نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اردبیل

0
111
عکس دسته جمعی در جشنواره فیلم فجر استانی – سال ۱۳۹۷ – سینما انقلاب اردبیل
عکس دسته جمعی در جشنواره فیلم فجر استانی – سال ۱۳۹۷ – سینما انقلاب اردبیل

وب سایت اردبیل سینما گزارش داد: نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اردبیل – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر استانی اردبیل از اکران ۱۱ فیلم برگزیده این جشنواره در سینما انقلاب اردبیل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، سید ناصر اسحاقی در نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر استانی اردبیل از اکران ۱۱ فیلم برگزیده این جشنواره در سینما انقلاب اردبیل خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران در دیگر نقاط کشور نیز فیلم های این جشنواره از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه بر روی پرده نمایش خواهد رفت که از این میان ۱۱ فیلم نیز برای استان اردبیل درنظر گرفته شده است.

نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر استانی اردبیل
نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر استانی اردبیل

وی با اشاره به برگزاری جشن «سیمرغ و پروانه ها» با اکران رایگان پنج فیلم منتخب سینمای کودک و نوجوان برای دانش آموزان با اولویت مدارس مناطق محروم در سینما انقلاب اردبیل، افزود: در پی اجرای سیاست های سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی مبنی بر اجرای برنامه سیمرغ و پروانه ها و توجه به سینمای کودک و نوجوان و همچنین ایجاد زمینه های مناسب برای حضور هر چه بیشتر دانش آموزان در سینماها و آشنایی و آشتی قشر جوان و نوجوان با سینما، پنج فیلم منتخب سینمای کودک و نوجوان همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر از تاریخ ١٣ لغایت ١٧ بهمن ماه در سینما انقلاب اردبیل اکران خواهد شد.

نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر استانی اردبیل – سینما انقلاب اردبیل
نشست خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر استانی اردبیل – سینما انقلاب اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزاری جشنواره‌های فیلم فجر در استان‌های مختلف کشور را ایجاد تعادل فرهنگی در تمامی نقاط کشور عنوان کرد و افزود: با میزبانی اردبیل از این رویداد مهم، این استان فرهنگ دوست در دهه فجر حال و هوای فرهنگی و هنری پیدا خواهد کرد.

اسحاقی اضافه کرد: برای برپایی عدالت فرهنگی و هنری در برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در تلاش بودیم تا همزمان با مرکز استان در دیگر شهرهای اردبیل نیز شاهد اکران فیلم‌های منتخب فجر باشیم و در این خصوص موافقت‌های لازم در دو شهرستان پارس‌آباد و خلخال انجام شد ولی به دلیل برخی مشکلات این امکان در سال جاری صورت نپذیرفت.

وی از در نظر گرفتن سانس ویژه برای اکران فیلم‌های فجر ویژه کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: جامعه هدف وزارت فرهنگ و ارشاد طیف‌های مختلف مردم بوده و حضور مدیران دستگاه‌ها در چنین محافلی می‌تواند به عنوان بهترین ترویج دهنده فرهنگ و هنر تلقی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هدف از اکران فیلم های جشنواره را در اردبیل تلاش برای قرارگیری سینما در سبد فرهنگی مردم اردبیل دانست و یادآور شد: حضور در سینما برای تجربه فضایی جدید همراه با خانواده و خروج از منزل و قرارگیری در محیط فرهنگی، فرصت ارزشمندی است و بدون اغراق سینما را می‌توان به عنوان موتور محرکه تحولات اجتماعی و فرهنگی دانست.

اسحاقی انقلاب فکری، هنری و فرهنگی صورت گرفته در عرصه سینما را در چهل سال گذشته پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر روی آرمان‌ها و بنیادهای اساسی پابرجا بوده و بر اساس همان رسالت حقیقی و راستین خود هم پیش خواهد رفت تا مطالباتی که از ابتدای شکل‌گیری نظام به دنبال عملیاتی کردن آن بود به شکل مناسب و صحیحی در جامعه پیاده کند.

وی یادآور شد: بهره‌مندی از ظرفیت هنر و سینما در ترویج سیاست‌های موجود و بیان دستاوردهای انقلاب ضروری بوده و بنا به بیانات معمار کبیر انقلاب که در بدو ورود به ایران اسلامی موضع انقلاب را مخالفت با فحشا و حمایت از سینمای حقیقی اعلام کردند، باید در راستای نهادینه کردن سینمای اصیل و مورد تایید تلاش کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه بهره‌مندی از امکانات زیرساختی مناسب در مجموعه‌های فرهنگی را لازمه افزایش گرایش مردم به سینماها دانست و افزود: هنر جادویی سینما از مخاطبان بسیاری برخوردار بوده که با عجین شدن آن با اخلاقیات در ترویج فرهنگ انسانی می‌توان به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یافت.

اسحاقی در پایان بر ضرورت تجهیز زیرساخت‌های فرهنگی استان تاکید کرد و یادآور شد: دو هزار صندلی در استان اردبیل نوسازی شده و سه هزار صندلی نیز تجهیز شدند.


کانال تلگرام سینما قدس اردبیل:
https://t.me/CinemaGhodsArdabil

وب سایت رسمی سینما قدس اردبیل:
http://www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید