مرور سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر

0
23
مرور سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر
مرور سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر

وب سایت اردبیل سینما گزارش داد: مرور سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر – سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر با تغییر دبیری آن بعد از ۱۰ دوره از سید محمد بهشتی به مهدی فریدزاده معاون وقت سینمایی سال ۱۳۷۳ برگزار شد و محمد رجبی، ابراهیم حاتمی کیا، خسرو سینایی، جواد شمقدری و ابراهیم فروزش داوری آثار را برعهده داشتند.

مرور سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر
مرور سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر

دوره سیزدهم همزمان با نمایش آثار قابل ملاحظه ای همانند “پری”، “روز واقعه”، “کیمیا” و “روسری آبی” مواجه بود، در این بین احمدرضا درویش با پرداخت خوب صحنه های جنگی فیلمش را به عنوان کارگردانی مسلط مطرح کرد و ایرج قادری نیز بعد از ۱۰ سال ممنوع الکاربودن با فیلم “می‌خواهم زنده بمانم” دوباره به سینما و جشنواره فیلم برگشت و با وجود اینکه این فیلم با توجه به تقدیر از سوی تماشاگران و منتقدان مسیر را برای او هموار کرد اما خود او نتوانست این موفقیت را تکرار کند.

شهرام اسدی با ساخت فیلم سینمایی «روز واقعه» توانست جایزه بهترین فیلم سیزدهمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند، این فیلم که از معدود تولیدات سینمای پس از انقلاب در ارتباط با قیام عاشورا است، در بخش‌هایی چون بهترین موسیقی متن، بهترین چهره پردازی و بهترین صحنه آرایی نیز موفق به کسب سیمرغ بلورین جشنواره شد، علیرضا شجاع‌نوری، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، لادن مستوفی، محمدعلی کشاورز، سعید نیکپور، مهدی فتحی، حسین محب اهری، حسین پناهی، عنایت بخشی، ژاله علو و حمیده خیرآبادی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.از فیلم‌های مهم این دوره می توان به فیلم های «روز واقعه»،«پری»، «کیمیا»، «روسری آبی»، «حمله به اچ ۳» و … اشاره کرد.

خسرو شکیبایی با بازی درخشان خود در فیلم “کیمیا” جایزه بهترین بازیگر نقش اول را دریافت کرد و مینا لاکانی نیز به جایزه بهترین بازیگر زن در فیلم “دیدار” رسید و در کنار همه این ها احمدرضا داوود نژاد به خاطر بازی در فیلم “خلع سلاح” دیپلم افتخار را تصاحب کرد. علی مصفا در فیلم “پری” و گلاب آدینه در فیلم “روسری آبی” به عنوان بهترین بازیگران نقش مکمل انتخاب شدند. علیرضا زرین دست به خاطر فیلمبرداری خوب خود در فیلم “پری” و همچنین حسین زندباف به خاطر تدوین “حمله به اچ ۳″ به عنوان بهترین های جشنواره معرفی شدند. فیلم “روز واقعه” در جشنواره دوره سیزدهم توانست جایزه بهترین موسیقی متن را توسط مجید انتظامی و بهترین طراح صحنه و لباس را از سوی مجید میرفخرایی دریافت کند. همچنین فیلم “کیمیا” با دریافت دو جایزه بهترین صدابرداری توسط بهروز معاونیان و اصغر شاهوردی و بهترین جلوه های ویژه توسط محمدرضا شرف الدین توانست بر افتخارات خود بیفزاید و ولی الله خاکدان برای فیلم “کاکادو” دیپلم افتخار دریافت کرد.و در آخر هم جایزه بهترین صداگذاری بە خاطر فیلم ساز و ساز بە بەروز شهامت رسید.

دبیر جشنواره: مهدی فریدزاده

بهترین فیلم : «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی


کانال تلگرام سینما قدس اردبیل
https://t.me/joinchat/AAAAAEJFTwuDP2pQtQaVYw

وب سایت رسمی سینما قدس اردبیل:
http://www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید