جدول پخش جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار

0
46
شبکه چهار سیما
شبکه چهار سیما

جدول پخش جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار

جدول پخش جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار – به گزارش وبسایت اردبیل سینما: «رستگاری در شاوشنگ»، « من و اورسن ولز»، «نیمه پنهان ماه»، «تیغ پنهان»، «کلاه»، «ارتش سایه ها» و «تماس» از ۲۳ تا ۲۹ تیر ماه در جشنواره فیلم های سینمایی شبکه چهار پخش می شود.

فیلم سینمایی «رستگاری در شائوشنگ» به کارگردانی فرانک دارابونت، شنبه ۲۳ تیر ماه ساعت ۱۱ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

داستان فیلم با بازی تیم رابینز، مورگان فریمن و باب گانتون از این قرار است که: یک بانکدار به نام اندی دفرسن اشتباهاً به جرم قتل همسرش به حبس ابد در زندان ایالتی شائوشنگ محکوم می شود. او در زندان با فضایی پر خشونت و رشوه خواری مواجه می شود. در این خلال با زندانی سابقه داری به نام رد که به کار قاچاق کالا از بیرون به داخل زندان مشغول است، طرح دوستی می ریزد و به کمک او…

این فیلم در مراسم جایزه اسکار سال ۱۹۹۴ نامزد هفت اسکار، بهترین فیلم، بهترین بازیگر، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی فیلم، و بهترین صدابرداری شد.

فیلم سینمایی «من و اورسن ولز» به کارگردانی «ریچارد لینکلیتر» محصول مشترک کشورهای آمریکا و بریتانیا در سال ۲۰۰۸ ، روز یکشنبه پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است :در سال ۱۹۳۷ ریچارد ساموئلز دانش آموز مدرسه در مسافرتی به نیویورک با گرتا ادلر ملاقات می‌کند. هر دو آنها شیفته هنر هستند و بعد از مدتی ریچارد با گروه تئاتر مرکوری و رییسش اورسن ولز آشنا می‌شود و ولز به او پیشنهاد بازی در یکی از نقش‌های جولیوس سزار را می‌دهد.

فیلم سینمایی «نیمه پنهان ماه» به کارگردانی روبر لوپاژ دوشنبه به روی آنتن شبکه چهار می​رود.

این فیلم بر مبنای نمایشنامه‌ای از خود لوپاژ ساخته شده و ماجرای زندگی شخصی به نام فیلیپ است که دانشجوی دوره دکترا بوده و پایان نامه​اش درباره خودشیفتگی است.او پس از مرگ مادرش در تنهایی و بدون هم صحبتی زندگی می​کند و تنها دلخوشی‌اش مرور خاطراتی است که با مادرش داشته تا اینکه اتفاقاتی غیرمنتظره در زندگی او رخ می​دهد.

این فیلم برنده جایزه فیپرشی از جشنواره برلین سال ۲۰۰۴ و جایزه جینی بهترین فیلمنامه اقتباسی از جوایز جینی کانادا شد.

فیلم سینمایی «تیغ پنهان» سه شنبه به روی آنتن می رود.این فیلم سینمایی محصول ژاپن را یوجی یامادا سال ۲۰۰۴ به مدت ۱۳۲ دقیقه و با نقش‌آفرینی ماساتوشی ناگس، تاکاکو ماتسو، هایدتاکا یوشیکا و یوکی یوشی اوزاوا جلو دوربین برد.

در خلاصه داستان فیلم “تیغ پنهان” آمده است: کاتاگیری و هازاما دو سامورایی در پایان دوران توکوگاوا هستند که با یکدیگر در مورد نوسازی ارتش و استفاده از سلاح گرم اختلاف دارند. هازاما این کار را خلاف روح سامورایی می‌داند. تا اینکه او و کاتاگیری برای تعلیم فنون حرفه‌ای شمشیربازی نزد استاد تودا می‌روند و…

فیلم سینمایی«کلاه» به کارگردانی ژان پیر ملویل چهارشنبه به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

این فیلم محصول ایتالیا و فرانسه را ملویل سال ۱۹۶۲ بر مبنای فیلمنامه خودش به مدت ۱۰۸ دقیقه جلو دوربین برد. در فیلم سیاه و سفید “کلاه” ژان پل بلموندو، سرژ رژیانی، ژان دزایی، فابی‌ین دالی، مونیک هنسی، ژاک دولئون و میشل پیکولی نقش‌آفرینی کرده‌اند.
در خلاصه داستان فیلم آمده است: موریس که تازه از زندان آزاد شده مقدمات سرقتی را فراهم می‌آورد. سرقت شکست می‌خورد و دوستی دیگر به قتل می‌رسد. همچنین تنها زنی که در زندگی موریس حضور دارد. او خیلی زود تصور می‌کند تمام این ناکامی‌ها زیر سر سیلی‌ین است.

«ارتش سایه ها» به کارگردانی ژان پیر ملویل پنجشنبه از شبکه چهار پخش می شود.
داستان فیلم در سال ۱۹۴۲ و در فرانسه آغاز می‌شود که دولت متحد آلمان بر قسمت جنوب شرقی فرانسه حکومت می‌کرد. فیلیپ ژربیه که پیش از جنگ مهندس عمران بوده اکنون یک رهبر یکی از شبکه‌های مقاومت شده‌است. یک جاسوس او را لو می‌دهد و پلیس فرانسه او را دستگیر کرده و …

نقش اصلی فیلم فیلیپ ژربیه را لینو ونتورا بازی می‌کند. نقش ژان والژان در سریال بینوایان از معروفترین بازی‌های ونتورا است. پل موریس نقش لوک ژاردی، ژان پیر کسل در نقش ژان فرانسوا ژاردی، سیمون سینوره در نقش ماتیلد بازیگران دیگر فیلم «ارتش سایه‌ها» هستند.

«تماس» به کارگردانی رابرت زمکیسو برگرفته از رمانی با همین نام اثر کارل ساگان روز جمعه به روی آنتن می رود.

نقش اصلی فیلم را جودی فاستر بازی کرده، دکتر الینور (الی) آرووی، ستاره‌شناسی که روی طرح ستی مشغول به کار است. طرح ستی یک پروژهٔ علمی واقعی با هدف یافتن هوش فرازمینی است که در سال ۱۹۸۴ با حضور بیش از ۱۰۰ دانشمند بوجود آمد. الی نشانه‌هایی قوی از وجود هوش فرازمینی می‌یابد و او را برای برقراری نخستین تماس انسان با موجودات هوشمند فرازمینی برمی‌گزینند.

جشنواره تابستانه فیلم‌های سینمایی شبکه چهار به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما هر روز ساعت ۱۱ پخش و ساعت  دو بامداد بازپخش می شود.


آدرس سایت سینما قدس اردبیل: www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید