پرمخاطب‌ترین فیلم‌های دهه ۶۰ سینمای ایران

0
190
پرمخاطب‌ترین فیلم‌های دهه ۶۰ سینمای ایران
پرمخاطب‌ترین فیلم‌های دهه ۶۰ سینمای ایران

وب سایت اردبیل سینما گزارش داد: پرمخاطب‌ترین فیلم‌های دهه ۶۰ سینمای ایران – مجموع عملکرد سینمای ایران در دهه شصت از نظر تنوع ژانر و فیلم‌های پرمخاطب بسیار موفق بوده است. عقاب‌ها، اجاره‌نشین‌ها کانی‌مانگا و خواستگاری را می‌توان از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های این دهه برشمرد.

عقاب ها | ساموئل خاچیکیان 
عقاب‌ها فیلمی ایرانی در ژانر جنگی، ساخته ساموئل خاچیکیان است.
این فیلم از نخستین و جدی‌ترین فیلم‌ها در حوزه جنگ ایران و عراق؛ است که در سال ۱۳۶۴ اکران شد و در مجموع سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹، به فروش بالایی دست یافت و به پرمخاطبترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شد.

اجاره نشین ها | داریوش مهرجویی
مخاطب: ۳٬۰۵۱٬۳۹۰
فروش: ۳۳٬۹۲۳٬۸۵۸
اجاره‌نشین‌ها در زمانی ساخته شد که فیلم‌های کلیشه‌ای و شعارزده صحنه سینمای ایران را به تسخیر خود درآورده بودند و از این جهت فیلمی بسیار متفاوت با ارجاعات سیاسی و اجتماعی فراوان است.
فیلم درباره خانه‌ای‌ایست که وارث یا وارثانش معلوم نیست و نیازمند تعمیرات اساسی است ولی بی توجهی عباس آقا، مباشر که قصد تصاحب خانه را دارد، باعث می‌شود تا به رغم تلاش‌های دیگر ساکنان، کار از کار بگذرد و خانه بر ساکنانش فروریزد.

کانی مانگا | سیف الله داد
مخاطب: ۳٬۵۰۳٬۹۰۸
فروش: ۳۹٬۸۳۸٬۳۷۷
کانی مانگا عنوان فیلمی جنگی است به کارگردانی سیف‌الله داد. این فیلم دومین اثر سینمایی داد در سال ۱۳۶۶ ساخته شده است و رکورد طولانی‌ترین اکران در تاریخ سینمای ایران را با پانزده سال نمایش دارد.

خواستگاری | مهدی فخیم زاده
مخاطب: ۴٬۳۴۰٬۱۹۳
فروش: ۷۴٬۰۶۲٬۳۸۴
خواستگاری عنوان فیلم سینمایی ساخته مهدی فخیم‌زاده محصول سال ۱۳۶۸ است.
پیرمردی که چندین نوه و فرزند دارد و همسرش هم سالها پیش مرده، تصمیم می‌گیرد دوباره با پیرزنی که خود نیز نوه دارد ازدواج کند. این خواسته او موافقین و مخالفین زیادی دارد. تا اینکه…

افق | رسول ملاقلی پور
مخاطب: ۲٬۷۵۷٬۱۷۰
فروش: ۳۷٬۳۶۱٬۰۶۵
افق فیلمی به کارگردانی و نویسندگی رسول ملاقلی‌پور محصول سال ۱۳۶۷ است. داستان فیلم در مورد حمله‌ی نیروهای ایرانی به اسکله راداری الامیه عراق می‌باشد.
جهانبخش سلطانی، سید جواد هاشمی، مهرزاد نوشیروانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.


💠کانال تلگرام سینما قدس اردبیل:
https://t.me/CinemaGhodsArdabil

💠وب سایت رسمی سینما قدس اردبیل:
http://www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید