با انتشار بیانیه تهیه کننده، دینامیت اکران می شود

0
223
فیلم سینمایی دینامیت
فیلم سینمایی دینامیت

با انتشار بیانیه تهیه کننده، دینامیت اکران می شود – پخش کننده فیلم سینمایی «دینامیت» خبر اکران عمومی فیلم را از امشب ۱۰ تیر ماه در سینماهای تهران و شهرستانها تایید کرد.

به گزارش وب سایت اردبیل سینما، سرانجام دست اندرکاران فیلم «دینامیت» به اکران این فیلم رضایت دادند  سعید خانی در این باره گفت: فیلم را به احترام سینماداران و زنده ماندن سینماها اکران می کنیم و امیدواریم مردم هم از سینما حمایت کنند.

از چند هفته قبل که سینمادارها برای راضی کردن صاحبان برخی فیلم‌ها در تکاپو بودند، درخواست حمایت از سازمان سینمایی برای اکران یک یا دو فیلم که پیش‌بینی بهتری برای جذب مخاطب داشتند، مطرح شد.

با انتشار بیانیه تهیه کننده، دینامیت اکران می شود – پیشنهاد ارائه شده مبنی براین بود که به دو فیلم در مجموع پنج میلیارد تومان پرداخت شود تا ضرر ناشی از کم شدن ظرفیت سالن‌ها و ریسکی که در این روزهای کرونایی برای اکران به فیلم‌ها تحمیل می‌شود تاحدی جبران شود. با این حال از همان یکی دو هفته قبل نسبت به عملی بودن این درخواست شک و شبهه وجود داشت، ولی شورای صنفی نمایش سه روز قبل با قطعیت اعلام کرد که اکران دو فیلم «دینامیت» و «درخت گردو» به ترتیب از نهم تیر و آخر هفته آغاز می‌شود و میزان حمایت هم با امضای مدیرکل نظارت بر نمایش سازمان سینمایی امضا و مصوب شده است اما قرار است در کارگروه کرونا به قطعیت برسد.

با این وجود از آنجا که تاریخ نهم تیرماه برای اکران اعلام شده بود، کارگروه کرونا عصر چهارشنبه ۹ تیر ماه جلسه فوق‌العاده‌ای را تشکیل داد و همان‌طور که برخی صاحبنظران و نیز مدیران سازمان سینمایی در صحبت‌هایی غیررسمی گفته بودند، شرایط برای پرداخت ۲.۵ میلیارد تومان آنطور که صاحبان فیلم‌ها می‌خواستند مصوب نشد. در این جلسه بسته پیشنهادی اخیر شورای صنفی نمایش در خصوص حمایت از اکران فیلم های جدید مطرح و بعد از بحث و بررسی مقرر شد که به صاحبان فیلم‌های با قابلیت جذب مخاطب که از این پس اکران می‌شوند پس از آنکه فروش آن‌ها از مبلغ  دو میلیارد تومان عبور کرد، یک میلیارد تومان به عنوان کمک پرداخت شود و پس از فروش پنج میلیارد تومان، کمک یک و نیم میلیاردی (مجموعا دو و نیم میلیارد تومان) پرداخت شود. به این ترتیب روز گذشته اعلام شد که اکران فیلم‌های جدید در سینماها منتفی شد حتی محمدرضا صابری – سخنگوی انجمن سینمادارها – که از اتفاق پیش آمده گله‌مند بود، گفت:‌ به زودی هیات مرکزی انجمن، جلسه‌ فوق‌العاده‌ای را در این باره تشکیل می‌دهد و واکنش جدی سینمادارها اعلام می‌شود و می‌بینید که یک انقلاب در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

اما امروز دست اندرکاران فیلم «دینامیت» طی بیانیه ای به نقل از تهیه کننده اعلام کردند که این فیلم را به خاطر سینماداران اکران می کنند.

متن بیانیه سید ابراهیم عامریان تهیه کننده فیلم «دینامیت» در مورد اکران این فیلم بدین شرح است:

«دوست داشتیم تا پیشتر و قبل از همه گیری کرونا در کنارتان فیلم «دینامیت» را به تماشا می‌نشستیم ولی تقدیر را به گونه‌ای رقم زدند که امروز و در این شرایط سخت در خدمتتان باشیم، گرچه این اتفاق قرار بود امروز رقم بخورد ولی به دلایلی که اجازه مطرح کردن آن را نداریم ، علیرغم حل نشدن مسائل و مشکلات پیش روی فیلم با توجه به شرایط سخت خانواده سینما صرفا به دلیل درخواست مکرر سینماداران محترم و متعهد شدن شورای صنفی نمایش و انجمن سینماداران جهت حل مشکلات فیلم، از امشب پذیرای حضور و حمایت گرم و مهربانتان خواهیم بود.
امید که اندک زمانی که در این روزهای نا امیدی در خدمتتان هستیم بتوانیم برای ساعاتی لبخند به لبانتان بنشانیم و کمکی ناچیز به احیای سینمای وطنمان کرده باشیم.

«دینامیت» را به امید حمایت مردم عزیز و هنرمندان سینما اکران خواهیم کرد.

به امید سلامتی و بهروزی مردم عزیزمان و رخت بستن این ویروس منحوس از سرزمین مان ایران .»

فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان ساخته شده است و احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، محسن کیایی، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی، مجید شهریاری و امید روحانی، در این فیلم کمدی به ایفای نقش می‌پردازند.


کانال تلگرام سینما قدس اردبیل: https://t.me/CinemaGhodsArdabil

وب سایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید