بیوگرافی مختصر شادروان مهندس ساسان ابی زاده

0
54
مهندس ساسان ابی زاده: جشنواره استانی نیازمند جلسات نقد بود
مهندس ساسان ابی زاده: جشنواره استانی نیازمند جلسات نقد بود

مهندس ساسان ابی زاده مالک سینما قدس اردبیل به دیار باقی شتافت. بیوگرافی مختصر شادروان مهندس ساسان ابی زاده: مهندس ساسان ابی زاده فرزند حاج خسرو ابی زاده متولد بیستم تیر ماه ۱۳۴۸ بودند. ایشان روز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به علت ایست قلبی وفات کردند. مهندس ابی زاده در طول سالها فعالیت در عرصه سینماداری اردبیل، عضو هیئت مرکزی انجمن سینماداران ایران بوده و از ۱۱ نفر عضو تاثیر گذار در عرصه سینماداری و از تصمیم گیران این عرصه بودند. سال ها فعالیت و ممارست در حرفه سینما داری با تجربه قریب به هشتاد سال تجربه سینماداری ایشان و پدر بزرگشان آقای شادروان مسیح محمدی، حاصل عمر ایشان بود. ایشان همچنین در زمینه تهیه کنندگی فیلم هم تجربیات و اندوخته های مهمی داشتند.

مهندس ساسان ابی زاده - مالک و مدیر سینما قدس اردبیل
مهندس ساسان ابی زاده – مالک و مدیر سینما قدس اردبیل

کار حرفه ای سینماداری را در سال ۱۳۷۶ آغاز نمودند. و پشتوانه ورود ایشان به این حرفه تجربیات پدربزرگ ایشان در طول سینمای قبل از انقلاب و سینمای بعد از انقلاب بود. ایشان فارغ التحصیل رشته جزا و و جرم شناسی در مقطع کارشناسی ارشد بوده و علاقه بسیار فراوانی به رشته حقوق داشتند و در حال امادگی برای شروع دوره دکترا ی حقوق بودند که این فرصت را پیدا نکردند.

بیوگرافی مختصر شادروان مهندس ساسان ابی زاده

مطالب و نوشته ها در مورد ایشان فراوان است. سالها کار و تلاش و کشمکش با مدیران سینمایی استان اردبیل که گاهاً نالایق هم بودند، ایشان را در طول حیاتش بسیار آزرد. در اینجا از تلاش های استاد حمید اسکندری که همواره حامی این سینما و دلسوز ایشان بودند نباید چشم پوشی کنیم. تقریبا ورود هر دوی اینها به عرصه سینما (استاد حمید اسکندری و مهندس ابی زاده) با فاصله زمانی کوتاهی بود.

بیوگرافی مختصر شادروان مهندس ساسان ابی زاده

مهندس ساسان ابی زاده از خود دو فرزند عزیز را به یادگار گذاشتند. و مجموعه سینما قدس اردبیل که همه جایش یادگاری از ایشان و پدربزرگ بزرگوار ایشان هستند. ایشان علاوه بر رشته حقوق در رشته منابع طبیعی و علوم کشاورزی هم کارشناسی داشتند و از کارشناسان رسمی دادگستری شهرمان هم بودند. و در طول حرفه کارشناسی هم میان همکارانش به فردی دست پاک و دقیق در کارشان معروف بودند

ایشان در تمامی مصاحبه هایشان سینماداری را عشق خود می خواندند. و اقتصاد نحیف سینما در اردبیل آنقدری ضعیف بود که کسی جرئت ورود به این کار را نداشته و ندارد. با عرض پوزش از اینکه مطالب را فوری و بدون ویرایستاری منتشر کردیم. ایشان فردی رک و راست بودند و بله قربانگوی هیچ کسی نشدند، مردانه زندگی کردند و شریفانه رفتند

برای مجموعه سینما قدس اردبیل آرزوی موفقیت داریم…

از رامین رحمانی عزیز بابت یادداشتی که در سینماتوگراف برای مهندس ابی زاده نوشته بودند ممنونیم.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید