معرفی فیلم برنده نخل طلای کن ۲۰۱۸ – فیلم دزدان مغازه

0
101
معرفی فیلم برنده نخل طلای کن 2018 - فیلم دزدان مغازه
معرفی فیلم برنده نخل طلای کن 2018 - فیلم دزدان مغازه

معرفی فیلم برنده نخل طلای کن ۲۰۱۸ – فیلم دزدان مغازه

برنده نخل طلای کن ۲۰۱۸ یک فیلم ژاپنی شد

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: معرفی فیلم برنده نخل طلای کن ۲۰۱۸ – فیلم دزدان مغازه – Shoplifters / دزدان مغازه/ دله‌دزدان که نخل طلای جشنواره کن ۲۰۱۸ را برد، فیلمی ۱۲۱ دقیقه ای از کشور ژاپن است که در بخش مسابقه به نمایش در می آید. کره ادا هیروکازو، کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است. دزدان مغازه، داستان خانواده ی فقیریست که با دزدی های کوچک از مغازه ها به سختی زندگی می کنند. پدر و پسر خانواده پس از یکی از این دزدی ها با دختر کوچکی در سرمای خیابان مواجه می شوند و او را پیش خود می برند. مادر خانواده پس از فهمیدن اینکه دختر چه سختی هایی را تحمل کرده است، حاضر می شود از او هم مواظبت کند. آن ها با اینکه فقیرند زندگی شادی دارند تا اینکه اتفاقی می افتد که پیوند میان آنان را می آزماید.

برنده نخل طلای کن 2018 یک فیلم ژاپنی شد
برنده نخل طلای کن ۲۰۱۸ یک فیلم ژاپنی شد

با پدیده امسال فستیوال فیلم کن بیش تر آشنا شوید/ یک الیور تویست ژاپنی تاثیرگذار/ نخستین واکنش ها به ” دزدان مغازه”

فیلم Shoplifters ( دزدان مغازه) از کشور ژاپن با کارگردانی  هیروکازو کره ادا در بخش مسابقه فستیوال فیلم کن به نمایش در آمد.

بابی کالین در تلگراف به این فیلم پنج ستاره ( از پنج ستاره ی ممکن) داد و این فیلم را فیلمی هیجان انگیز توصیف کرد که داستان زیبایی از بالا و پایین های زندگی در توکیو است. کالین نوشت: دزدان مغازه( دزدان خرده پا) نوعی فیلمسازی با دلسوزی و آگاهی اجتماعی است که هوش بالایی هم دارد که کاملا سبک کره اداست. این فیلمی است که قلب شما را می رباید.لی مارشال در اسکرین دیلی این فیلم را یک اثر هنری استادانه درباره یک خانواده است که برای بقایش از زیرکی و گاهی عدم صداقت هم استفاده می کنند.

این فیلم به گونه ای زیرکانه عمل می کند که پس از مدتی تماشاگر می فهمد به گونه ای کلک خورده که در طی مدت زمان زیادی که لبخند بر لب داشته است، در واقع در حال تماشای یک فیلم غمگین بوده است.

نمایی از فیلم برنده نخل طلای کن 2018 - فیلم دزدان مغازه
نمایی از فیلم برنده نخل طلای کن ۲۰۱۸ – فیلم دزدان مغازه

پیتر برادشاو در گاردین به این فیلم، چهار ستاره از پنج ستاره داده است و نوشته: شاپلیفترز، فیلمی است که با قلمویی ظریف ساخته شده است: جزییات، لحظات، چهره ها و لبخندها. دزدان مغازه، داستان گروهی از آدم های ترسیده و آسیب دیده است که زیر پرچم خانواده، به یکدیگر متصل شده اند و برای رسیده به هدفی مشترک تقسیم کار کرده اند و به دور از چشم قانون، سعی می کنند روز به روز از چیزهای مختلف، بهترین ها را به دست آورند تا اینکه می فهمند، بدترین ها را به دست می آورند. یک فیلم غنی راضی کننده.

منبع: کافه سینما

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید