«هزارپا» با الطاف ویژه رکورد زد!

0
44
اکران فیلم «هزارپا» از 13 تیر
اکران فیلم «هزارپا» از 13 تیر

«هزارپا» با الطاف ویژه رکورد زد!

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: «هزارپا» با الطاف ویژه رکورد زد! – همانطور که پیش بینی می شد با آغاز اکران «هزارپا» از هفته گذشته تمام معادلات جدول فروش تغییر کرد.

ساخته جدید ابوالحسن داودی پس از پنج روز نمایش فعلا در صدر جدول فیلم های پرفروش هفتگی قرار گرفته است و رکورد فروش افتتاحیه در سینمای ایران را نیز از آن خود کرد. اما بسیاری از سینماگران نسبت به اتفاقات چند روز اخیر اکران «هزارپا» دل پری دارند و رکوردشکنی آن را به دست های پشت پرده در جا به جایی سانس ها و تضییع حق سایر فیلم ها ربط می دهند. به هر حال باید منتظر ماند و دید در روزهای پیش رو آیا کمیته تخلفات شورای صنفی واکنشی نسبت به این اتفاقات خواهد داشت یا خیر.

پلانی از فیلم سینمایی هزارپا
پلانی از فیلم سینمایی هزارپا

«هزارپا» پس از پنج روز نمایش در سینماهای کشور حدود دو میلیارد تومان فروش داشته است. این فیلم در تهران ۳۵ سینما دارد و به تازگی نیز در ۵۴ سینمای شهرستان ها به نمایش درآمده است.

با وجود تعطیلی روز دوشنبه سینماها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) تقریباً اکثر فیلم های جدول اکران نسبت به هفته قبلشان افزایش فروش داشتند.در این میان «تگزاس» با آغاز اکران «هزارپا» پس از چند هفته صدرنشینی به رتبه دوم جدول فروش تنزل پیدا کرد و فروش آن نیز در مقایسه با هفته قبل با کاهش مواجه شد. ساخته مسعود اطیابی ۸۰ روز از اکرانش گذشته اما همچنان در ۶۵ سینمای سطح کشور نمایش دارد که در نوع خود جالب توجه است! فروش کل این فیلم حدود ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.
«دشمن زن» با ورود به هفته چهارم اکران مقداری با افت فروش مواجه شد. اولین فیلم کریم امینی تعدادی از سالن هایش را از دست داده و افت فروش آن نمی تواند به این مسئله بی ارتباط باشد. در حال حاضر این فیلم در تهران ۳۱ و در شهرستان ها ۴۸ سینما دارد و جمع فروش آن نیز به مبلغی حدود یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان رسیده است.
«دارکوب» در هفته دوم اکرانش مقدار جزئی بیشتر فروخت و هم اکنون در رتبه چهارم جدول قرار گرفته است. این فیلم در تهران ۲۸ سالن دارد و به طور همزمان در ۴۳ سینمای شهرهای مختلف در حال نمایش است. فروش کل «دارکوب» تا اینجای کار به مرز ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.
«خجالت نکش» بخش عمده سینماهایش را از دست داده و حالا به رتبه پنجم جدول فروش هفتگی رسیده است. این فیلم هم اکنون وارد هفته نهم اکران شده و در مقایسه با هفته قبل افت فروش فاحشی داشته است. ساخته رضا مقصودی در تهران ۱۸ سینما دارد و تعداد سالن هایش شهرستانش به ۲۴ سینما رسیده. «خجالت نکش» در مجموع تهران و شهرستان ها چهار میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان فروخته است.
فروش «به وقت خماری» در دومین هفته از اکرانش افزایش قابل توجهی داشت. این فیلم کمدی در تهران با ۳۰ سینما به نمایش خود ادامه می دهد. تعداد سالن های شهرستان ساخته محمدحسین لطیفی نیز در مقایسه با هفته اول بیشتر شده و به ۴۱ سینما رسیده. فروش کل این فیلم تا اینجای کار ۴۴۰ میلیون تومان است. همزمان با اکران داخل کشور «به وقت خماری»، قرار است نمایش این فیلم در شهرهای مختلف آمریکا، اروپا و کانادا نیز آغاز شود.
هفته دوم اکران «خاله قورباغه» نیز شرایطی مشابه با «به وقت خماری» و «دارکوب» دارد. این فیلم با افزایش جزئی سالن هایش در هفته دوم نمایش خود نسبت به هفته اول حدود ۶۲ میلیون تومان بیشتر فروخت. مجموع فروش ساخته افشین هاشمی با ۳۳ سینما در تهران و ۴۵ سینما در شهرستان ها به گفته پخش کننده اش حدود ۲۸۰ میلیون تومان است.

پس از «خاله قورباغه» و با اختلافی زیاد «چهارراه استانبول» در رتبه هشتم جدول فروش هفتگی قرار دارد. این فیلم در تهران هشت سینما دارد و به جز سالن های پایتخت به طور همزمان در ۹ سینمای شهرهای مختلف روزهای پایانی اکرانش را پشت سر می گذارد. مجموع گیشه «چهارراه…» به گفته پخش کننده اش از مرز سه میلیارد تومان عبور کرد.

«عصبانی نیستم» با شش سینما در تهران و تک سینماهای شهرهای لاهیجان، خوزستان و زنجان به نمایش محدود خود ادامه می دهد. فروش کل این فیلم پس از ۶۵ روز نمایش به گفته پخش کننده اش سه میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان است.
«شماره ۱۷ سهیلا» در سومین هفته از اکرانش تنها ۲۲ میلیون تومان فروخت. این فیلم در حال حاضر سینمای چندانی ندارد و این میزان فروش آن چندان غیرطبیعی نیست. ساخته محمود غفاری پنج سینما در پایتخت دارد و تعداد سالن های شهرستان هایش نیز به ۹ سینما رسیده. این فیلم در مجموع سینماهای سطح کشور ۸۶ میلیون تومان فروش داشته است.

«مرداد» همچنان گیشه چندان بالایی ندارد. این فیلم در تهران هشت سینما دارد و اکران شهرستان آن نیز تنها در سینماهای شهرهای سمنان و مشهد در حال پیگیری است. مجموع گیشه این فیلم پس از ۱۱ روز نمایش رقمی حدود ۲۰ میلیون تومان است.
بهمن کامیار کارگردان «مرداد» به تازگی در مصاحبه ای نسبت به شرایط عجیب اکران فیلمش و تقسیم ناعادلانه سالن های سینما لب به اعتراض گشود و خواستار رسیدگی به این امر شد. نکته تأسف برانگیز اعتراض بهمن کامیار به فروش دیگر ساخته در حال اکران این کارگردان، یعنی فیلم «در وجه حامل» برمی گردد که در هفته ای که گذشت تنها ۹ میلیون تومان فروش داشت. «در وجه حامل» در حالی ۲۶ روز از اکرانش گذشته که در تهران تنها پردیس کورش را در اختیار دارد و در شهرستان ها نیز با ۹ سینما به نمایش خود ادامه می دهد. فروش کل این فیلم در مجموع سینماهای تهران و شهرستان ها ۱۶۵ میلیون تومان است. رقمی که برای سازندگانش به طور قطع یک شکست تجاری محسوب می شود.

«خوک» در حال حاضر تنها در پردیس باغ کتاب و سه سینمای شهرهای تبریز، شیراز و کرمانشاه در حال نمایش است. مجموع گیشه این فیلم رقمی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.


آدرس سایت سینما قدس اردبیل: www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید