مرور یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر

0
34
مرور یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر
مرور یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر

وب سایت اردبیل سینما گزارش داد: مرور یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر توسط مدیریت جشنواره و مجامع سینمایی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۷۱ در تهران با هدف جشنواره عرضه و معرفی فیلم های با ارزش یک سال فعالیت فیلمسازی و تشویق هنرمندان برگزیده در دو بخش ویژه سینمای ایران و سینمای بین المللی برگزار شد.

مرور یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر
مرور یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر

جوایز:

بهترین فیلم : «از کرخه تا راین» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا

سیمرغ بهترین کارگردانی: سیروس الوند برای فیلم  یکبار برای همیشه

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد: فرامرز قریبیان برای فیلم بندر مه آلود

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن: فاطمه معتمد آریا برای فیلم یکبار برای همیشه

نکته مهم:

یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر در انتخاب بهترین فیلم خود ویژگی‌ای منحصر به فرد داشت، در این دوره برای اولین بار یک کارگردان توانست برای دومین دوره از این جشنواره جایزه بهترین فیلم را به دست بیاورد، ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردانی بود که با آوردن «از کرخه تا راین» به جشنواره یازدهم فجر، توانست این رکورد را ثبت کند.

در جشنواره یازدهم فیلم فجر فیلم های حادثه ای نیز به سینمای ایران ورود پیدا کردند و در بخش سینمای ایران فیلم “افعی” به کارگردانی حمیدرضا اعلامی یکه تاز فیلم های اکشن بود که با توجه به کپی از فیلم های خارجی “رمبو” با انتقادات بسیاری روبه رو شد.

از نکات قابل توجه این دوره به فرامرز قریبیان اختصاص داشت زیرا با وجود اینکه جایزه بهترین بازیگر نقش اول را در فیلم “بندر مه آلود” کسب کرد اما بازی خوب او در فیلم “ردپای گرگ” نادیده گرفته شد. اکبر عبدی نیز بازی درخشانی در فیلم “هنرپیشه” را از خود به نمایش گذاشت به طوری که بازی او تماشاگر را تا پایان فیلم همراه می کرد و یکی از کاندیداهای احتمالی سیمرغ بود که شاید با بی دقتی نگاه داوران این اتفاق افتاد.

فیلم‌های مهم این دوره:

 از فیلم‌های مهم این دوره می توان به فیلم های «از کرخه تا راین»،«هنرپیشه»، «یکبار برای همیشه»، «آبادانی ها»، «سارا» و … اشاره کرد.

دبیر جشنواره : سید محمد بهشتی


کانال تلگرام سینما قدس اردبیل
https://t.me/joinchat/AAAAAEJFTwuDP2pQtQaVYw

وب سایت رسمی سینما قدس اردبیل:
http://www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید