هنرمند مردمی اردبیل، احمد فیضی درگذشت

0
226
احمد فیضی معروف به احمد عمی درگذشت
احمد فیضی معروف به احمد عمی درگذشت

وب سایت اردبیل سینما گزارش داد: هنرمند مردمی اردبیل، احمد فیضی درگذشت – احمد علی نژاد (معروف به احمد فیضی) هنرمند پیشکسوت سینما و تئائر و تلویزیون درگذشت.

هنرمند مردمی اردبیل، احمد فیضی درگذشت – فیضی از قدیمی ترین هنرمندان اردبیل بود که بیش از ۶۰ سال فعالیت هنری داشت و در فیلم های کارگردانان بزرگ سینما از جمله مسعود کیمیائی، ناصر تقوائی، داریوش مهر جوئی و … نقش آفرینی کرده بود.

مرحوم احمد علی نژاد (فیضی) در فیلم های روز باشکوه (۱۳۶۷) اجاره نشین ها(۱۳۶۵) ناخدا خورشید(۱۳۶۵) طائل(۱۳۶۳) مردی که زیاد می دانست (۱۳۶۳) کمال الملک(۱۳۶۲) مطرب(۱۳۵۱) یک جو غیرت(۱۳۵۱) خانه به دوشان(۱۳۵۱) فریاد انسانها (۱۳۴۹) ایفای نقش کرده بود.

احمد علی نژاد در سال ۱۳۱۷ در اردبیل متولد شد و سال ۱۳۳۴ به سینما راه یافت و پس از آن در تئاتر مشغول به فعالیت شد. وی ۱۵ سال پیش به زادگاهش اردبیل بازگشت و به فعالیت های هنری خود ادامه داد.

روحش شاد و یادش گرامی


پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به مناسبت درگذشت استاد احمد فیضی

احمد فیضی درگذشت
احمد فیضی درگذشت

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در پی درگذشت احمد فیضی؛ فرزند برومند ساوالان، هنرمند و بازیگر نام آشنا وتوانمند سینما، تئاتر و تلویزیون؛ عبدالله بحرالعلومی، مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، با انتشار پیام تسلیتی این ضایعه را به جامعه هنری کشور، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان اردبیل و خانواده آن مرحوم  تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام

 زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست / هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود

صحنه پیوسته بجاست / خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

 مرگ آغاز زندگی جاوید است و خوشا به حال آنانکه نیک نامی دنیای فانی را ره توشه ای ساختند برای دنیای باقی و نام شان در این سرا و روح شان در سرای دگر جاودانه شد.

 خبر درگذست استاد احمد علی نژاد مشهور به احمد فیضی، بازیگر محبوب و نامی سینما، تئاتر و تلویزیون کشور و از فرزندان برومند و شایسته مهد علم و ادب و فرهنگ و هنر، دیار فرهنگ و هنرمندپرور اردبیل که همواره تبسم و لبخند را بر چهرهای همه ایرانیان قدرشناس جاری و ساری می کرد و لحظات ناب مهربانی و دوستی را برای شهروندان ایرانی خلق می کرد، مایه اندوه و تاثر فراوان شد. بدون تردید فقدان این بازیگر توانمند و هنرمند وارسته و نام آشنا، خسارت بزرگی برای اصحاب فرهنگ و هنر و نیز هنرمندان و جامعه هنری کشور و دارالارشاد اردبیل  است. زنده یاد احمد علی نژاد(فیضی)، هنرمندی برجسته و توانا، فرهیخته ای خوش اخلاق و بازیگری مهربان و صمیمی در حوزه فعالیت های سینمایی، نمایشی و مجموعه های تلویزیونی کشور است و نقش هایی را که در این مدت خلق کرده، چون برخاسته از دل بوده، بر دل مخاطبان و علاقه مندان به هنر نیز نشسته است.

 با نهایت تاسف و تالم فراوان، ضایعه جبران ناپذیر درگذشت این هنرمند و چهره نام آشنای اردبیلی تئاتر، سینما و تلویزیون را به جامعه  فرهنگی و هنری کشور، هنرمندان و اصحاب سینما، تئاتر و تلویزیون،  هنرمندان، مردم ولایتمدار و هنرمندپرور استان و خانواده آن عزیز سفر کرده  تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه حضرت سبحان برای بازماندگانش صبرو شکیبایی مسئلت دارم.

احمد فیضی در اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ درگذشت
احمد فیضی در اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ درگذشت

عبدالله بحرالعلومی

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل.


سایت دولوپر استودیو: http://developerstudio.ir

سایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید