مرور ششمین دوره جشنواره فیلم فجر

0
127
مرور ششمین دوره جشنواره فیلم فجر
مرور ششمین دوره جشنواره فیلم فجر

وب سایت اردبیل سینما گزارش داد: مرور ششمین دوره جشنواره فیلم فجر – ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در بهمن ۱۳۶۶ در تهران برگزار شد.

مرور ششمین دوره جشنواره فیلم فجر
مرور ششمین دوره جشنواره فیلم فجر

مقررات جشنواره:

ششمین جشنواره فیلم فجر توسط اداره کل تحقیقات و روابط سینمایی (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به مناسبت بزرگداشت نهمین سالگرد انقلاب اسلامی به مدت یازده روز از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۶۶ در تهران برگزار می گردد. هدف جشنواره فیلم فجر عرضه و معرفی فیلم های باارزش یک سال فعالیت فیلمسازی و ترغیب و تشویق هنرمندان برگزیده است.
برنامه های جشنواره به قرار زیر می باشند:

سینمای ایران

مسابقه
۱ـ فیلم های بلند این بخش نباید قبل از بهمن ۱۳۶۵ نمایش داده شده باشد. در مورد فیلم های کوتاه محدودیت سال تهیه وجود ندارد. تنها شرط این است که فیلم های کوتاه تهیه شده بعد از انقلاب اسلامی در دوره های گذشته جشنواره فجر و یا جشنواره های دیگر برگزار شده بعد از انقلاب اسلامی، شرکت نکرده باشند.

۲- هر استودیو، سازمان، نهاد و شخص می تواند هر تعداد فیلم که مایل باشد به جشنواره ارائه نماید. فیلمها می توانند سیاه و سفید یا رنگی، ۱۶ یا ۳۵ میلیمتری باشند. حداکثر زمان برای فیلم های کوتاه مستند ۳۰ دقیقه و فیلم های کوتاه داستانی ۴۰ دقیقه است.

۳ـ یک هیأت انتخاب که اعضایش را شورای برگزاری جشنواره تعیین خواهد کرد فیلم های کوتاه و بلند بخش مسابقه را انتخاب خواهد کرد.

۴ـ تصمیم درباره ی برنامه های جشنواره و همچنین تاریخ و ساعت نمایش فیلم ها با شورای برگزاری جشنواره خواهد بود. پس از اعلام برنامه جشنواره، هیچ فیلمی را نمی توان از برنامه خارج کرد.

۵ـ فیلم های بخش مسابقه را یک هیأت داوری که رئیس و اعضایش را شورای برگزاری جشنواره تعیین خواهد کرد، قضاوت خواهند کرد. اشخاصی که در تهیه یا توزیع یکی از فیلم های بلند یا کوتاه بخش مسابقه سهمی داشته باشند نمی توانند در هیأت داوری شرکت کنند، هیأت داوران ۴۸ ساعت قبل از اعلام نتایج برندگان، می توانند حداکثر پنج نامزد دریافت جایزه برای هر رشته را اعلام نمایند. نماینده ای از جشنواره می تواند بدون حق رأی در بحث های هیأت داوران شرکت کند.

۶ـ هیأت داوران در بخش مسابقه جوایز زیر را با ذکر دلیل اهدا می نمایند:

لوح زرین، جایزه ویژه هیأت داوران.
لوح زرین، برای بهترین فیلم.
لوح زرین، برای بهترین کارگردان.
لوح زرین، برای بهترین فیلمبرداری.
لوح زرین، برای بهترین فیلمنامه.
لوح زرین، برای بهترین موسیقی متن.
لوح زرین، برای بهترین تدوین.
لوح زرین، برای بهترین بازیگران نقش اول و دوم.
لوح زرین، برای بهترین فیلم کوتاه مستند.
لوح زرین، برای بهترین فیلم کوتاه داستانی.
لوح زرین، برای بهترین صدابرداری یا صداگذاری (یا هردو).
لوح زرین، برای بهترین اجرای جلوه های ویژه.
لوح زرین، برای بهترین چهره پردازی (گریم).
لوح زرین، برای بهترین صحنه آرایی.

هیأت داوری می تواند حداکثر ۲ دیپلم افتخار به عوامل دیگر سازنده فیلم (بلند و کوتاه) و یا مواردی که در فهرست جوایز پیش بینی نشده است، اهدا نماید.
۷ـ هیچ جایزه ای در بخش مسابقه نمی توند بطور هم ارزش بین دو یا چند فیلم تقسیم شود.
۸ـ به کلیه فیلم هایی که به مسابقه راه می یابند دیپلم شرکت اهدا خواهد شد.
۹ـ سازمان جشنواره، نهادها و ارگان هایی را که در ارتباط با تولید فیلم هستند و تمایل به اهدای جوایزی به فیلم های شرکت داده شده در بخش مسابقه دارند ترغیب می نماید.
۱۰ـ نهادها، سازمان های دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی که مایلند فیلمهایشان را در قسمت های مختلف جشنواره شرکت دهند باید نکات زیر را رعایت نمایند:
الف: برگ های درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل نموده و همراه با عکس، پوستر، بروشور و غیره حداکثر تا تاریخ اول دی ماه ۱۳۶۶ به دفتر جشنواره ارسال دارند.
ب: نسخ فیلم ها باید حداکثر تا بیستم دی ماه ۱۳۶۶ به دفتر جشنواره، تحویل گردد.
۱۱ـ اخذ تصمیم نهایی درباره ی هر نکته ای که در مقررات حاضر پیش بینی نشده یا ابهامات ناشی از مفاد آن با شورای برگزاری جشنواره است.
۱۲ـ تقاضای شرکت در جشنواره به منزله قبول کامل مقررات بالا است.


مرور یک سال سینمای ایران

۱ـ فیلم های این بخش شامل کلیه فیلم های ساخته شده بعد از دهه فجر ۱۳۶۵ می باشد. این فیلم ها نباید قبل از بهمن ماه ۱۳۶۵ نمایش داده شده و یا در بخش های مختلف دوره های قبل جشنواره فیلم فجر شرکت کرده باشد.
۲ـ موادر ۲، ۳، ۴، ۱۰، ۱۱، ۱۲ بخش مسابقه در مورد این قسمت نیز اجرا خواهد شد.

چشم انداز نمونه (آنونس) فیلم های بعد از انقلاب اسلامی

۱ـ نمونه فیلم (آنونس) ها از میان آثار تولید شده سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۶ برگزیده خواهد شد.
۲ـ شورای برگزاری، برخی از نمونه (آنونس) فیلم ها را رأساً انتخاب و دعوت به شرکت در جشنواره می نماید اما علاقمندان و صاحبان فیلم نیز می توانند آثار خود را برای شرکت در این بخش ارائه دهند. نمونه فیلم های ارائه شده را هیأت انتخاب بررسی و فیلم های بخش مسابقه را انتخاب می نماید.
۳ـ فیلم های بخش مسابقه را هیأت داوران مورد قضاوت قرار داده و به سه نمونه (آنونس فیلم) جایزه لوح زرین اهدا خواهد کرد.
۴ـ مواد ۴ و ۸ و ۱۰ بخش مسابقه، عیناً در این بخش نیز اجرا خواهد شد.

نمایشگاه پوسترهای سینمایی

۱ـ جشنواره نمایشگاهی از پوسترهای منتخب فیلم های تولید شده بعد از انقلاب اسلامی را در ایام جشنواره به معرض نمایش خواهد گذارد.
۲ـ شورای برگزاری، برخی از پوسترهای را رأساً انتخاب و در نمایشگاه شرکت خواهد داد. علاقمندان نیز می توانند پوسترهای خود را در نمایشگاه جشنواره شرکت دهند (به استثناء پوسترهای شرکت داده شده در نمایشگاه دوره گذشته.)
جشنواره می تواند پوسترهایی را که برای جشنواره فرستاده می شود، بپذیرد یا رد کند.
۳ـ پوسترهایی که در جشنواره شرکت داده می شود، باید حداقل در دو نسخه، سالم و بدون تاخوردگی و پارگی، حداکثر تا دهم آذرماه ۱۳۶۶ تحویل دفتر جشنواره گردد.
۴ـ سازمان جشنواره، سه تا پنج پوستررا که وسیله ی هیأت داوری برگزیده خواهد شد در مراسم اختتام معرفی و به آنها لوح زرین و دیپلم افتخار اهدا خواهد نمود.

در حاشیه جشنواره

بخش های جنبی ششمین جشنواره فیلم فجر، چون دوره گذشته اختصاص به نمایش آثاری دارد که امکان ارزیابی بهتر و بیشتر وضعیت و موقعیت سینمای جهان را فراهم می آورند. این بخش ها به صورت غیرمسابقه ای و اطلاعاتی هستند.

سینمای کودکان و نوجوانان

۱ـ این بخش شامل دو قسمت خواهد بود:
سینمای دهه هشتاد: که اختصاص به نمایش برگزیده ای از فیلم های کوتاه و بلند تهیه شده پس از سال ۱۳۵۹ (۱۹۸۰) دارد.
چشم انداز سال های دور: که اختصاص به نمایش فیلم های ارزشمند کودکان و نوجوانان در سال های گذشته، طی یک دوره، یک مکتب و یا کشور دارد.
۲ـ فیلمسازان ایرانی هم می توانند آثار خود را در این بخش نیز شرکت دهند. جشنواره این حق را دارد که فیلم های ایرانی شرکت داده شده را در یکی از بخش های مسابقه، مرور یک سال سینمای ایران و سینمای کودکان و نوجوانان و یا هر سه بخش به نمایش درآورد.
۳ـ مواد ۴، ۱۰، ۱۱، ۱۲ بخش مسابقه، عیناً در این بخش نیز اجرا خواهد شد.

نمایش های ویژه: در این بخش برگزیده ای از آثار ارزشمند و برتر سینمای جهان که در جشنواره های معتبر جهانی به نمایش درآمده و موفق به دریافت جوائزی گردیده و یا مورد تحسین واقع شده اند به نمایش درخواهد آمد.

سینمای غیرمتعهدها

۱ـ در این بخش برگزیده ای از فیلم های بلند و کوتاه کشورهای غیرمتعهد که پس از سالهای ۱۳۵۹ (۱۹۸۰) تهیه گردیده اند به نمایش درخواهند آمد.
۲ـ فیلمسازان ایرانی هم می توانند آثار خود را در این بخش نیز شرکت دهند. جشنواره، می تواند فیلم های ایرانی شرکت داده شده را در یکی از بخش های مسابقه، مرور یکسال سینمای ایران و سینمای غیرمتعهدها و یا هر سه بخش به نمایش درآورد.
۳ـ مواد۴،۱۰،۱۱،۱۲ بخش مسابقه عیناً در این بخش نیز اجرا خواهد شد.

مرور آثار آندری تارکوفسکی

در این بخش فیلم های کارگردان شهیر شوروی، آندری تارکوفسکی جهت معرفی و شناخت شیوه کار وی به نمایش درخواهد آمد.


بیانیه هیأت داوران :

به نام آنکه پیامش را چنان هنرمندانه نازل کرد که کسی را توان معارضه با آن نیست. فردا روز طلوع خورشید است. فردا روز آغاز صبح صادق است. فردا سالروز ولادت نور است. پس سلام بر خورشید، سلام بر صبح و سلام بر نور. سلام بر فجر، اولین نمای روشنی و بیداری و پایان شب ظلمت و سیه کاری. سلام بر شهدا، چشم های همیشه ناظر و دلهای همیشه حاضر، و شاهد هر روز و شام مقدس ترین عرصه زیستن. سلام بر امام، آغاز فجر حیات نوین میهن اسلامی. سلام بر مردم و سلام بر هنرمندانی که به درک احوال تغییر یافته این جامعه بزرگ مفتخر شده اند و کوشیده اند تا با مدد گرفتن از بیان و زبان رسا، پیام رسان این بزرگترین حادثه بشریت باشند.

در آستانه سالگرد بزرگترین حماسه تاریخ معاصر هستیم، انقلابی که در جای جای فرهنگ کشور تأثیر گذارده و دگرگونی بزرگی را فراهم آورده است. تغییری ضروری و خودخواسته که اگر نمی شد شاهد فلاکت و سقوط فرهنگ یک ملت بودیم.

در نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، سینمای کشور پذیرنده این تحول گشته است، تحولی در تمامی عرصه ها، تحولی که ضرورت است و لاجرم می بایست به وقوع بپیوندد. سینما ـ مانند هر بخشی از هنر ـ آیینه فرهنگ زمان خویش است. سینمای گذشته منعکس کننده فرهنگ پیشین، وابسته استبداد، ظلمت، سیه کاری و دل مشغول ابتذال و فساد و بی هنری بود، آنچنان که گذشت و
رفت ـ هر چند آزمودم، از وی نبود سودم ـ و امروز حرف، حرف دیگری است. سینمای امروز در پی بیان کلام دیگری است. کلامی که حکایتگر اصالت های فرهنگی این مرز و بوم است و لاجرم می بایست با زبانی در خور این ملت بیان گردد. سینمای ایران آنچنان تحولی یافته است که با گذشته خویش نیز بیگانه شده و بیان و زبان تازه ای یافته است. این امر به مدد حضور درخشان بسیاری از آنان که از پیش مانده و همراه مردم تحول را پذیرا شده اند و نیز نوآمدگان به سینما فراهم آمد و می آید. اگرچه هنوز برخی نیز مانده اند یا وامانده اند.

سینمای امروز حضور همه فکرها، عقل ها و قلب ها را طلب می کندو مردم، دعوت کننده هنرمندان به این عرصه اند و آنها هستند که هر حضوری را رخصت می دهند. سینمای شایسته انقلاب دیگر تنها دل نگران گیشه نیست و لذا در پی فریبکاری نمی رود. سینمای امروز ایران دریافته است که در کجای جهان واقع شده و مسائلش چیست. با که باید سخن گوید و از که باید بیاموزد. منبع الهامش را می شناسد و با او ارتباط برقرار می کند. و همین هاست که این سینما را پابرجای نگهداشته و روزبروز و بیش از پیش بر استحکام آن می افزاید.

با این وجود سینمای امروز راهی طولانی تا سینمای شایسته فردا دارد. سینمایی که دست یافتن به آن ضرورتی حیاتی است و اگر امروز مشروعیت و مقبولیتی می باید در انتظار رسیدن آن فردای روشن و درخشان است. فردایی که جز به مدد شهامت و دلاوری و گستاخی در بیان آنچه خود داریم میسر نخواهد شد. استقلال راه آینده سینمای ماست. سینمای فردا باید سینمایی باشد که در شکل و محتوی، پیوندی عمیق با فرهنگ اصیل و پویای اسلامی داشته باشد و از بیگانه وام نگیرد. و آنگاه است که روزنه امید به سینمای متعهد آینده کشور اسلامیمان گشوده می شود و در این راستا ذکر موارد زیر به مثابه توصیه هایی است به دست اندرکاران سینمای کشور:

۱- هیأت داوران ضمن تقدیر از دست اندرکاران ذکر این نکته را ضروری می داند که هنوز فاصله بسیاری تا سینمای مطلوب مانده است و در راه وصول به آن وضعیت، تلاش تمامی جامعه ی سینما را می طلبد. مسئولان سینمایی کشور باید با جدیت تمام از تولید فیلم های آموزنده و مفید و ملهم از فرهنگ انقلاب اسلامی حمایت نمایند.

۲- هیأت داوران از توجهی که فیلمسازان نسبت به مسائل اجتماعی مبذول داشته اند قدردانی می نماید. واقع گرایی نسبت به مسائل اجتماعی نمی تواند از سینمای کشور فاصله بگیرد و حضور و وقوع آن نیز در گرو تلاش وسیع فیلمسازان در درک معضلات و مسائل اجتماعی و ارائه راه حل هایی در برخورد با آنهاست. هیأت داوران این تغییر موقعیت را که نسبت به سالهای گذشته صورت پذیرفته است، آستانه ورود به جایگاه سینمای مطلوب می داند.

۳- هیأت داوران از توجه فیلمسازان نسبت به موقعیت اجتماعی زن در جامعه قدرانی نموده و امیدوار است که فیلمسازان بتوانند در آینده با عنایت به نقش اساسی زن در جامعه، خصوصاً در عرصه های فرهنگی و اجتماعی، به این مسأله بیش از پیش بها دهند. حضور زنان هنرمند در میان فیلم های امسال ـ نسبت به سال گذشته ـ چشمگیر و قابل تقدیر بوده است.

۴- با توجه به کثرت جامعه جوان کشور، حضور نوجوانان و جوانان در فیلم های سینمایی امسال قابل قدردانی است. سینمای ما باید توجه فراوانی را به این گروه وسیع معطوف نماید. حضور شخصیت هایی که در موقعیت جوانی طرح می شوند و همچنین وجود بازیگران جوان جاذبه سینما را برای این گروه سنی بالاتر برده و رابطه آنها را با سینما، به عنوان رسانه ای پرقدرت و تأثیرگذار تقویت خواهد کرد.

بیانیه هیأت داوران بخش آنونس و پوستر

ششمین جشنواره فیلم فجر در شرایطی برگزار می شود که سینمای ایران در آستانه تحولی اساسی قرار گرفته است. تحولی که منطقاً در مسیر تحولات فرهنگی انقلاب اسلامی قرار دارد. این تحول نمی تواند تنها در عرصه فیلمسازی محدود بمانند و لاجرم می بایست به عرصه های دیگر سینما نیز کشیده شود، عرصه هایی که اگرچه تا حدی نسبت به گذشته تغییر یافته، ولی هنوز در برخی زمینه ها با فرمول های پیش ساخته اداره می شود.
تبلیغات برای فیلم اهمیتی بسزا دارد، تماشاگر در سطح جامعه، در درون خانه، در خیابان و در سالن سینما می بایست با فیلم ها ارتباط برقرار نماید. این ارتباط می بایست بر اصولی استوار گردد تا زمینه های فریب کاری و دروغگویی در تبلیغات برچیده شود و تولید کننده پیام تبلیغاتی، حداکثر تلاش خود را به معرفی درست و جذاب فیلم معطوف نماید. جشنواره فیلم فجر که در سال گذشته اقدام به انتخاب بهترین پوستر سینمایی نموده بود، امسال حرکت خود را گسترش داده و به برگزاری مسابقه نمونه فیلم نیز اقدام نمود.

بخش نمونه فیلم

عنصر جذابیت در ساخت نمونه فیلم نمی بایست در محدوده کلیشه های تجاری تبلیغات اسیر بماند، بلکه می بایست با مدد جستن از ریتم متناسب با فیلم و همچنین تدوینبه حسب مقصود، تبلیغاتی سالم را برای فیلم عرضه کند. استفاده از عناصر گرافیکی در ساخت نمونه فیلم چندان مورد استفاده قرار نگرفته است، در زمینه گفتار فیلم نیز این مسأله حائز اهمیت است که اکثر نمونه فیلم ها از نظر گفتار از شکلی تکراری و رایج استفاده می کنند که یاز از جمله پردازی های ادبیات پلیسی حکایت می کند، یا شعر سپید شاعران. این امر متأسفانه در اکثر موارد عمومیت دارد، تلاش بیشتر در این زمینه مسلماً می تواند روش های جدیدی را برای نگارش گفتار نمونه فیلم ها فراهم می کند. تناسب شکل و محتوای نمونه فیلم حائز اهمیت بسیاری است. توجه کافی به این امر نمونه فیلم را به معرفی درست فیلم بدل می سازد. نمونه فیلم مانند تبلیغ کالاست، تبلیغات کننده حق ندارد با نمایان ساختن بخشی زیبا و مطلوب از کالای خود تماشاگر را فریب داده و به او دروغ بگوید.

هیأت داوران توجه فیلمسازان را به این نکته جلب می کند که ساخت نمونه فیلم می بایست به عنوان یک کار مستقل مورد اهمیت قرار بگیرد و سرمایه گذاری خاص به آن اختصاص داده شود.

بخش پوستر

هیأت داوران بخش نمونه فیلم و پوستر پس از مشاهده ۲۰ پوستر بخش مسابقه نکات زیر را در مورد ساخت پوستر حائز اهمیت می داند:

هیأت داوران ضمن تقدیر از تلاش تهیه کنندگان و طراحان پوسترهایی که با یافتن شیوه هایی ابتکاری و خلاقیت به طرح موجز، زیبا و جذاب فیلم در ساده ترین شکل می پردازند، توجه تمامی پوسترسازان را به استفاده از عناصر گرافیکی در پوستر، صفحه آرایی زیبا و چشم نواز و اجرای ماهرانه کار جلب می نماید. پوسترهای تولید شده بخش مسابقه نشانگر این نکته است که پوسترسازان تلاش فراوانی را برای ارائه ایده هایی اصیل و هماهنگ با فرم و محتوای فیلم مبذول داشته اند. توجه به این نکته ضروری است که پوستر فیلم نمی تواند صرفاً بیان موجز، ساده و انتزاعی موضوع فیلم باشد، بلکه می بایست قدرت برقراری ارتباط با مخاطب عادی را نیز داشته باشد، چرا که پوستر در بسیاری از زمینه ها ارتباط را در شرایطی برقرار می کند که هیچ رسانه دیگری حضور ندارد.

اهداف:

هدف جشنواره فیلم فجر عرضه و معرفی فیلم های باارزش یک سال فعالیت فیلمسازی و ترغیب و تشویق هنرمندان برگزیده است.

موضوعات جشنواره :

سینمای ایران
مسابقه
مرور یک سال سینمای ایران
چشم انداز نمونه ی فیلم های بعد از انقلاب اسلامی
مسابقه
مرور
نمایشگاه پوسترهای سینمایی
سینمای کودک و نوجوان
الف: سینمای دهه ی هشتاد
فیلم های ایرانی
فیلم های خارجی
ب: چشم انداز سال های دور
نمایش های ویژه
فیلم های ایرانی
فیلم های خارجی
سینمای غیرمتعهدها
ایرانی
خارجی
امید، ایثار، دنیای آندری تارکوفسکی

توضیحات: ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر مشترک با سومین جشنواره کودک و نوجوان برگزار شد.


لیست فیلمهایی که در جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره ششم (۱۳۶۶) شرکت داشته اند.

فیلم کارگردان
آن سوی آتش (۱۳۶۶) داریوش عیاری
ایستگاه (۱۳۶۶) یداله صمدی
با من از فردا بگو (۱۳۶۶) فریدون کوچکیان
بحران (۱۳۶۶) علی اصغر شادروان
بهار در پاییز (۱۳۶۶) مهدی فخیم زاده
بوعلی سینا (۱۳۶۶) کیهان رهگذار
پرستار شب (۱۳۶۶) محمدعلی نجفی
پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶) پوران درخشنده
تحفه ها (۱۳۶۶) ابراهیم وحیدزاده
ترن (۱۳۶۶) امیر قویدل
جهیزیه ای برای رباب (۱۳۶۶) سیامک شایقی
خارج از محدوده (۱۳۶۶) رخشان بنی اعتماد
خانه ای مثل شهر (۱۳۶۶) حجت اله سیفی
خانه در انتظار (۱۳۶۶) منوچهر عسگری نسب
خبرچین (۱۳۶۶) نصراله زمردیان
در انتظار شیطان (۱۳۶۶) حمید صفایی
ردپایی بر شن (۱۳۶۶) محمدرضا هنرمند
زمزمه (۱۳۶۶) خسرو ملکان
سایه های غم (۱۳۶۶) شاپور قریب
سرزمین آرزوها (۱۳۶۶) مجید قاری زاده
سفر غریب (۱۳۶۶) ایرج صغیری
سیمرغ (۱۳۶۶) اکبر صادقی
شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶) بهرام بیضایی
شرایط عینی (۱۳۶۶) احمدرضا گرشاسبی
شکار (۱۳۶۶) مجید جوانمرد
شکوه زندگی (۱۳۶۶) حسن محمدزاده
شناسایی (۱۳۶۶) محمدرضا اعلامی
شیرک (۱۳۶۶) داریوش مهرجویی
صعود (۱۳۶۶) فریدون جیرانی
غریبه (۱۳۶۶) رحمان رضایی
کانی مانگا (۱۳۶۶) سیف اله داد
گاویار (۱۳۶۶) کیومرث پوراحمد
گردو (۱۳۶۶) حسین دلیر
گل مریم (۱۳۶۶) حسن محمدزاده
گمشدگان (۱۳۶۶) محمدعلی سجادی
گنج (۱۳۶۶) محمدعلی سجادی
مار (۱۳۶۶) مجید جوانمرد
محموله (۱۳۶۶) سیروس الوند
مسافران مهتاب (۱۳۶۶) مهدی فخیم زاده
مکافات (۱۳۶۶) منوچهر مصیری
هراس (۱۳۶۶) شهریار بحرانی
ویزا (۱۳۶۶) بهرام ری پور
یار در خانه (۱۳۶۶) خسرو سینایی
اتاق یک (۱۳۶۵) رحیم رحیمی پور
اجاره نشین ها (۱۳۶۵) داریوش مهرجویی
بگذار زندگی کنم (۱۳۶۵) شاپور قریب
بی پناه (۱۳۶۵) علیرضا داوودنژاد
پرواز در شب (۱۳۶۵) رسول ملاقلی پور
تشکیلات (۱۳۶۵) منوچهر مصیری
تصویر آخر (۱۳۶۵) مهدی صباغ زاده
تیرباران (۱۳۶۵) علی اصغر شادروان
خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) عباس کیارستمی
دبیرستان (۱۳۶۵) اکبر صادقی
دزد و نویسنده (۱۳۶۵) کاظم معصومی
دست نوشته ها (۱۳۶۵) مهرزاد مینویی
دستفروش (اپیزود اول) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود دوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود سوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
رابطه (۱۳۶۵) پوران درخشنده
روزهای انتظار (۱۳۶۵) اصغر هاشمی
شبح کژدم (۱۳۶۵) کیانوش عیاری
شیر سنگی (۱۳۶۵) مسعود جعفری جوزانی
طلسم (۱۳۶۵) داریوش فرهنگ
گذرگاه (۱۳۶۵) شهریار بحرانی
گزارش یک قتل (۱۳۶۵) محمدعلی نجفی
گشتی ها (۱۳۶۵) جواد مرادی
معما (۱۳۶۵) حسین زندباف
ناخداخورشید (۱۳۶۵) ناصر تقوایی
هوای تازه (۱۳۶۵) تورج منصوری
وکیل اول (۱۳۶۵) جمشید حیدری
آن سوی مه (۱۳۶۴) منوچهر عسگری نسب
اتوبوس (۱۳۶۴) یداله صمدی
بایکوت (۱۳۶۴) محسن مخملباف
بلمی به سوی ساحل (۱۳۶۴) رسول ملاقلی پور
پدربزرگ (۱۳۶۴) مجید قاری زاده
تشریفات (۱۳۶۴) مهدی فخیم زاده
تنوره دیو (۱۳۶۴) کیانوش عیاری
تیغ و ابریشم (۱۳۶۴) مسعود کیمیایی
جاده های سرد (۱۳۶۴) مسعود جعفری جوزانی
جدال (۱۳۶۴) محمدعلی سجادی
خط پایان (۱۳۶۴) محمدعلی طالبی
زنگها (۱۳۶۴) محمدرضا هنرمند
شهر موش ها (۱۳۶۴) مرضیه برومند
محمدعلی طالبی
کفشهای میرزانوروز (۱۳۶۴) محمد متوسلانی
کلید (۱۳۶۴) ابراهیم فروزش
گمشده (۱۳۶۴) مهدی صباغ زاده
مادیان (۱۳۶۴) علی ژکان
آشیانه مهر (۱۳۶۳) جلال مقدم
بی بی چلچله (۱۳۶۳) کیومرث پوراحمد
گلهای داوودی (۱۳۶۳) رسول صدرعاملی
گنج (۱۳۶۳) محسن قصابیان
مردی که زیاد می دانست (۱۳۶۳) یداله صمدی
بازجویی یک جنایت (۱۳۶۲) محمدعلی سجادی
خانه عنکبوت (۱۳۶۲) علیرضا داوودنژاد
زخمه (۱۳۶۲) خسرو ملکان
سناتور (۱۳۶۲) مهدی صباغ زاده
کمال الملک (۱۳۶۲) علی حاتمی
دونده (۱۳۶۱) امیر نادری
آفتاب نشینها (۱۳۶۰) مهدی صباغ زاده
پاییزان (۱۳۶۰) رسول صدرعاملی

موضوعات جوایز بین المللی فیلم فجر ـ دوره ششم (۱۳۶۶)

۱ – بهترین بازیگر نوجوان

برنده :

پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶) … عطیه معصومی

شیرک (۱۳۶۶) … مهدی اسدی

۲ – بهترین تدوین

برنده :

کانی مانگا (۱۳۶۶) … روح اله امامی

نامزد :

ایستگاه (۱۳۶۶) … حسین زندباف

پرستار شب (۱۳۶۶) … تورج منصوری

پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶) … روح اله امامی

شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶) … بهرام بیضایی

۳ – بهترین جلوه های ویژه

برنده :

کانی مانگا (۱۳۶۶) … محمدرضا شرف الدین

۴ – بهترین صدابرداری

برنده :

آن سوی آتش (۱۳۶۶) … پرویز آبنار

آن سوی آتش (۱۳۶۶) … مسعود بهنام

نامزد :

پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶) … پرویز آبنار

پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶) … محمود سماک باشی

خانه در انتظار (۱۳۶۶) … بهمن حیدری

خانه در انتظار (۱۳۶۶) … فریدون برهانی

شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶) … جهانگیر میرشکاری

شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶) … اصغر شاهوردی

شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶) … بهروز معاونیان

گاویار (۱۳۶۶) … محمود سماک باشی

۵ – بهترین طراحی صحنه

برنده :

پرستار شب (۱۳۶۶) … محسن ابراهیمی

پرستار شب (۱۳۶۶) … سعید جلالی

نامزد :

ایستگاه (۱۳۶۶) … حسن هدایت

شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶) … ایرج رامین فر

۶ – بهترین فیلمبرداری

برنده :

شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶) … اصغر رفیعی جم

نامزد :

ایستگاه (۱۳۶۶) … تورج منصوری

پرستار شب (۱۳۶۶) … محمدرضا شریفی

خارج از محدوده (۱۳۶۶) … علیرضا زرین دست

ویزا (۱۳۶۶) … محمود کلاری

۷ – بهترین کارگردانی

برنده :

آن سوی آتش (۱۳۶۶) … کیانوش عیاری

نامزد :

پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶) … پوران درخشنده

جهیزیه ای برای رباب (۱۳۶۶) … سیامک شایقی

خانه در انتظار (۱۳۶۶) … منوچهر عسگری نسب

شیرک (۱۳۶۶) … داریوش مهرجویی

۸ – بهترین موسیقی متن

برنده :

پرستار شب (۱۳۶۶) … فرهاد فخرالدینی

نامزد :

ترن (۱۳۶۶) … مجید انتظامی

جهیزیه ای برای رباب (۱۳۶۶) … محمدرضا علیقلی

شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶) … بابک بیات

وکیل اول (۱۳۶۵) … فریدون شهبازیان

۹ – پوستر (اعلان دیواری)

برنده :

دستفروش (اپیزود اول) (۱۳۶۵) … حسین خسروجردی

دستفروش (اپیزود دوم) (۱۳۶۵) … حسین خسروجردی

دستفروش (اپیزود سوم) (۱۳۶۵) … حسین خسروجردی

شیر سنگی (۱۳۶۵) … مرتضی ممیز

آن سوی مه (۱۳۶۴) … صمد تواضعی

بی بی چلچله (۱۳۶۳) … پرویز محلاتی

شرکت کننده :

اتاق یک (۱۳۶۵) … محمدعلی حدت

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … علی وزیریان

پرواز در شب (۱۳۶۵) … محمدعلی حدت

تصویر آخر (۱۳۶۵) … امیرحسین اثباتی

خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) … عباس کیارستمی

خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) … مرتضی ممیز

دست نوشته ها (۱۳۶۵) … علی وزیریان

دست نوشته ها (۱۳۶۵) … پرویز محلاتی
رابطه (۱۳۶۵) … شبکه اول صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

روزهای انتظار (۱۳۶۵) … محمدعلی حدت

روزهای انتظار (۱۳۶۵) … مرتضی ممیز

شیر سنگی (۱۳۶۵) … مسعود دشتبان

طلسم (۱۳۶۵) … پرویز محلاتی

گزارش یک قتل (۱۳۶۵) … ابراهیم حقیقی

گزارش یک قتل (۱۳۶۵) … محمدعلی حدت

ناخداخورشید (۱۳۶۵) … مرتضی ممیز

کلید (۱۳۶۴) … مرتضی ممیز

۱۰ – فیلم

شرکت کننده :

آن سوی آتش (۱۳۶۶)

ایستگاه (۱۳۶۶)

با من از فردا بگو (۱۳۶۶)

بحران (۱۳۶۶)

بهار در پاییز (۱۳۶۶)

بوعلی سینا (۱۳۶۶)

پرستار شب (۱۳۶۶)

پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶)

ترن (۱۳۶۶)

جهیزیه ای برای رباب (۱۳۶۶)

خارج از محدوده (۱۳۶۶)

خانه ای مثل شهر (۱۳۶۶)

خانه در انتظار (۱۳۶۶)

خبرچین (۱۳۶۶)

در انتظار شیطان (۱۳۶۶)

ردپایی بر شن (۱۳۶۶)

زمزمه (۱۳۶۶)

سایه های غم (۱۳۶۶)

سرزمین آرزوها (۱۳۶۶)

سفر غریب (۱۳۶۶)

سیمرغ (۱۳۶۶)

شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶)

شرایط عینی (۱۳۶۶)

شکار (۱۳۶۶)

شکوه زندگی (۱۳۶۶)

شناسایی (۱۳۶۶)

شیرک (۱۳۶۶)

صعود (۱۳۶۶)

غریبه (۱۳۶۶)

کانی مانگا (۱۳۶۶)

گاویار (۱۳۶۶)

گردو (۱۳۶۶)

گل مریم (۱۳۶۶)

گمشدگان (۱۳۶۶)

گنج (۱۳۶۶)

مار (۱۳۶۶)

محموله (۱۳۶۶)

مسافران مهتاب (۱۳۶۶)

مکافات (۱۳۶۶)

هراس (۱۳۶۶)

ویزا (۱۳۶۶)

یار در خانه (۱۳۶۶)

گشتی ها (۱۳۶۵)

وکیل اول (۱۳۶۵)

آشیانه مهر (۱۳۶۳)

گنج (۱۳۶۳)

پاییزان (۱۳۶۰)

۱۱ – نقش اول زن

برنده :

جهیزیه ای برای رباب (۱۳۶۶) … پروانه معصومی

شکوه زندگی (۱۳۶۶) … پروانه معصومی

نامزد :

پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶) … هما روستا

خانه در انتظار (۱۳۶۶) … مهوش افشارپناه

۱۲ – نقش اول مرد

برنده :

ترن (۱۳۶۶) … فرامرز قریبیان

نامزد :

آن سوی آتش (۱۳۶۶) … خسرو شجاع زاده

تحفه ها (۱۳۶۶) … مهدی فتحی

خارج از محدوده (۱۳۶۶) … مهدی هاشمی

۱۳ – نقش دوم زن

برنده :

سرزمین آرزوها (۱۳۶۶) … آنیک شفرازیان

۱۴ – نقش دوم مرد

برنده :

تحفه ها (۱۳۶۶) … سعید پورصمیمی

نامزد :

شکوه زندگی (۱۳۶۶) … محمدقاسم ذوالقدر

شیرک (۱۳۶۶) … حمید جبلی

ویزا (۱۳۶۶) … جهانگیر الماسی

۱۵ – نمونه فیلم (آنونس)

برنده :

آن سوی مه (۱۳۶۴) … صمد تواضعی

جاده های سرد (۱۳۶۴) … ابراهیم حقیقی

مادیان (۱۳۶۴) … محمدحسین محتشمی

بازجویی یک جنایت (۱۳۶۲) … صمد تواضعی

شرکت کننده :

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … مهدی رجاییان

بگذار زندگی کنم (۱۳۶۵) … ایرج گل افشان

بی پناه (۱۳۶۵) … علیرضا داوودنژاد

تشکیلات (۱۳۶۵) … فریدون ربیعی

تصویر آخر (۱۳۶۵) … مهدی صباغ زاده

تیرباران (۱۳۶۵) … شهریار بحرانی

دبیرستان (۱۳۶۵) … ایرج گل افشان

دزد و نویسنده (۱۳۶۵) … مهدی رجاییان

دست نوشته ها (۱۳۶۵) … بهروز افخمی

دستفروش (اپیزود اول) (۱۳۶۵) … محسن مخملباف

دستفروش (اپیزود دوم) (۱۳۶۵) … محسن مخملباف

دستفروش (اپیزود سوم) (۱۳۶۵) … محسن مخملباف

رابطه (۱۳۶۵) … روح اله امامی

روزهای انتظار (۱۳۶۵) … روح اله امامی

شبح کژدم (۱۳۶۵) … کیانوش عیاری

شیر سنگی (۱۳۶۵) … مهدی رجاییان

طلسم (۱۳۶۵) … ایرج گل افشان

گذرگاه (۱۳۶۵) … شهریار بحرانی

گزارش یک قتل (۱۳۶۵) … تورج منصوری

معما (۱۳۶۵) … حسین زندباف

ناخداخورشید (۱۳۶۵) … ایرج گل افشان

هوای تازه (۱۳۶۵) … تورج منصوری

هوای تازه (۱۳۶۵) … مهدی ژورک

آن سوی مه (۱۳۶۴) … صمد تواضعی

اتوبوس (۱۳۶۴) … ایرج گل افشان

بایکوت (۱۳۶۴) … محسن مخملباف

بلمی به سوی ساحل (۱۳۶۴) … ایرج گل افشان

پدربزرگ (۱۳۶۴) … مجید قاری زاده

تشریفات (۱۳۶۴) … مهدی رجاییان

تنوره دیو (۱۳۶۴) … کیانوش عیاری

تیغ و ابریشم (۱۳۶۴) … مسعود کیمیایی

جاده های سرد (۱۳۶۴) … ابراهیم حقیقی

جدال (۱۳۶۴) … مهدی رجاییان

خط پایان (۱۳۶۴) … روح اله امامی

زنگها (۱۳۶۴) … صمد تواضعی

شهر موش ها (۱۳۶۴) … مرضیه برومند

کفشهای میرزانوروز (۱۳۶۴) … مهدی رجاییان

گمشده (۱۳۶۴) … ایرج گل افشان

مادیان (۱۳۶۴) … محمدحسین محتشمی

بی بی چلچله (۱۳۶۳) … کیومرث پوراحمد

گلهای داوودی (۱۳۶۳) … روح اله امامی

مردی که زیاد می دانست (۱۳۶۳) … حسین زندباف

بازجویی یک جنایت (۱۳۶۲) … صمد تواضعی

خانه عنکبوت (۱۳۶۲) … علیرضا داوودنژاد

زخمه (۱۳۶۲) … ایرج گل افشان

سناتور (۱۳۶۲) … ایرج گل افشان

کمال الملک (۱۳۶۲) … روح اله امامی

دونده (۱۳۶۱) … ابراهیم حقیقی

آفتاب نشینها (۱۳۶۰) … مهدی صباغ زاده


بخشهای جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره ششم (۱۳۶۶)

تعداد کل بخش ها : ۸
بخش سینمای غیرمتعهدها ۲ فیلم
نام فیلم کارگردان
شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶) بهرام بیضایی
هراس (۱۳۶۶) شهریار بحرانی
بخش سینمای کودکان و نوجوانان ـ سینمای دهه ی هشتاد ۲ فیلم
نام فیلم کارگردان
خانه در انتظار (۱۳۶۶) منوچهر عسگری نسب
گاویار (۱۳۶۶) کیومرث پوراحمد


بخش مرور چشم انداز نمونه فیلم (آنونس) های بعد از انقلاب ۲۳ فیلم
نام فیلم کارگردان
اجاره نشین ها (۱۳۶۵) داریوش مهرجویی
بگذار زندگی کنم (۱۳۶۵) شاپور قریب
بی پناه (۱۳۶۵) علیرضا داوودنژاد
تشکیلات (۱۳۶۵) منوچهر مصیری
دبیرستان (۱۳۶۵) اکبر صادقی
دزد و نویسنده (۱۳۶۵) کاظم معصومی
روزهای انتظار (۱۳۶۵) اصغر هاشمی
شیر سنگی (۱۳۶۵) مسعود جعفری جوزانی
طلسم (۱۳۶۵) داریوش فرهنگ
معما (۱۳۶۵) حسین زندباف
هوای تازه (۱۳۶۵) تورج منصوری
بایکوت (۱۳۶۴) محسن مخملباف
بلمی به سوی ساحل (۱۳۶۴) رسول ملاقلی پور
پدربزرگ (۱۳۶۴) مجید قاری زاده
تشریفات (۱۳۶۴) مهدی فخیم زاده
تیغ و ابریشم (۱۳۶۴) مسعود کیمیایی
خط پایان (۱۳۶۴) محمدعلی طالبی
زنگها (۱۳۶۴) محمدرضا هنرمند
شهر موش ها (۱۳۶۴) مرضیه برومند
محمدعلی طالبی
گمشده (۱۳۶۴) مهدی صباغ زاده
زخمه (۱۳۶۲) خسرو ملکان
سناتور (۱۳۶۲) مهدی صباغ زاده
آفتاب نشینها (۱۳۶۰) مهدی صباغ زاده
بخش مرور یکسال سینمای ایران ۴۴ فیلم
نام فیلم کارگردان
آن سوی آتش (۱۳۶۶) داریوش عیاری
ایستگاه (۱۳۶۶) یداله صمدی
با من از فردا بگو (۱۳۶۶) فریدون کوچکیان
بحران (۱۳۶۶) علی اصغر شادروان
بهار در پاییز (۱۳۶۶) مهدی فخیم زاده
بوعلی سینا (۱۳۶۶) کیهان رهگذار
پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶) پوران درخشنده
ترن (۱۳۶۶) امیر قویدل
جهیزیه ای برای رباب (۱۳۶۶) سیامک شایقی
خارج از محدوده (۱۳۶۶) رخشان بنی اعتماد
خانه ای مثل شهر (۱۳۶۶) حجت اله سیفی
خانه در انتظار (۱۳۶۶) منوچهر عسگری نسب
خبرچین (۱۳۶۶) نصراله زمردیان
در انتظار شیطان (۱۳۶۶) حمید صفایی
ردپایی بر شن (۱۳۶۶) محمدرضا هنرمند
زمزمه (۱۳۶۶) خسرو ملکان
سایه های غم (۱۳۶۶) شاپور قریب
سرزمین آرزوها (۱۳۶۶) مجید قاری زاده
سفر غریب (۱۳۶۶) ایرج صغیری
سیمرغ (۱۳۶۶) اکبر صادقی
شرایط عینی (۱۳۶۶) احمدرضا گرشاسبی
شکار (۱۳۶۶) مجید جوانمرد
شکوه زندگی (۱۳۶۶) حسن محمدزاده
شناسایی (۱۳۶۶) محمدرضا اعلامی
شیرک (۱۳۶۶) داریوش مهرجویی
صعود (۱۳۶۶) فریدون جیرانی
غریبه (۱۳۶۶) رحمان رضایی
کانی مانگا (۱۳۶۶) سیف اله داد
گاویار (۱۳۶۶) کیومرث پوراحمد
گردو (۱۳۶۶) حسین دلیر
گل مریم (۱۳۶۶) حسن محمدزاده
گمشدگان (۱۳۶۶) محمدعلی سجادی
گنج (۱۳۶۶) محمدعلی سجادی
مار (۱۳۶۶) مجید جوانمرد
محموله (۱۳۶۶) سیروس الوند
مسافران مهتاب (۱۳۶۶) مهدی فخیم زاده
مکافات (۱۳۶۶) منوچهر مصیری
هراس (۱۳۶۶) شهریار بحرانی
یار در خانه (۱۳۶۶) خسرو سینایی
گشتی ها (۱۳۶۵) جواد مرادی
وکیل اول (۱۳۶۵) جمشید حیدری
آشیانه مهر (۱۳۶۳) جلال مقدم
گنج (۱۳۶۳) محسن قصابیان
پاییزان (۱۳۶۰) رسول صدرعاملی


بخش مسابقه چشم انداز نمونه (آنونس) فیلم های پس از انقلاب ۲۵ فیلم
نام فیلم کارگردان
تصویر آخر (۱۳۶۵) مهدی صباغ زاده
تیرباران (۱۳۶۵) علی اصغر شادروان
دست نوشته ها (۱۳۶۵) مهرزاد مینویی
دستفروش (اپیزود اول) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود دوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود سوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
رابطه (۱۳۶۵) پوران درخشنده
شبح کژدم (۱۳۶۵) کیانوش عیاری
گذرگاه (۱۳۶۵) شهریار بحرانی
گزارش یک قتل (۱۳۶۵) محمدعلی نجفی
ناخداخورشید (۱۳۶۵) ناصر تقوایی
آن سوی مه (۱۳۶۴) منوچهر عسگری نسب
اتوبوس (۱۳۶۴) یداله صمدی
تنوره دیو (۱۳۶۴) کیانوش عیاری
جاده های سرد (۱۳۶۴) مسعود جعفری جوزانی
جدال (۱۳۶۴) محمدعلی سجادی
کفشهای میرزانوروز (۱۳۶۴) محمد متوسلانی
مادیان (۱۳۶۴) علی ژکان
بی بی چلچله (۱۳۶۳) کیومرث پوراحمد
گلهای داوودی (۱۳۶۳) رسول صدرعاملی
مردی که زیاد می دانست (۱۳۶۳) یداله صمدی
بازجویی یک جنایت (۱۳۶۲) محمدعلی سجادی
خانه عنکبوت (۱۳۶۲) علیرضا داوودنژاد
کمال الملک (۱۳۶۲) علی حاتمی
دونده (۱۳۶۱) امیر نادری


بخش مسابقه سینمای ایران ۲۷ فیلم
نام فیلم کارگردان
آن سوی آتش (۱۳۶۶) داریوش عیاری
ایستگاه (۱۳۶۶) یداله صمدی
بحران (۱۳۶۶) علی اصغر شادروان
پرستار شب (۱۳۶۶) محمدعلی نجفی
پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶۶) پوران درخشنده
تحفه ها (۱۳۶۶) ابراهیم وحیدزاده
ترن (۱۳۶۶) امیر قویدل
جهیزیه ای برای رباب (۱۳۶۶) سیامک شایقی
خارج از محدوده (۱۳۶۶) رخشان بنی اعتماد
خانه ای مثل شهر (۱۳۶۶) حجت اله سیفی
خانه در انتظار (۱۳۶۶) منوچهر عسگری نسب
ردپایی بر شن (۱۳۶۶) محمدرضا هنرمند
زمزمه (۱۳۶۶) خسرو ملکان
سرزمین آرزوها (۱۳۶۶) مجید قاری زاده
شاید وقتی دیگر (۱۳۶۶) بهرام بیضایی
شرایط عینی (۱۳۶۶) احمدرضا گرشاسبی
شکار (۱۳۶۶) مجید جوانمرد
شکوه زندگی (۱۳۶۶) حسن محمدزاده
شیرک (۱۳۶۶) داریوش مهرجویی
صعود (۱۳۶۶) فریدون جیرانی
کانی مانگا (۱۳۶۶) سیف اله داد
گاویار (۱۳۶۶) کیومرث پوراحمد
هراس (۱۳۶۶) شهریار بحرانی
ویزا (۱۳۶۶) بهرام ری پور
یار در خانه (۱۳۶۶) خسرو سینایی
گشتی ها (۱۳۶۵) جواد مرادی
وکیل اول (۱۳۶۵) جمشید حیدری


بخش نمایش های ویژه ۲ فیلم
نام فیلم کارگردان
پرستار شب (۱۳۶۶) محمدعلی نجفی
ویزا (۱۳۶۶) بهرام ری پور
بخش نمایشگاه پوسترهای سینمایی ۲۱ فیلم
نام فیلم کارگردان
اتاق یک (۱۳۶۵) رحیم رحیمی پور
اجاره نشین ها (۱۳۶۵) داریوش مهرجویی
پرواز در شب (۱۳۶۵) رسول ملاقلی پور
تصویر آخر (۱۳۶۵) مهدی صباغ زاده
خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) عباس کیارستمی
دست نوشته ها (۱۳۶۵) مهرزاد مینویی
دستفروش (اپیزود اول) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود دوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود سوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
رابطه (۱۳۶۵) پوران درخشنده
روزهای انتظار (۱۳۶۵) اصغر هاشمی
شیر سنگی (۱۳۶۵) مسعود جعفری جوزانی
طلسم (۱۳۶۵) داریوش فرهنگ
گزارش یک قتل (۱۳۶۵) محمدعلی نجفی
ناخداخورشید (۱۳۶۵) ناصر تقوایی
آن سوی مه (۱۳۶۴) منوچهر عسگری نسب
جاده های سرد (۱۳۶۴) مسعود جعفری جوزانی
کلید (۱۳۶۴) ابراهیم فروزش
مادیان (۱۳۶۴) علی ژکان
بی بی چلچله (۱۳۶۳) کیومرث پوراحمد
بازجویی یک جنایت (۱۳۶۲) محمدعلی سجادی


کانال تلگرام سینما قدس اردبیل
https://t.me/joinchat/AAAAAEJFTwuDP2pQtQaVYw

وب سایت رسمی سینما قدس اردبیل:
http://www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید