها را از آن مجموعه بیرون کردند که نکند چون با من بوده‌اند، وسط کار قال‌شان بگذارند. من این گروه را جمع کردم و با آنها «ناخدا خورشید» را ساختم، حتی جالب است که بگویم ما مجبور شدیم بیش از ۵۰ درصد از بازی‌ های فتحعلی اویسی روی دریا را با کمک بدل بگیریم چون او کارمند تلویزیون بود و هر روز تماس می‌گرفتند که اگر به تهران برنگردی اخراجت می‌کنیم. چنان جنگ اعصابی برای اویسی به وجود آورده بودند که او از گفتن یک سلام جلوی دوربین عاجز بود.

تقوایی درباره مکان ساخت «ناخدا خورشید» هم گفته است: متأسفانه بسیاری از مناطق ایران مدام در حال دگرگونی هستند و به صورت مداوم هویت خود را از دست می‌دهند. در هر جای ایران که من تاکنون فیلم ساخته‌ام پس از مدتی، نابود شده است. نمی‌دانم این از بداقبالی من است یا رسم زمانه. «نفرین» را در جزیره‌ی «مینو» ساختم اما آنجا از بین رفت. «ناخدا خورشید» را در بندر«کُنگ» ساختیم که یکی از معتبرترین بنادر ایرانی بود اما آخرین تصاویری که از آنجا در تلویزیون دیدم، شبیه جایی مانند ساوه بود و هیچ هویتی از قبل نداشت. «رهایی» را در گناوه ساختم و دیگر آنچه شما از گناوه به یاد دارید، دیده نمی‌شود. «ای ایران» را در ماسوله ساختم اما بار آخر که به آنجا رفتم تصمیم گرفتم دیگر پا به ماسوله نگذارم چون همه شهر در حال تبدیل شدن به سیمان بود.

رونمایی از نسخه اصلاح شده فیلم ناخداخورشید

در آستانه رونمایی از نسخه اصلاح شده فیلم «ناخدا خورشید» بخشی از تصاویر بازسازی شده و تفاوتی که قبل و بعد از اصلاح به وجود آمده توسط فیلمخانه ملی ایران و با همراهی لادن طاهری (مدیر فیلمخانه) در اختیار ایسنا قرار گرفته که فایل تصویری این گزارش در این صفحه آورده شده است.

منبع: ایسنا

ژولیت بینوش مقابل دوربین کارگردان‌های ژاپنی و فرانسوی می رود

تورنتو اعلام کرد ژولیت بینوش، بازیگر فیلم جدیدی از کلر دنی کارگردان فرانسوی خواهد بود. به گزارش وبسایت اردبیل سینما، نائومی کاواسه فیلمساز مولف ژاپنی کار فیلمبرداری فیلم «ویژن» یا «خیال» با بازی ژولیت بینوش را آغاز کرد.

در این فیلم ماساتوشی ناگاسه بازیگر ژاپنی نیز بازی می‌کند. این فیلم حاصل همکاری یک کمپانی پاریسی و کمپانی کومی متعلق به خانم کاواسه کارگردان ژاپنی ۴۸ ساله است.

ژولیت بینوش - بازیگر توانمند سینمای جهان
ژولیت بینوش – بازیگر توانمند سینمای جهان

کار فیلمبرداری در این ماه شروع شده و دو هفته و نیم به طول می‌انجامد. پس از وقفه‌ای ادامه فیلم در ماه نوامبر ساخته می‌شود. در این فیلم بینوش در نقش یک مقاله‌نویس فرانسوی بازی می‌کند که از شهر نماران _که زادگاه کاواسه است_ دیدار می‌کند و خاطراتی را که زمانی با شخصیت ناگاسه داشته به یاد می‌آورد. او مردی کوهستانی است که با وجود موانع زبانی و فرهنگی به خوبی با وی ارتباط برقرار کرده بود.

ژولیت بینوش بازیگر سینما

در همین حال در جشنواره تورنتو نیز اعلام شد ژولیت بینوش و آندری بنجامین به گروه بازیگران فیلم کلر دنی با عنوان «زندگی سطح بالا» پیوسته‌اند. رابرت پتینسون و میا گات نیز پیش از این به عنوان بازیگران این فیلم معرفی شده بودند. لارس آیدینر بازیگر «ابرهای سیلس ماریا» و آگانا بوژک بازیگر «رستگاری» و اوان میچل بازیگر «آخرین سلطنت» نیز از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم نخستین فیلم بلند انگلیسی زبان کلر دنی است. او برای ساخت فیلم‌هایی چون «موضوع سفید» و «۳۵ پیک رام» شناخته می‌شود.

کار عکاسی رسمی این فیلم در کلن آلمان انجام می‌شود. این فیلم درباره مجرمانی است که می‌پذیرند در ازای ماموریتی خطرناک کمتر پشت میله‌های زندان بمانند. خانم کلر دِنی ۷۱ ساله هنرپیشه، کارگردان و فیلمنامه‌نویس اهل فرانسه است. «شکلات» (۱۹۸۸)، «مؤسسه زیبایی ونوس» (۱۹۹۹) و «ده دقیقه بزرگ‌تر» (۲۰۰۲) از دیگر فیلم‌های اوست.

بینوش برنده جایزه اسکار برای «بیمار انگلیسی» و نامزد اسکار برای «شکلات» پیش از این در فیلم «بگذار خورشید بدرخشد» دنی نیز بازی کرده بود که در جشنواره فیلم کن هم به نمایش درآمد.

بازیگری ژولیت بینوش در فیلم در کپی برابر اصل

بازیگری ژولیت بینوش در فیلم در کپی برابر اصل

می‌دانستم که عباس کیارستمی فقط در ایران فیلم می‌سازد و من به همین دلیل همیشه از خودم می‌پرسیدم که چه کاری می‌توانم انجام بدهم تا در فیلم او بازی کنم؟ باید زبان فارسی یاد بگیرم؟! وقتی یالاخره برای دیدن عباس به تهران رفتم – این را هم بگویم که ما درمورد خیلی‌ چیزها حرف‌های فلسفی و جالبی زدیم – فکر نمی‌کردم که دیدار ما به ساخته شدن یک فیلم بینجامد. چالش برانگیزتر از صحبت کردن به یک زبان دیگر، کنار آمدن با برداشت‌های طولانی کیارستمی بود. عباس قاب تصویر را تعیین می‌کرد و بدون هیچ گونه کاتی برای حدود ۱۰ دقیقه فیلمبرداری می‌کرد. اینکه برای مدت طولانی و بدون حرکت روی صندلی بنشینی، از جهاتی یک جور تجربه‌ بی‌رحمانه بود، ولی در عین حال از طریق بازی در این نقش توانستم دست به یک سفر درونی بزنم و ازنظر عاطفی به گذشته و آینده بروم. این اولین باری بود که یک کارگردان از من چنین بازی‌ ای گرفت، و من تمام پیچیدگی‌ها و سادگی‌های زن بودن را بیان کنم.

ژولیت بینوش
ژولیت بینوش
بازیگری ژولیت بینوش در فیلم در کپی برابر اصل
بازیگری ژولیت بینوش در فیلم در کپی برابر اصل

کیومرث پوراحمد درباره نحوه انتخاب بازیگران

کار کردن با هنرمندانی که با عشق در صحنه حضور می یباند را دوست دارم نه افراد بی تفاوتی که فقط دنبال گرفتن پولشان هستند و متاسفانه تعداد سینماگران بی تفاوت در طول این سال ها در سینمای ایران بسیار زیاد شده است اما من تصمیم گرفته ام با اینگونه افراد همکاری نکنم و به جایش به سراغ چهره های جدید و تئاتری ها می روم.یکی از خانم های سوپر استار سینما چندی قبل دعوت شد تا در فیلمنامه ای که دو سال من با زحمت تمام آن را نوشته بودم به ایفای نقش بپردازد. هیچ چیز از فیلمنامه نمی دانست، در حدی که از او پرسیدم شما واقعا فیلمنامه را خوانده ای، گفت؛ بله. پرسیدم؛ به نظرتان چطور بود؟ گفت؛ خوبه، خوبه؛ خیلی سرد و بی تفاوت. پرسیدم؛ از نقشی که قرار است در آن حضور داشته باشی راضی هستی؟ باز با همان لحن سرد، گفت: خوبه خوبه. با اینکه بسیار دوست داشتم با آن خانم همکاری کنم اما تصمیم گرفتم از او به عنوان بازیگر در فیلمم استفاده نکنم.


توصیه های مریل استریپ

من فکر می کردم برای بازیگر شدن، زیادی زشت هستم. آن زمان ها عینکی بودن، نشانه زیبایی نبودفکر می کنم من همه مثل دخترهای دیگر بودم که لباس پرنسسی به تن می کنند و انتظار توجه کامل از اطرافیانشان دارند و بسیاری از ما از این حالت بیرون آمده و رشد می کنیم. من همیشه در حال بازی بودم، اما فکر می کردم بازیگری کاری بیهوده است.دختران و پسران جوان بدانید، آن چیزی که شما را از دیگران متمایز می کند، یا شما را عجیب جلوه می دهد، نقطه قوت شماست. در این زمانه که همه سعی می کنند مثل بیسکویت های قالبی یک شکل به نظر برسند، کسی انتخاب می شود که متفاوت باشد. و به زنان جوان می گویم، زیاد نگران وزن تان نباشید. دخترها وقت زیادی را صرف این موضوع می کنند. چیزهای بهتری در زندگی هست.


رضا عطاران درباره فضای مجازی

فضای مجازی چیز جالبی است. اصلا سینما را هم برای این دوست داشتم که برای من جالب بوده است. ولی این فضاهای مجازی چیزهایی را با خودش آورده که جالب نیست. مثل فحاشی یا حمایت از چیزی که خیلی نیاز به حمایت ندارد و انقلاب علیه چیزهایی که مهم نیستند. این نتیجه فرهنگ ضعیفی است که به واسطه اینترنت و دسترسی آسان آن به وجود آمده است.همه می توانند اینستاگرام داشته باشند، حتی اگر سواد و فرهنگ استفاده از آن را نداشته باشند. یکی از جذابیت های سینمایی آن زمان این بود که غیرقابل دسترس بوده است.شاید اگر همفری بوگارت الان بود دیگر این قدر دوستش نداشتیم. از او ۲۰۰، ۳۰۰ تا عکس هست و تمام. اما الان از من هر روز در خیابان تا برسم خانه ۲۰۰، ۳۰۰ تا عکس می گیرند.

پروژه بعدی کوئنتین تارانتینو مشخص شد

۰

پروژه بعدی کوئنتین تارانتینو مشخص شد

کوئنتین تارانتینو، کارگردان برنده جایزه اسکار، یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در هالیوود است و همیشه اخبار در مورد پروژه‌های آینده وی مورد توجه قرار گرفته است. امروز پایگاه خبری هالیوود ریپورتر در یک گزاش اعلام کرد که فیلم بعدی این کارگردان در مورد قتل‌های خانواده مانسون بوده و وی از هم‌اکنون با یک‌سری از بازیگران درجه‌یک هالیوود برای حضور در فیلم صحبت‌هایی را انجام داده است.

براساس این گزارش تارانتینو با برد پیت بازیگر ۵۳ساله آمریکایی که پیش از این درسال ۲۰۰۹ با تارانتینو در فیلم “حرامزاده‌های لعنتی” همکاری داشته، مذاکراتی را برای حضور وی در این فیلم که هنوز نامی برای آن مشخص نشده داشته است. همچنین این کارگردان برجسته ظاهراٌ با جنیفر لاورنس، بازیگر برنده جایزه اسکار، نیز صحبت‌هایی را انجام داده.

پروژه بعدی کوئنتین تارانتینو مشخص شد
پروژه بعدی کوئنتین تارانتینو مشخص شد

هالیوود ریپورتر اعلام کرده که حداقل یکی از بخش‌های فیلم تمرکزش بر روی مرگ شارون تیت، همسر رومن پولانسکی کارگردان متمرکز است کسی که بدست مانسون و گروهش در سال ۱۹۶۹ به قتل رسید. مانسون مغز متفکر روانی و جنایتکاری است که در اوج دوره هیپی، قتل های سریالی زیادی را هماهنگ و ترتیب داده بود. خانواده مانسون در جولای و آگوست ۱۹۶۹ نه نفر از جمله شارون تیت، همسر ۸٫۵ ماهه باردار رومن پولانسکی، کارگردان معروف سینما، را به قتل رساندند. مانسون و گروهش به حبس ابد محکوم شدند.

تمامی مذاکرات فعلاً در مراحل ابتدایی قرار دارند و یک منبع آگاه به هالیوود ریپورتر اطلاع داده است که جینفر لاورنس نقش شارون تیت را ایفا نخواهد کرد. انتظار می‌رود فیلمبرداری فیلم تابستان ۲۰۱۸ کلید بخورد. آخرین پروژه تاراتینو “هشت نفرت‌انگیز” بود که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و همچنین وی در یک مصاحبه‌ای اعلام کرد که تنها دو فیلم دیگر قبل از بازنشستگی‌اش خواهد ساخت.

 

مسعود کیمیایی در گفتگو با برنامه‌ سینمایی کات

مسعود کیمیایی در گفتگو با برنامه‌ سینمایی کات

وبسایت اردبیل سینما تقدیم می کند: مسعود کیمیایی در گفتگو با برنامه‌ سینمایی کات – مسعود کیمیایی در گفتگو با برنامه‌ سینمایی «کات»، درباره استفاده از صدای امیر عباس گلاب به جای پولاد کیمیایی در فیلم «قاتل اهلی» گفت: اصلاً نمی خواستم درباره «قاتل اهلی» حرف بزنم، اما باید این را اشاره کنم که کاراکتری که پولاد در این فیلم بازی می‌کند یک خواننده است و آن خواننده دارد با مفاهیم فیلم درگیر می شود. او یک معترض خوان است و نمونه هایی از این خواننده ها را در آمریکا داشته ایم. در ایران با رضا موتوری استفاده از این موسیقی را در سینما آغاز کردم که با اسفندیار منفردزاده نشستیم و دنبال خواننده ‌ای که مورد پسندمان باشد گشتیم. فرهاد را دیدم و انتخاب‌اش کردم. فرهاد شد نمونه این نوع موسیقی اعتراضی و فریدون فروغی با فاصله نسبت به او ادامه آن مسیر است.
خواننده فیلم «قاتل اهلی» از این جنس است. از جنس اعتراض. این معترض بودن در کاراکتر فیلم است. از بیرون نمی‌آید. این خواننده باید یک صدای تازه باشد. یک صدای جدید و نو که مخاطب آن را پیش از این نشنیده. نه خواننده‌ای که قبلا آهنگ هایی خوانده و او را می شناسی و حالا یکباره می خواهد یک چیز دیگری بخواند. چیزی که شبیه کارهای گذشته‌ اش نیست.

مسعود کیمیایی Masoud-Kimiaie
استاد مسعود کیمیایی
مسعود کیمیایی
مسعود کیمیایی
استاد مسعود کیمیایی - سینماگر مولف سینمای ایران
استاد مسعود کیمیایی – سینماگر مولف سینمای ایران

این اصلاً قابل قبول نیست. مخاطبِ آن خواننده ‌ای که قبلاً کلی آهنگ خوانده و الان صدایش را در فیلم من گذاشته ‌اند، یک طبقه دیگری هستند. شما یک صدای آشنا (امیرعباس گلاب) را برای این کارکتر می گذارید -که من او را نمی‌شناسم – اما طبیعتا این شخصیت را ندارد که کنسرتش را به هم بزنند!
چون تا به حال بهم نزدند، حالا چطور در فیلم من این اتفاق رخ بدهد؟ خواننده باید کسی باشد که اولین بار دیده شود و کنسرتش به هم بخورد و جایگاهی که در آن ایستاده بخشی از زندگی او باشد.
در ادامه، مصاحبه مسعود کیمیایی در برنامه سینمایی کات، برایتان آورده شده است. انتشار این برنامه سینمایی از طریق وبسایت ویدئویی آپارات صورت می گیرد.


آدرس وبسایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com

على سرتیپى همچنان مدیرعامل فیلمیران است

۰

وبسایت اردبیل سینما تقدیم می کند: على سرتیپى همچنان مدیرعامل فیلمیران است – روابط عمومی موسسه فیلمیران با انتشار اطلاعیه ای خبر خداحافظی سرتیپی از مدیرعاملی این موسسه را تکذیب کرد. صبح امروز یکی از روزنامه های سینمایی کشور خبری با تیتر «وداع سرتیپی با صندلی مدیرعاملی فیلمیران» منتشر کرد که روابط عمومی موسسه فیلمیران با انتشار اطلاعیه ای این خبر را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است:
بیش از یک دهه از تاسیس مهمترین شرکت پخش فیلم ایران می گذرد، شرکتى که با مهر و همدلى موسسانش راه دشوار موفقیت را در پیش گرفت و با نیت کمک به اعتلاى سینما و با چشم اندازى فراتر از مرزهاى این سرزمین به پخش بهترین آثار سینماى ایران در داخل و خارج از کشور پرداخته است.

علی سرتیپی و سرکار خانم منیژه حکمت
علی سرتیپی و سرکار خانم منیژه حکمت

سربلندى و آوازه امروز فیلمیران، نتیجه استفاده از تجارب نیروهاى متخصص، برخوردارى از هیات مدیره اى با درایت و مدیرعامل مقتدرى است که تلاش هاى تک تک اعضا را براى نیل به هدف مورد نظر همسو کرده است.

و اکنون بعد از گذشت سالها، با وجود شایعه پراکنى و سنگ اندازى همیشگى حسودان و تیره دلان که با عزمى راسخ سعى در نابودى این شرکت داشتند، فیلمیران همچنان با قدرت می تازد و این کار تیمى موفق، رشک برانگیز است.

على سرتیپى همچنان مدیرعامل فیلمیران است – خوش بینانه امیدواریم روزى به این بلوغ برسند که میتوان با تدبیر و هم فکرىِ اشخاصى باسواد و همدل، بالاتر از کسب افتخارات شخصى، به سربلندى یک حرفه رسید. زیرا که راز نهفته در این شرکت، عشق یکان یکانِ اعضایش به سینما و وطن است.

روابط عمومى فیلمیران از این طریق مطلب درج شده در این روزنامه سینمایی را فاقد هرگونه ارزش خبرى دانسته و ضمن ابراز تاسف براى سردبیر و مدیرمسئول این روزنامه این شایعه را قویاً تکذیب می کند.


آدرس وبسایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com

برنامه ‌ریزی اکران براساس مخاطب است

وبسایت اردبیل سینما: برنامه ریزی اکران براساس مخاطب است – غلامرضا موسوی عضو هیات رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگان در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره این مهم که بسیاری از  فیلمسازان در شرایط فعلی معتقدند فیلم‌ هایشان به درستی دیده نمی شود و فرصت اکران مناسب ندارند گفت: فیلم ها بر اساس مخاطب برنامه‌ ریزی می‌شود و سیستم عرضه و تقاضا مانند همه کالاها از جمله  کتاب ارائه می‌شود. وقتی کتابی را نویسنده می‌نویسد نمی تواند تعیین تیراژ کند این مخاطب است که تعیین می‌کند کتاب به چاپ ‌های بعدی برسد و تیراژ آن چقدر باشد.

وی ادامه داد: فیلم را باید تماشاگر  انتخاب کند و برای حضور در سالن سینما هزینه بپردازد. طبیعتاً سالن سینما و مدیر سالن سینما هم هزینه دارد و فیلمی را اکران می‌کند باید بتواند مخاطب را با خود همراه کند. سینمای مستقل یا فیلم‌های فیلمسازان اول باید قواعد سینمای حرفه ای را رعایت کنند و بتوانند مخاطب را با خود همراه کنند. قوانین تدوین شده برای سینمای حرفه ای به گونه ای است که هر فیلمی با سینماها قرارداد دارد باید حداقل در سه سانس و به صورت چرخشی امکان نمایش برای فیلم فراهم کند. اگر فیلم توان جذب مخاطب را داشته باشد به صلاح دید مدیران سینما سأنس های بیشتری را در اختیار خواهد گرفت.

موسوی در پاسخ به گلایه‌های فیلمسازان از شرایط اکران گفت: دوستان فیلمساز احتمالاً اطلاع دقیقی از نحوه قراردادها ندارند از سوی دیگر اگر فیلم هنری است و امکان جذب مخاطب به صورت گسترده را ندارد می تواند در گروه هنر و تجربه که هزینه اش توسط دولت پرداخت می‌شود اکران شود. اگر تخلفی از سوی سینما دار وجود دار پخش کننده و در مراتب بعدی تهیه کننده به عنوان صاحب اثر و فیلمساز این تخلفات را به شورای صنفی گزارش دهند تا رسیدگی شود.

وی ادامه داد: نمونه بارز عرضه و تقاضا فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» است این فیلم با موضوع کودک و نوجوان قرارداد دو هفته نمایش با سرگروهی سینما آزادی داشت اما به دلیل فروش خوب و اقبال مخاطب همچنان فیلم در سرگروه سینمایی آزادی باقی مانده است.

سید غلامرضا موسوی - برنامه ریزی اکران
سید غلامرضا موسوی

برنامه ریزی اکران براساس مخاطب است – عضو شورای صنفی نمایش در ادامه گفت: قواعدی وجود دارد، فیلمسازان وقتی فیلم می سازند باید جمعیت هدف خود را در نظر بگیرند و اگر مخاطب محدودی جمعیت هدف فیلمساز است باید درگروه هنر و تجربه اکران شود. باید بپذیریم قانون عرضه و تقاضا در سینما رعایت شود تا چه زمانی باید دست در جیب دولت داشته باشیم، اگر مردم از فیلم استقبال نمی کنند باید در گروه دیگری که برای آن در نظر گرفته شده است (هنر و تجربه) اکران شود.

موسوی در ادامه تأکید کرد: اگر قضاوت بر عهده فیلمساز باشد همه شاهکار می سازند اما تماشاچی تعیین کننده است و باید انتخاب کند مانند کتاب، ممکن است برای اطلاع از چند و چون کتاب منتشر شده از کتابفروشی راهنمایی بگیریم اما در نهایت مراجعه کننده هزینه کتاب را پرداخت می‌کند در سینما هم منتقدین وظیفه راهنمایی تماشاگر را دارند اما بالاخره مخاطب  انتخاب می کند. به نظرم باید آثار سینمایی به درستی تبلیغ شوند تا مخاطب تشویق به دیدن اثر شود که در این زمینه نهادها و ارگان‌هایی که امکان تبلیغات برایشان فراهم است از جمله شهرداری و رسانه ملی می توانند کمک کننده باشند.

منبع: فیلمیران


آدرس وبسایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com

توضیحات سرتیپی درباره توزیع سالن‌های سینما

۰

وب سایت اردبیل سینما گزارش داد: توضیحات سرتیپی درباره توزیع سالن‌های سینما – با به روز شدن جدول فروش هفتگی سایت سینما تیکت، برخی از فیلم‌های سینمایی از جمله «سارا و آیدا» و «ساعت پنج عصر» با در اختیار داشتن تعداد سالن‌های بسیار زیادی، فروش کمتری نسبت به فیلم‌های «نگار»، «تابستان داغ» و «اکسیدان» داشتند. علی سرتیپی رییس کانون پخش کنندگان و مدیرعامل «فیلمیران» در این باره می‌گوید که سایت سینما تیکت با یک هفته تاخیر تعداد سالن‌های فیلم‌های سینمایی را به روز می‌کند. از سوی دیگر او معتقد است تعداد سانس‌های نمایش دهنده یک فیلم سینمایی از تعداد سالن‌های آن اهمیت بیشتری دارد.

علی سرتیپی درباره اعلام تعداد سالن‌های نمایش دهنده فیلم‌های سینمایی در سایت سینما تیکت می‌گوید: «سایت سینما تیکت با یک هفته تاخیر، تعداد سالن‌های نمایش دهنده فیلم‌های سینمایی را اعلام می‌کند و از سوی دیگر برخی از فیلم‌های سینمایی این روزها در سالن‌های شهرستان به صورت تک سانس و یا دو سانس به نمایش در‌می‌آیند.»

علی سرتیپی
علی سرتیپی

توضیحات سرتیپی درباره توزیع سالن‌های سینما – رئیس کانون پخش کنندگان همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا فیلم «نگار» با وجود فروش بالای خود از بسیاری از فیلم‌های سینمایی از جمله «ساعت پنج عصر» و «سارا و آیدا» تعداد سالن‌های کمتری در اختیار دارد گفت: «فیلم «نگار» در پردیس کوروش با ۱۴ سانس نمایش داده می‌شود و «سارا و آیدا» و «ساعت پنج عصر» در ۵ سانس اکران می‌شود. «نگار» در پردیس کوروش در سالن‌های بسیار بزرگ به نمایش در می‌آید و دو فیلم «سارا و آیدا» در سالن‌های کوچکتر و با جمعیت کمتری اکران می‌شوند و به همین دلیل نمی‌توان تمامی سالن‌های یک سینما را با یکدیگر مساوی دانست.»

توضیحات سرتیپی درباره توزیع سالن‌های سینما – مدیرعامل «فیلمیران» همچنین تاکید کرد: «به نظر من تعداد سانس‌های یک فیلم از تعداد سالن‌های نمایش دهنده مهم‌تر است. به طور مثال در پردیس مگامال یک سالن ۴۰ نفره وجود دارد و سالنی دیگر گنجایش ۴۰۰ نفر را دارد و به همین دلیل نمی‌توان این دو سالن را با یکدیگر مساوی دانست.»

سرتیپی درپایان با یادآوری اکران نشدن فیلم «من و شارمین» در پردیس آزادی گفت: «در چند روز اول اکران فیلم «من و شارمین» سینما آزادی از نمایش این فیلم سینمایی خودداری کرد، اما با گذشت چند روز و وقتی که این فیلم با فروش قابل قبولی روبرو شد، پردیس آزادی، نمایش این فیلم را آغاز کرد. به نظر من نظام عرضه و تقاضا مشخص می‌کند که چه فیلمی در چند سانس و یا چند سینما به نمایش درآید. شاید یک شرکت پخش کننده در روزهای اول اکران یک فیلم سینمایی بتواند سانس‌ها و سالن‌های بسیاری را برای یک فیلم سینمایی در اختیار بگیرد، اما پس از چند روز این فروش خود فیلم‌هاست که باعث می‌شود سینماداران تصمیم بگیرد نمایش یک فیلم سینمایی ادامه دهد یا خیر.»

منبع: آى سینما

آدرس کانال تلگرام وبسایت اردبیل سینما: https://t.me/+nk5plCo183djODRk