معرفی فیلم سینمایی خوک مانی حقیقی

0
510
پریناز ایزدیار در فیلم سینمایی خوک - برلین 2018
پریناز ایزدیار در فیلم سینمایی خوک - برلین 2018

معرفی فیلم خوک مانی حقیقی + عکسهای برلین ۲۰۱۸

وبسایت اردبیل سینما تقدیم می کند: معرفی فیلم سینمایی خوک مانی حقیقی – خوک فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مانی حقیقی محصول سال ۱۳۹۶ است. پریناز ایزدیار، لیلا حاتمی و علی مصفا برای اولین بار با بازی در خوک، حضور در یک اثر کمدی را تجربه کرده اند. خوک برای اولین بار روز چهارشنبه دوم اسفندماه ۱۳۹۶ برابر با ۲۱ فوریه ۲۰۱۸با حضور پریناز ایزدیار، لیلا حاتمی، مانی حقیقی، حسن معجونی، علی مصفا، علی باقری و محمود کلاری در بخش رقابتی شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین نمایش داده شد.

داستان فیلم:

معرفی فیلم سینمایی خوک مانی حقیقی – حسن (با بازی حسن معجونی) خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستاره‌ محبوبش (با بازی لیلا حاتمی) صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش (با بازی لیلی رشیدی) دیگر عاشقش نیست. دخترش (با بازی آیناز آذرهوش) بزرگ شده و دیگر مستقل است. مادرش (با بازی مینا جعفرزاده) پیر شده و کم‌کم حافظه خود را از دست داده. مزاحم جذابی (با بازی پریناز ایزدیار) او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند و اصرار دارد حسن او را وارد دنیای سینما کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته.

حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ هنگامی که نام حسن به عنوان مظنون اصلی پرونده قتل‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، اوضاع دیگر غیرقابل تحمل می‌شود. حالا حسن ناچار است برای اعاده حیثیتش نقشه  هوشمندانه ‌ای بکشد…

فرش قرمز فیلم سینمایی خوک -68th Berlin International Film Festival
فرش قرمز فیلم سینمایی خوک -۶۸th Berlin International Film Festival

بازیگران

  • حسن معجونی در نقش حسن کسمایی/ کارگردان معروف سینما
  • لیلا حاتمی در نقش شیوا مهاجر / سوپراستار سینما
  • پریناز ایزدیار در نقش آنی / مزاحم جذاب
  • لیلی رشیدی در نقش گلی / همسر حسن
  • مینا جعفرزاده در نقش جیران / مادر حسن
  • آیناز آذرهوش در نقش آلما / دختر حسن
  • علی مصفا در نقش سهراب سعیدی
  • سیامک انصاری در نقش همایون
  • علی باقری در نقش عظمت

سایر عوامل:

  • فیلمنامه‌ نویس، تهیه کننده و کارگردان: مانی حقیقی
  • مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری
  • صدابردار: داریوش صادق پور
  • طراح صحنه: امیرحسین قدسی
  • طراح لباس: نگار نعمتی
  • طراح گریم: مهرداد میرکیانی
  • جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک
  • عکاس: مریم تخت کشیان

حاشیه های فیلم:

در نشست خبری فیلم در جشنواره فیلم برلین، لیلا حاتمی برای اولین بار در مورد مسائل سیاسی ایران و درباره اعتراضات ۱۳۹۶ در ایران اظهار نظر کرد:

«مایلم از این فرصت استفاده کنم تا خشم و اندوه عمیق خودم را نسبت به نحوه «برخورد» با تظاهرکنندگان اخیر در ایران را نشان بدهم و این شرم‌آور است که در کشور من، مردم فقط «به بهای جان» خود می‌توانند اعتراض کنند. برای اولین بار هست که من می خواهم در مسائل سیاسی دخالت و اظهارنظر کنم.

معرفی فیلم سینمایی «خوک» ساخته مانی حقیقی
معرفی فیلم سینمایی «خوک» ساخته مانی حقیقی

این اظهار نظر حاتمی، با گذشت ساعاتی از زمان انتشار متن و ویدئوی نشست خبری، با واکنش منفی اصولگرایان در ایران روبرو شد. روزنامه کیهان نیز در پی صحبت های لیلا حاتمی، روز سوم دی ماه مطلبی را به این موضوع اختصاص داد و این کار حاتمی را «حمایت از آشوبگران و خشونت‌طلبان خیابانی ایران که در شبکه‌های اجتماعی به داعشی‌های وطنی معرف شده‌اند!» نامید.

حسن معجونی -68th Berlin International Film Festival
حسن معجونی -۶۸th Berlin International Film Festival

مانی حقیقی نیز در نشست خبری فیلم در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسیده بود، آیا اینکه به عنوان کارگردان ایرانی همواره سوالات سیاسی از شما می پرسند آزاردهنده است؟ پاسخ داد:

«خیلی آزاردهنده است. شما آزادید که سوالات سیاسی بپرسید کسی نمی‌گوید این کار را نکنید، اما نکته اصلی این است که ما خوب یا بد اثری هنری خلق کرده‌ایم و دوست داریم درباره آن صحبت کنیم. در هر مصاحبه ‌ای سوال ‌های سیاسی می‌پرسند. قبول بله سانسور هست و زندگی و کنار آمدن با آن سخت است و ما بر حسب فضای سیاسی با آن کنار می‌آییم. اما چیزهای زیاد دیگری هم برای گفتن هست.»

او سخنان خود را اینگونه ادامه داد: «بگذارید سوالی از شما بپرسم چرا فکر می‌کنید فیلم‌های ایرانی قرار است نوعی راهنمای گردشگری شما باشند؟‌ ما اینجا نیستیم که در معرفی کشورمان  از مشکلات بگوییم و درخواست کمک کنیم. این موضوع ناخوشایند و خسته‌کننده است. پیشنهاد می‌کنم که به این فیلم به عنوان یک اثر هنری نگاه کنید.»

اکران فیلم خوک

مانی حقیقی همچنین با اشاره به اینکه فیلمش در ایران مجوز نمایش دریافت کرده است، گفت:‌ «فیلم من پیش از این مجوز گرفته است و قرار نیست چیزی در آن تغییر کند و کمتر از یک ماه آینده در ایران اکران خواهد شد.» بنابراین خوک برای اکران نوروزی ۱۳۹۷ آماده خواهد شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید