نقد امیرقادری بر فیلم تنگه ابوقریب

0
28

وبسایت اردبیل سینما تقدیم می کند: نقد امیرقادری بر فیلم تنگه ابوقریب / وقتی نمیتوانیم آدم بسازیم – امیر قادری منتقد سینما در مورد فیلم تنگه ابوقریب بهرام توکلی گفت این فیلم یک فیلم سفارشی و بدون قهرمان است.

تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

نقد امیرقادری بر فیلم تنگه ابوقریب – درباره فیلم:

تنگه ابوقریب فیلمی به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج در سال ۱۳۹۶ است. نخستین نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر خواهد بود. این فیلم یکی از ۳ فیلمی است که سازمان اوج در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و در کنار فیلم‌های به وقت شام و سوء تفاهم اکران خواهد کرد. «تنگه ابوقریب» در کنار «مغزهای کوچک زنگ‌زده» با یازده نامزدی پیشتاز جشنواره سی و ششم شدند. این فیلم تاکنون موفق به دریافت چهار سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده‌است. این فیلم جایزه بهترین فیلم جشنواره فجر ۹۶ را دریافت نمود.

فیلم سینمایی تنگه ابوغریب
فیلم سینمایی تنگه ابوغریب

خلاصه داستان: «تنگه ابوقریب» روایتی است از دفاع گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی.


تولید و مراحل فنی:

تولید فیلم سینمایی تنگه ابوقریب از اواسط شهریور سال ۹۶ آغاز شد. بعد از اتمام نگارش فیلمنامه، کار انتخاب عوامل پشت دوربین آغاز شد و بر این اساس عوامل زیر به تنگه ابوقریب پیوستند:

طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، برنامه‌ریز: علی مردانه، دستیار اول کارگردان: محمد عسگری، جانشین تولید:کیومرث عباسی، مشاور رسانه‌ای:علی مرادخانی، عکاس: محمد بدرلو.

بعد از آن نیز کار انتخاب بازیگران انجام شد و فیلم جلوی دوربین رفت. کار تصویربرداری این فیلم در شهرک سینمایی دفاع مقدس، چرمشهر، اندیمشک و دزفول انجام شده و فیلمبرداری آن بعد از حدود ۲ ماه از آذر ماه به پایان رسید.

امیرحسین قاسمی صداگذاری و حامد ثابت آهنگسازی تنگه ابوقریب را بر عهده دارند. این فیلم در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر علاوه بر تهران، ۱۵ بهمن ۹۶ در تبریز نیز به نمایش درآمد.


آدرس وبسایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com/

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید