برگزاری هفتمین جشنواره فیلم فجر استانی اردبیل

0
141
عبدالله بحرالعلومی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل
عبدالله بحرالعلومی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

وب سایت اردبیل سینما گزارش داد: برگزاری هفتمین جشنواره فیلم فجر استانی اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امسال، هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر استانی را همزمان با چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در شهرستان اردبیل برگزار می‌کند.

برگزاری هفتمین جشنواره فیلم فجر استانی اردبیل – وی افزود: سینماهای قدس و انقلاب در اردبیل میزبانان فیلم‌های این دوره از جشنواره خواهند بود.

چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر

بحرالعلومی بیان کرد: تمامی فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره از پانزدهم تا بیست و دوم بهمن ماه در دو سینمای یاد شده اکران خواهد شد.

وی اظهار داشت: فروش بلیت به‌صورت اینترنتی است و سینماها مطابق پروتکل‌های بهداشتی با دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، میزبان تماشاگران خواهد بود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت جشنواره فیلم فجر که تنها یک جشنواره نیست و بلکه رویدادی فرهنگی و تاثیر گذار است. بحرالعلومی افزود: بستر سازی برای اکران فیلم‌های جشنواره در استان اردبیل، قطعا ثمرات مفیدی را برای مردم و علاقه مندان فیلم و سینما در استان خواهد داشت.

برگزاری هفتمین جشنواره فیلم فجر استانی اردبیل – چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در ۲ بخش فرهنگی و رقابتی برگزار خواهد شد و ۲۲ فیلم مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) به نمایش درخواهد آمد.

بیش از ۱۰۰ سالن سینما در تهران و مراکز ۳۱ استان میزبان این دوره از جشنواره فیلم فجر خواهند بود و پیش‌بینی می‌شود در طول برگزاری جشنواره حدود ۶۰۰ هزار بلیت به فروش برسد.

معرفی مختصر جشنواره فیلم فجر

جشنوارهٔ فیلم فجر یک جشنواره سینمایی در ایران است که از سال ۱۳۶۱ در میانهٔ بهمن هر سال در تهران برگزار می‌شود. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. تا به امروز ۴۰ دوره از این مراسم برگزار شده که آخرین آن در بهمن ۱۴۰۰، در حال برگزاری است.

جشنوارهٔ فیلم فجر، جایگزینی برای جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم تهران بود که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ جمهوری اسلامی ایران، با حمایت دفتر مخصوص فرح پهلوی در ایران برگزار می‌شد و در آن فیلم‌های برگزیده سینمای ایران در کنار آثار سینمای بین‌المللی رقابت می‌کردند. بعد از انقلاب اسلامی ایران، این جشنواره تعطیل شد و بعد از ۴ سال، جشنوارهٔ فیلم فجر، هم‌زمان با روزهای دهه فجر جایگزین آن شد. نخستین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ به دبیری حسین وخشوری برگزار شد.

اولین ویژه‌نامه برای جشنوارهٔ فیلم فجر، در بهمن ماه ۱۳۶۵، توسط ماهنامه سینمایی فیلم منتشر شد و این روند تا به امروز ادامه دارد.


آدرس کانال تلگرام وب سایت اردبیل سینما: https://t.me/+nk5plCo183djODRk

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید