مرور اولین دوره جشنواره فیلم فجر

0
93
مرور اولین دوره جشنواره فیلم فجر
مرور اولین دوره جشنواره فیلم فجر

وب سایت اردبیل سینما گزارش داد: مرور اولین دوره جشنواره فیلم فجر – اولین جشنواره فیلم فجر از۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۶۱ در هفت سینمای تهران برگزار شد.

این دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر مقارن با جنگ ایران و عراق و فضای پس از انقلاب ۵۷ بود، جشنواره نیز از آن روی بین المللی بود که پاسخی به اتهامات رسانه های غربی باشد که انقلاب ایران را در تضاد با هنر قلمداد می کردند. جشنواره در بخشهای مختلف مسابقه، چشم اندازسینمای کوبا، سینمای ایتالیا از نئورئالیسم تا امروز، سرخ پوستان و سیاه پوستان در سینما ، سینمای کودک و نوجوان، سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی و بخش ویژه برگزار شد.در حقیقت این دوره فقط شامل مسابقه سینمای آماتور بود و بخش سینمای حرفه‌ای، به صورت غیر رقابتی برگزار شد و در بخش سینمای آماتور به تعدادی فیلم،دیپلم افتخار اهداء گردید.

مرور اولین دوره جشنواره فیلم فجر
مرور اولین دوره جشنواره فیلم فجر

بهترین فیلم:

هیچ فیلمی برگزیده نشد

فیلم‌های مهم:

مروری بر اولین دوره جشنواره فیلم فجر – از فیلم‌های مهم این دوره می توان به فیلم های حاجی واشنگتن، خط قرمز، مرگ یزدگرد، اشباح، آفتاب نشین ها و سفیر اشاره کرد. فیلم‌های بچه‌های دیار صفا، علمدار، خرمشهر ۶۱، با هم برای ایثار، یا زهرا، کدام مکتب است این، خرمشهر شهر عشق شهر خون، آمریکا نابود است و بر بال ملائک از دسته فیلم‌هایی بودند که در بخش آماتور این دوره شرکت کردند و با دیپلم افتخار از آنها تقدیر شد.

به جز ایران ، کشورهای رومانی، جمهوری دموکراتیک عربی صحرا ، سوریه، کره شمالی ، شوروی ، استرالیا ، کوبا ، مجارستان ، ژاپن ، آلمان شرقی ، ترکیه ، لهستان ، بلغارستان ، ایتالیا ، الجزایر ، پاکستان ، چکسلواکی و اسپانیا نیز در بخش مسابقه، فیلمهای بلند وکوتاه منتخب خود را به نمایش گذاشتند.

آمار:

۱۸۰ هزار نفر از فیلمهای نخستین جشنواره فیلم فجر دیدن کردند که ۷۷ درصد آنان مرد و بقیه را زنان وکودکان تشکیل می دادند.

دبیر جشنواره: حسین وخشوری


کانال تلگرام سینما قدس اردبیل
https://t.me/joinchat/AAAAAEJFTwuDP2pQtQaVYw

وبسایت رسمی سینما قدس اردبیل:
http://www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید