واکنش‌ دراماتیک محمد غرضی به فیلترینگ تلگرام

0
21
تلگرام - اردبیل سینما
تلگرام - اردبیل سینما

واکنش‌ دراماتیک محمد غرضی به فیلترینگ تلگرام

واکنش‌ دراماتیک محمد غرضی به فیلترینگ تلگرام /زمانی به من می‌گفتند اگر تلفن بدهی فقط برای مخابره خبر مرگت خوب است/وقتی موبایل وارد کشور شد، نمایندگان مجلس به من ناسزا گفتند/وقتی شبکه اینترنت طراحی شد به قدری به من فشار می‌آوردند که نفسم بند آمد/اگر حمایت امام(ره) نبود، سرنگون می‌شدم!

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: در روزهای فیلترینگ رسمی تلگرام که علاوه بر عموم شهروندان تأثیراتش را بر اهالی سینما که از این رسانه برای تبلیغ محصولات خود استفاده میکردند هم گذاشته است محمد غرضی کاندیدای طناز انتخابات۹۲ از خاطراتش در دوران حضور در وزارت پست و تلگراف و تلفن می گوید. به گزارش سینماروزان خاطراتی که غرضی از دردسرهایش در وزارتخانه متبوعش بیان داشته بیش از هر چیز میتواند سکانسهایی از یک درام سینمایی با درونمایه تاریخی-سیایس را روایت کند.

واکنش‌ دراماتیک محمد غرضی به فیلترینگ تلگرام
واکنش‌ دراماتیک محمد غرضی به فیلترینگ تلگرام

غرضی که زمانی برای گسترده کردن شبکه تلفن ثابت و بعد از آن واردات موبایل کلی دردسر تحمل کرده بود با اشاره به تلاش برای گستردگی تلفن ثابت به «اعتماد» بیان داشت: در مجلس، بزرگی علیه مخابرات و تلفن صحبت کرد و بعد هم برای اینکه گردن‌شکستگی گردن من بگذارد گفت فلانی، اگر تلفن بدهی فقط برای این خوب است که خبر بدهند به رحمت خدا رفته‌ای و آمبولانس برای بردنت به بهشت زهرا خبر کنند. عدم فهم تکنیکی، انسان را از منافع اجتماعی دور می‌کند. وقتی مطلب فنی فهم نمی‌شود به اینجا می‌رسیم. من در آن زمان رایزنی‌های زیادی کردم و در نهایت بودجه‌ای که دولت تصویب نکرده‌بود برای این موضوع در مجلس ‌مصوب شد. آقایان توجیه می‌آوردند که جنگ است، به جای تلفن دادن جنگ را اداره کنیم. من ساعت‌ها صحبت کردم که اگر ما جنگ تکنولوژیکی کنیم بهتر از جنگ فیزیکی است. شما باید سربازتان تکنوکرات باشد و بتواند از ابزار فنی استفاده کند. اینکه فکر کنیم کسانی که برای جنگ آمدند باید بدون تکنولوژی بجنگند که انگار آنها را به قتلگاه فرستادیم.

غرضی پیرامون درگیرهای درباره توسعه فکس بیان داشت: سال ۶۶-۶۵ درگیری‌هایی در مورد فکس وجود داشت. بزرگی به من می‌گفت این همه بیکار داریم، فکس به چه درد می‌خورد؟ خیلی هم فرد معتبری بود. وقتی صحبت می‌کردم و توضیح می‌دادم سکوت می‌کردند اما درگیری ادامه داشت. مثلا در مورد موبایل وقتی توضیح می‌دادم نفعش بیشتر از ضرر بود اما خیلی بی‌منطقی وجود داشت. در نهایت هم بحث شد که حالا چنین کارهایی بماند برای دوره‌های دیگر.

محمد غرضی ادامه داد: بعد از آن هم حوالی سال ۶٧ در مجلس راجع ‌به این صحبت کردم که ماهواره زهره برای جمهوری اسلامی واجب است. گرچه مخالفت‌هایی صورت گرفت اما به تصویب رسید. ماهواره زهره طراحی و سپس به مناقصه گذاشته‌شد. خدا روز بد نصیب‌تان نکند آنچنان با این روند مخالفت شد که کار متوقف شد. می‌گفتند ماهواره لازم نیست و اجاره می‌کنیم.

محمد غرضی خاطرنشان ساخت: وقتی شبکه اینترنت طراحی شد به قدری به من فشار می‌آوردند که نفسم بند می‌آمد. می‌دانستم که این شبکه مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. در نهایت توانستم موبایل وارد کنم. نمایندگان مجلس به‌شدت به من ناسزا گفتند. اولین انیمیشن‌های طنزی که در دهه ٧٠ صداوسیما ساخته شد انیمیشن من در مورد وارد کردن موبایل بود. آن زمان آقای هاشمی برای بازدید به صداوسیما رفته‌بود. این انیمیشن را به او نشان داده‌بودند و آقای هاشمی به آنها گفته بود خدا به شما انصاف بدهد.

غرضی با اشاره به حمایتهای امام خمینی(ره) از اقداماتش در وزارتخانه تأکید کرد: شاید حرف‌های من برای خیلی‌ها خوشایند نباشد اما اتفاق این بود که من حمایت حضرت امام را داشتم و می‌توانستم برخی مسائل را پیش ببرم. بدون حمایت خیلی سخت است و تاکنون ممکن بود چندین بار سرنگون شده باشم. حمایت امام به من کمک کرد.

آدرس وبسایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com/

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید