آیا آینه بغل رکورد پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران را می‌شکند؟

0
289
فیلم سینمایی آینه بغل
فیلم سینمایی آینه بغل

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: آیا آینه بغل رکورد پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران را می‌شکند؟ – کمدی از دیرباز ژانر محبوب سینمای ایران بوده است به گونه ای که اگر جدول فروش سالهای مختلف را مقایسه کنیم همواره فیلم‌های کمدی بیشترین سهم در نیمه بالای جدول را داشته اند. فیلم هایی که با فروش خود منجر به آشتی مردم با سینما و رونق سینماها می‌شوند.

منوچهر هادی که سال گذشته فیلم «من سالوادور نیستم» دومین فیلم پر فروش سال بعد از «فروشنده» را روی پرده داشت، امسال نیز با فیلم «آینه بغل» به سینما آمد تا بار دیگر ثابت کند رگ خواب مخاطبان کمدی را به خوبی می‌شناسد. او با کنار هم قرار دادن محمدرضا گلزار و جواد عزتی توانست با یک تیر دو نشان زده و هم طرفداران آقای سوپراستار را به سینما بکشاند و هم با بهره گیری از جواد عزتی که می‌توان گفت در کنار رضا عطاران محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کمدین حال حاضر سینمای ایران است از مخاطبانش خنده بگیرد و رضایتشان را جلب کند.

آینه بغل پانزده آذرماه اکران خود را در گروه استقلال آغاز کرد، فصلی که به مناسب نبودن برای اکران فیلم‌ها معروف است اما فیلم از همان ابتدا شروع به رکورد شکنی کرد و توانست با فروش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیونی در افتتاحیه خود از «فروشنده» و «ساعت ۵ عصر» پیشی بگیرد و بعد از فیلم «نهنگ عنبر» که فروش افتتاحیه آن یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود با اختلاف اندکی دومین افتتاحیه پرفروش سال را به نام خود ثبت کند.

فیلم «آینه بغل» که می‌توان آن را با توجه به دستمزد بازیگران و ایده‌ها و لوکیشن‌های متعدد و متنوعش یکی از پرخرج‌ترین کمدی‌های چندسال اخیر دانست، با در اختیار داشتن ۱۶۴ سالن سینما در ده هفته اول اکران خود به فروش هفتگی بالای یک میلیارد دست یافت و برای ده هفته متوالی پرفروش‌ترین فیلم هفته شد و به این ترتیب رکوردی که پیش‌تر در اختیار «نهنگ عنبر» بود را شکست. این در حالی بود که اختلاف فروش «آینه بغل» با فیلم دوم جدول در بیشتر هفته‌ها به بالای چهارصد میلیون تومان می‌رسید. همچنین فیلم برای پنج هفته متوالی فروش آخر هفته بالای پانصد میلیون را تجربه کرد و در روز جمعه ۲۴ آذر در پرفروش ترین روز اکران خود فروشش به ۶۱۲ میلیون تومان رسید.

فروش فوق‌العاده‌ی «آینه بغل» تنها به تهران محدود نمی‌شود، در لیست پرفروش‌ترین سینماهای اکران کننده فیلم، نام پردیس هویزه با فروش یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان به چشم می‌خورد که طبق آمار سینماتیکت بعد از پردیس کوروش با فروش دو میلیارد و ۱۱۵ میلیون، دومین سینمای پرفروش اکران کننده‌ی فیلم بوده است. از دیگر سینماهایی که نمایش آینه بغل در آنها با اقبال بیشتری مواجه شده است می‌توان به پردیس آزادی با فروش ۹۳۰ میلیون، پردیس زندگی با فروش ۵۷۰ میلیون و سینما جوان با فروش ۵۴۰ میلیون اشاره کرد.

از نکات قابل توجه دیگر در زمینه فروش فیلم «آینه بغل» که آن را نیز می‌توان یک رکورد شکنی دانست باید به فروش فیلم در ایام جشنواره اشاره کرد. تجربه سالیان پیش ثابت کرده تمام فیلم‌ها حتی فیلمهای پرفروش به صورت طبیعی در ایام جشنواره با کاهش مخاطب روبرو می‌شوند اما فیلم «آینه بغل» نه تنها فروش هفتگی‌اش در ایام جشنواره به زیر یک میلیار نرسید بلکه با ثبت فروش ۳۰۰ میلیونی در روزهای جمعه ۱۳ و ۲۰ بهمن ثابت کرد می‌تواند مخاطبان خود را در هر شرایطی به سینما بکشاند. تعداد مخاطبان فیلم تاکنون به رقم قابل توجه ۲ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۵۴۰ نفر رسیده است. رقمی که پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آتی پس از پایان اکران حداقل به بیش از سه میلیون نفر افزایش یابد.

آیا آینه بغل رکورد پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران را می‌شکند؟

فیلم به دلیل حضور سرگروه استقلال در جشنواره فیلم فجر و کم شدن سالن‌هایش پس از اتمام جشنواره به مدت یک هفته بیشتر سر گروه ماند تا از هفته دوازدهم سرگروهی‌اش را به فیلم «دعوتنامه» واگذار کند.

آمار فروش فیلم سینمایی آینه بغل
آمار فروش فیلم سینمایی آینه بغل

آینه بغل پس از یازده هفته اکران موفق شد به فروش ۱۸میلیارد و ۴۹۷ میلیون تومان دست یابد و تا تاریخ یک اسفند در رتبه سوم جدول فروش‌ سال ۹۶ قرار گیرد. با توجه به ادامه اکران فیلم می‌توان پیش بینی کرد فیلم به راحتی «گشت ۲» با فروش ۱۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون را پشت سر بگذارد و دومین فیلم پرفروش سال شود اما برای پشت سر گذاشتن «نهنگ عنبر» و رد کردن مرز ۲۱میلیارد کار مشکل‌تری پیش رو دارد چرا که از هفته آینه تعداد سالن‌های فیلم تقریبا به نصف تعداد کنونی خواهد رسید همچنین فیلم‌های اکران شده نظیر «بدون تاریخ، بدون امضا» و کمدی‌های در نوبت اکران رقابای جدی‌ای برای ربودن مخاطبان «آینه بغل» خواهند بود. با این وجود پیش‌بینی می‌شود اگر فیلم بتواند اکران خود را تا پایان تعطیلات عید ادامه دهد احتمال آنکه رتبه پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کرده و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شود زیاد است.

منبع: سینماتیکت


آدرس وبسایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com/

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید