مرور پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر

0
37
مرور پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر
مرور پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر

وب سایت اردبیل سینما گزارش داد: مرور پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر – پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در بهمن ۱۳۶۵ در تهران برگزار شد.

مرور پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر
مرور پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر

دبیر: سیدمحمد بهشتی          

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی

بیانیه هیأت داوران:

مرور پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر – با سلام به امام، فروغی که با طلوع قیامش فجر سپیده را در شبانگاهی به قدمت تاریخ، به ارمغان آورد و روزهای خدا را بیاری امتش دوباره زنده کرد، وحدت را در پیمانه دلها ریخت و از ظلمت شب بسوی نور رهنمودشان گشت تا بتها را بشکنند و بتکده ها را ویران کنند و اینچنین بود که برپای خویش استوار ایستادند و جز بر خدای بر دیگری سجده نکردند، به قرآن تمسک جستند و بر آن دست فشردند و به دشمنان نه گفتند و حریت و استقلال را در طریق امامت اسلام جستجو کردند. و با سلام به راهیان نور سپاهیان حضرت مهدی (عج) امام نور که کالای جان را به بازار عشق می برند و با خدایشان معامل می کنند، با خفاشان شب پرواز می ستیزند و قله های ایثار و افتخار را فتح می کنند چنانکه حماسه های تاریخ را کم فروغ ساخته و حماسه های نو می آفرینند. و با سلام برشما و بر اندیشمندان هنرآئین که رسالت خویش را شناخته اند، مخاطبینشان را یافته اند، اصالتهایشان و آرمانهایشان را جسته اند و هنر را در خدمت اندیشه و آگاهی گرفته اند چرا که صبح نزدیک است.

پنجمین جشنواره فیلم فجر چشم انداز افقی روشن را در سحرگاه سینمای ایران نشان می دهد در حقیقت فجر سینمای ایران نشان می دهد در حقیقت فجر سینمای کشور را طلوع فجر انقلاب اسلامی ایران به ارمغان آورد، چرا که، گذشته سینمای ایران گذشته دردمندی است که شب درازای را از قاجاریه تا پهلوی پشت سرگذاشته بود شب تیره ای که در سفاک آن همه ارزش های اخلاقی و اجتماعی و انسانی به بازی گرفته شده بود و فیلم هم بعنوان وسیله ای مؤثر وقوی برای به بیراهه کشاندن آرمان ها و مخدوش کردن هویت ملی و دینی در اختیار قدرتمداران خودکامه قرار داشت و اگر هم گاهی شهابی در این آسمان پدیدار می گشت زود به خاموشی می گرائید و در شب گم می شد.

انقلاب اسلامی ایران همانگونه که در شئون مختلف فرهنگی کشور تحول ایجاد نمود و ارزش های حاکم بر جامعه را دگرگون کرد در مقوله هنر و سینما نیز نظام ارزشی نوین را پدید آورد و سینما را به سخن گفتن واداشت تا از اصالت های موجود فرهنگی و از آرمان ها، اعتقادات و سنت های مردم بگوید تا در تحقیق آنچه که باید باشد سهیم گردد، و از اینروی فیلم در خانه ی مردم جای گرفت و هنرمند که دور از مردم و در تبعید اعتقاد آنان بسر می برد به میان مردم بازگشت چرا که فرصت یافته بود چون آینه ای سیمای پاک آنان را در صحنه های مختلف زندگی، در تلاش درست زیستن، در صبر و پایداری، در جنگ و استقامت و در تحقق ایده آل ها مجسم سازد. هنرمندان متعهدی که مردم را و ارزشهایشان را شناخته اند و به زبان آنان سخن می گویند و به سیمای آنان ظاهر می شوند.
سینما اگرچه هنوز نتوانسته است پا به پای خلق ارزش های انقلاب اسلامی حرکت کند، و چونان رهرو آزاد شده ای که زخم زنجیرهای دوران اسارت را برپای دارد، از توان پا به پا رفتن او کاسته است و نیرویش را به تحلیل برده است اما با گذشت هر سال و در فصل هر جشنواره ای شاهد ظهور رهروان و پیشتازان جدیدی هستیم که به سینمای انقلاب اسلامی نوید امید می دهند و دل را برای تلاش مطمئن می سازند. بطوری که در این جشنواره شاهد حضور چهره های خلاق و نوآوری هستیم که به توان کمی و کیفی سینمای پس از انقلاب افزوده اند و می توان گفت سهم زیادی را به خود اختصاص داده اند.

تنوع سوژه ها و تعداد قابل توجه فیلم های ارائه شده به جشنواره و کیفیت درخور ستایش این فیلم ها به پنجمین جشنواره فیلم فجر حال و هوای تازه ای داده است و موفق شده است بیشترین بیننده را بخود اختصاص دهد که استقبال کم نظیر تماشاگران گواه خوبی بر این مدعا است. در فیلم های ارائه شده به این جشنواره بخوبی می توان شاهد رشد برخورد متعهدانه، صادقانه و نگرش متهورانه و مسئولانه دست اندرکاران سینمای ایران بود.

اگرچه در بخش فیلم های کوتاه جشنواره باید اذعان داشت که متأسفانه نه تنها رشد نداشته است بلکه برخلاف انتظار نسبت به سال گذشته از رشد منفی نیز برخوردار بوده است، که با توجه به اهمیت نقش فیلم های کوتاه اعم از داستانی و مستند بعنوان زمینه شکوفایی و باروری سینمای ایران و گسترش آن و همچنین افزایش توانمندی کیفی و تکنیکی فیلم های بلند، این رشد منفی قابل بررسی است و هیأت داوران پنجمین جشنواره فیلم فجر امیدوار است دست اندرکاران سینما بیش از پیش به این مسأله توجه نموده و زمینه رشد و توسعه آنرا فراهم آوردند.

اما از سوی دیگر، علاوه بر افزایش چشمگیر تولید فیلم های خوب و قابل عرضه، باید پذیرفت که در بخش های مختلف سینما از قبیل صدا بویژه صدابرداری صحنه، فیلمبرداری، جلوه های ویژه، میکس، نورپردازی، صحنه آرایی و تدوین نسبت به گذشته قدم های ارزنده ای برداشته شده است که در بررسی فیلم های بخش مسابقه به آن توجه گردیده است که در بررسی فیلم های بخش مسابقه به آن توجه گردیده است، و از آنجا که موارد مذکور نیز در بالا بردن کیفیت فیلم نقش تعیین کننده ای دارند، هیأت داوران امیدوار است در جشنواره آینده شاهد کارهای ارزشمند دیگری نیز باشد.
هیأت داوران با تکیه بر نظرگاه حضرت امام رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مقوله سینما که: آن را یکی از مظاهر تمدن می دانند که باید در خدمت مردم باشد و توصیه فرموده اند که:«باید به امور تبلیغات بخصوص مسائل هنری و فیلمسازی توجه بیشتری شود و این امور توسط افرادی که آشنایی به هنر اصیل ایرانی دارند و متعهد به اسلام هستند انجام گیرد.» معتقد به لزوم تحول بیشتر هماهنگ با ارزش های اسلامی و انقلاب و ملی مردم است.

لازم است یادآور شود که سینما مؤثرترین وسیله ابلاغ و بهترین امکان برای جذب و تأثیرگذاری فرهنگی است و با قرار دادن بیننده در موقعیت ویژه ای که در آن حساسیت تأثیرپذیری او را افزایش می دهد، و با عنایت به استقبال مردم و گذران اوقات فراغت درسینما، بطوری که بنابر آمار موجود در سال گذشته حدود ۷۵ میلیون تماشاگر در سطح کشور به سینماها مراجعه نموده اند، که این رقم بخوبی نشان دهنده نقش عظیم فیلم و سینما در تأثیرات فرهنگی آن می باشد. و لذا زمینه مساعد و قدرتمند سینما می تواند بعنوان مؤثرترین وسیله برای برنامه ریزی های اجتماعی و تربیتی و اخلاقی مورد استفاده قرار گیرد، بطوریکه بدلیل همین اهمیت است که امروز محافل صهیونیستی بیشترین سرمایه گذاری را در تهیه و تولید فیلم و اشاعه آن در دنیا نموده اند و از برگزاری جشنواره های فیلم بهره برداری سیاسی و تبلیغی مورد نظر خود را نیز می نمایند.

با عنایت به مطالب فوق باید بر روی سرمایه گذاری های اصولی و حساب شده در صنعت سینما و توجه دقیق و بیشتر اندیشمندان و متفکران متعهد و مسلمان به مقوله فیلم و هنر تأکید کرد. بطوری که در آینده ای نه چندان دور شاهد حضور سینمایی در کشور باشیم که بتواند با قدرت فراگیر و نافذ خود نقش مؤثری در رشد فرهنگی و اعتقادی و بیان آرمان ها و ویژگی های ارزشمند سنتی و تاریخی و تبیین روابط اجتماعی انسان ها ایفا کند. در خاتمه با آرزوی تفوق و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در همه جبهه های گوناگون حق علیه باطل، هیأت داوران ضمن تشکر از تلاش های صادقانه همه دست اندرکاران سینما و بویژه معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در برگزاری پنجمین جشنواره فیلم فجر بیشترین بار را بر دوش کشیده اند، امیدوار است در سال های آینده و جشنواره های آتی شاهد حضور فزاینده نیروهای اندیشمند و متعهد در سینما و همچنین ظهور پرتوان، خلاق و ارزشمند نقش زن در بیان اصالت های فرهنگی جامعه ی مسلمان ایران باشیم. اگرچه در این جشنواره نیز جای امیدواری بسیار بود.

موضوعات جشنواره :

مسابقه
مرور یک سال سینمای ایران
نمایشگاه پوستر های سینمایی
سینمای کودک و نوجوان
الف: سینمای دهه ی هشتاد
فیلم های ایرانی
فیلم های خارجی
ب: چشم انداز سال های دور
فیلم های ایرانی
فیلم های خارجی
منظر سینمای سه قاره
فیلم های ایرانی
فیلم های خارجی
نمایش های ویژه

توضیحات: پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر مشترک با دومین جشنواره کودک و نوجوان برگزار شد.

لیست فیلمهایی که در جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره پنجم (۱۳۶۵) شرکت داشته اند.

فیلم کارگردان
آلبوم تمبر (۱۳۶۵) کیومرث پوراحمد
اتاق یک (۱۳۶۵) رحیم رحیمی پور
اجاره نشین ها (۱۳۶۵) داریوش مهرجویی
بگذار زندگی کنم (۱۳۶۵) شاپور قریب
بی پناه (۱۳۶۵) علیرضا داوودنژاد
پرواز در شب (۱۳۶۵) رسول ملاقلی پور
ترنج (۱۳۶۵) محمدرضا اعلامی
تشکیلات (۱۳۶۵) منوچهر مصیری
تصویر آخر (۱۳۶۵) مهدی صباغ زاده
تیرباران (۱۳۶۵) علی اصغر شادروان
جدال در تاسوکی (۱۳۶۵) فرامرز قریبیان
حریم مهرورزی (۱۳۶۵) ناصر غلامرضایی
حماسه دره شیلر (۱۳۶۵) احمد حسنی مقدم
خانه ابری (۱۳۶۵) اکبر خواجویی
خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) عباس کیارستمی
دبیرستان (۱۳۶۵) اکبر صادقی
دزد و نویسنده (۱۳۶۵) کاظم معصومی
دست نوشته ها (۱۳۶۵) مهرزاد مینویی
دستفروش (اپیزود اول) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود دوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود سوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
رابطه (۱۳۶۵) پوران درخشنده
روزهای انتظار (۱۳۶۵) اصغر هاشمی
سراب (۱۳۶۵) سعید اسدی
حمید تمجیدی
شبح کژدم (۱۳۶۵) کیانوش عیاری
شیر سنگی (۱۳۶۵) مسعود جعفری جوزانی
طلسم (۱۳۶۵) داریوش فرهنگ
قصه زندگی (۱۳۶۵) خسرو شجاعی
کنار برکه ها (۱۳۶۵) یداله نوعصری
گذرگاه (۱۳۶۵) شهریار بحرانی
گزارش یک قتل (۱۳۶۵) محمدعلی نجفی
گلبهار (۱۳۶۵) تهمینه اردکانی
مأموریت (۱۳۶۵) حسین زندباف
معما (۱۳۶۵) حسین زندباف
ملاقات (۱۳۶۵) خسرو معصومی
میهمانی خصوصی (۱۳۶۵) حسن هدایت
ناخداخورشید (۱۳۶۵) ناصر تقوایی
هشت و نیم شب (۱۳۶۵) اسماعیل رحیم زاده
همه باهم (۱۳۶۵) محمد نوری زاد
هوای تازه (۱۳۶۵) تورج منصوری
آن سوی مه (۱۳۶۴) منوچهر عسگری نسب
تنوره دیو (۱۳۶۴) کیانوش عیاری
تیغ و ابریشم (۱۳۶۴) مسعود کیمیایی
جاده های سرد (۱۳۶۴) مسعود جعفری جوزانی
جدال (۱۳۶۴) محمدعلی سجادی
جستجو در شهر (۱۳۶۴) حجت اله سیفی
خط پایان (۱۳۶۴) محمدعلی طالبی
ستاره دنباله دار (۱۳۶۴) سیروس کاشانی نژاد
شهر موش ها (۱۳۶۴) مرضیه برومند
محمدعلی طالبی
کلید (۱۳۶۴) ابراهیم فروزش
گره (۱۳۶۴) یوسف سیدمهدوی
مادیان (۱۳۶۴) علی ژکان
هویت (۱۳۶۴) ابراهیم حاتمی کیا
بی بی چلچله (۱۳۶۳) کیومرث پوراحمد
تاتوره (۱۳۶۳) کیومرث پوراحمد
خانه عنکبوت (۱۳۶۲) علیرضا داوودنژاد
کمال الملک (۱۳۶۲) علی حاتمی
میرزا کوچک خان (۱۳۶۲) امیر قویدل
دونده (۱۳۶۱) امیر نادری

کشورهای شرکت کننده در جشنواره
بین المللی فیلم فجر ـ دوره پنجم (۱۳۶۵)
آلمان اسپانیا استرالیا اسلواک ایتالیا
ایران ترکیه چک چین دانمارک
روسیه رومانی ژاپن سوئد سوئیس
فرانسه فنلاند کانادا کوبا لهستان
مجارستان هلند هندوستان

داوران:
محمد خزاعی
منوچهر عسگری نسب
محمدباقر کریمیان
منوچهر محمدی
عطااله مهاجرانی
دبیر:
سیدمحمد بهشتی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی

بخشهای جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره پنجم (۱۳۶۵)

تعداد کل بخش ها : ۶
بخش خارج از مسابقه سینمای ایران ۵ فیلم
نام فیلم کارگردان
تیرباران (۱۳۶۵) علی اصغر شادروان
دستفروش (اپیزود اول) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود دوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود سوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
گذرگاه (۱۳۶۵) شهریار بحرانی



بخش سینمای کودکان و نوجوانان ـ سینمای دهه ی هشتاد ۲ فیلم
نام فیلم کارگردان
آلبوم تمبر (۱۳۶۵) کیومرث پوراحمد
خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) عباس کیارستمی
بخش مرور یکسال سینمای ایران ۴۴ فیلم
نام فیلم کارگردان
اتاق یک (۱۳۶۵) رحیم رحیمی پور
اجاره نشین ها (۱۳۶۵) داریوش مهرجویی
بگذار زندگی کنم (۱۳۶۵) شاپور قریب
بی پناه (۱۳۶۵) علیرضا داوودنژاد
پرواز در شب (۱۳۶۵) رسول ملاقلی پور
ترنج (۱۳۶۵) محمدرضا اعلامی
تشکیلات (۱۳۶۵) منوچهر مصیری
تصویر آخر (۱۳۶۵) مهدی صباغ زاده
تیرباران (۱۳۶۵) علی اصغر شادروان
جدال در تاسوکی (۱۳۶۵) فرامرز قریبیان
حریم مهرورزی (۱۳۶۵) ناصر غلامرضایی
حماسه دره شیلر (۱۳۶۵) احمد حسنی مقدم
خانه ابری (۱۳۶۵) اکبر خواجویی
خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) عباس کیارستمی
دبیرستان (۱۳۶۵) اکبر صادقی
دزد و نویسنده (۱۳۶۵) کاظم معصومی
دست نوشته ها (۱۳۶۵) مهرزاد مینویی
دستفروش (اپیزود اول) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود دوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود سوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
رابطه (۱۳۶۵) پوران درخشنده
روزهای انتظار (۱۳۶۵) اصغر هاشمی
سراب (۱۳۶۵) سعید اسدی
حمید تمجیدی
شبح کژدم (۱۳۶۵) کیانوش عیاری
شیر سنگی (۱۳۶۵) مسعود جعفری جوزانی
قصه زندگی (۱۳۶۵) خسرو شجاعی
کنار برکه ها (۱۳۶۵) یداله نوعصری
گذرگاه (۱۳۶۵) شهریار بحرانی
گزارش یک قتل (۱۳۶۵) محمدعلی نجفی
گلبهار (۱۳۶۵) تهمینه اردکانی
مأموریت (۱۳۶۵) حسین زندباف
معما (۱۳۶۵) حسین زندباف
ملاقات (۱۳۶۵) خسرو معصومی
میهمانی خصوصی (۱۳۶۵) حسن هدایت
ناخداخورشید (۱۳۶۵) ناصر تقوایی
هشت و نیم شب (۱۳۶۵) اسماعیل رحیم زاده
همه باهم (۱۳۶۵) محمد نوری زاد
هوای تازه (۱۳۶۵) تورج منصوری
تیغ و ابریشم (۱۳۶۴) مسعود کیمیایی
جدال (۱۳۶۴) محمدعلی سجادی
کلید (۱۳۶۴) ابراهیم فروزش
گره (۱۳۶۴) یوسف سیدمهدوی
هویت (۱۳۶۴) ابراهیم حاتمی کیا
بی بی چلچله (۱۳۶۳) کیومرث پوراحمد
بخش مسابقه فیلم های بلند ۲۰ فیلم
نام فیلم کارگردان
اتاق یک (۱۳۶۵) رحیم رحیمی پور
اجاره نشین ها (۱۳۶۵) داریوش مهرجویی
پرواز در شب (۱۳۶۵) رسول ملاقلی پور
ترنج (۱۳۶۵) محمدرضا اعلامی
تصویر آخر (۱۳۶۵) مهدی صباغ زاده
حریم مهرورزی (۱۳۶۵) ناصر غلامرضایی
خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) عباس کیارستمی
دزد و نویسنده (۱۳۶۵) کاظم معصومی
دست نوشته ها (۱۳۶۵) مهرزاد مینویی
رابطه (۱۳۶۵) پوران درخشنده
روزهای انتظار (۱۳۶۵) اصغر هاشمی
شبح کژدم (۱۳۶۵) کیانوش عیاری
شیر سنگی (۱۳۶۵) مسعود جعفری جوزانی
طلسم (۱۳۶۵) داریوش فرهنگ
گزارش یک قتل (۱۳۶۵) محمدعلی نجفی
میهمانی خصوصی (۱۳۶۵) حسن هدایت
ناخداخورشید (۱۳۶۵) ناصر تقوایی
کلید (۱۳۶۴) ابراهیم فروزش
هویت (۱۳۶۴) ابراهیم حاتمی کیا
بی بی چلچله (۱۳۶۳) کیومرث پوراحمد
بخش منظر سینمای سه قاره ۳ فیلم
نام فیلم کارگردان
دستفروش (اپیزود اول) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود دوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
دستفروش (اپیزود سوم) (۱۳۶۵) محسن مخملباف
بخش نمایشگاه پوسترهای سینمایی ۱۴ فیلم
نام فیلم کارگردان
سراب (۱۳۶۵) سعید اسدی
حمید تمجیدی
آن سوی مه (۱۳۶۴) منوچهر عسگری نسب
تنوره دیو (۱۳۶۴) کیانوش عیاری
جاده های سرد (۱۳۶۴) مسعود جعفری جوزانی
جستجو در شهر (۱۳۶۴) حجت اله سیفی
خط پایان (۱۳۶۴) محمدعلی طالبی
ستاره دنباله دار (۱۳۶۴) سیروس کاشانی نژاد
شهر موش ها (۱۳۶۴) مرضیه برومند
محمدعلی طالبی
مادیان (۱۳۶۴) علی ژکان
تاتوره (۱۳۶۳) کیومرث پوراحمد
خانه عنکبوت (۱۳۶۲) علیرضا داوودنژاد
کمال الملک (۱۳۶۲) علی حاتمی
میرزا کوچک خان (۱۳۶۲) امیر قویدل
دونده (۱۳۶۱) امیر نادری

موضوعات جوایز بین المللی فیلم فجر ـ دوره پنجم (۱۳۶۵)

۱ – بهترین تدوین

برنده :

دست نوشته ها (۱۳۶۵) … مهرزاد مینویی

نامزد :

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … حسن حسندوست

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … داریوش مهرجویی

شیر سنگی (۱۳۶۵) … روح اله امامی

طلسم (۱۳۶۵) … روح اله امامی


۲ – بهترین جلوه های ویژه

شرکت کننده :

پرواز در شب (۱۳۶۵) … علی رستگار


۳ – بهترین صدابرداری

برنده :

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … جهانگیر میرشکاری

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … اصغر شاهوردی

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … بهروز معاونیان

خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) … جهانگیر میرشکاری

خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) … اصغر شاهوردی

خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) … بهروز معاونیان


۴ – بهترین صداگذاری

برنده :

شیر سنگی (۱۳۶۵) … اسحاق خانزادی


۵ – بهترین فیلم

برنده :

پرواز در شب (۱۳۶۵) … رسول ملاقلی پور

خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) … علیرضا زرین

نامزد :

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … محمدعلی سلطان زاده

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … هارون یشایائی

شیر سنگی (۱۳۶۵) … مسعود جعفری جوزانی

شیر سنگی (۱۳۶۵) … علیرضا شجاع نوری

ناخداخورشید (۱۳۶۵) … محمدعلی سلطان زاده

ناخداخورشید (۱۳۶۵) … هارون یشایائی


۶ – بهترین فیلمبرداری

برنده :

گزارش یک قتل (۱۳۶۵) … محمد آلادپوش

نامزد :

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … حسن قلی زاده

خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) … فرهاد صبا

شیر سنگی (۱۳۶۵) … محمود کلاری

ناخداخورشید (۱۳۶۵) … مهرداد فخیمی


۷ – بهترین فیلمنامه

برنده :

شیر سنگی (۱۳۶۵) … مسعود جعفری جوزانی

نامزد :

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … داریوش مهرجویی

پرواز در شب (۱۳۶۵) … رسول ملاقلی پور

خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) … عباس کیارستمی

دست نوشته ها (۱۳۶۵) … بهروز افخمی


۸ – بهترین کارگردانی

برنده :

خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵) … عباس کیارستمی

نامزد :

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … داریوش مهرجویی

شیر سنگی (۱۳۶۵) … مسعود جعفری جوزانی

ناخداخورشید (۱۳۶۵) … ناصر تقوایی

کلید (۱۳۶۴) … ابراهیم فروزش


۹ – بهترین موسیقی متن

برنده :

گزارش یک قتل (۱۳۶۵) … فرهاد فخرالدینی

نامزد :

پرواز در شب (۱۳۶۵) … محمدرضا علیقلی

دست نوشته ها (۱۳۶۵) … سیدمحمد میرزمانی

شیر سنگی (۱۳۶۵) … فریدون شهبازیان

طلسم (۱۳۶۵) … بابک بیات

ناخداخورشید (۱۳۶۵) … فریدون ناصری


۱۰ – پوستر (اعلان دیواری)

شرکت کننده :

سراب (۱۳۶۵)

آن سوی مه (۱۳۶۴) … محسن سیدمحمودی

آن سوی مه (۱۳۶۴) … محمدرضا دادگر

تنوره دیو (۱۳۶۴) … محسن سیدمحمودی

تنوره دیو (۱۳۶۴) … مرتضی ممیز

جاده های سرد (۱۳۶۴) … محسن سیدمحمودی

جاده های سرد (۱۳۶۴) … مسعود دشتبان

جستجو در شهر (۱۳۶۴)

خط پایان (۱۳۶۴) … مسعود دشتبان

ستاره دنباله دار (۱۳۶۴) … ابراهیم حقیقی

شهر موش ها (۱۳۶۴) … ابراهیم حقیقی

شهر موش ها (۱۳۶۴) … مهرنوش معصومیان

مادیان (۱۳۶۴) … پرویز محلاتی

مادیان (۱۳۶۴) … آندرانیک آقازادیان

تاتوره (۱۳۶۳) … ابراهیم حقیقی

خانه عنکبوت (۱۳۶۲) … مرتضی ممیز

کمال الملک (۱۳۶۲) … مرتضی ممیز

میرزا کوچک خان (۱۳۶۲) … محمد الطافی

دونده (۱۳۶۱) … پرویز محلاتی

دونده (۱۳۶۱) … حدت


۱۱ – فیلم

شرکت کننده :

آلبوم تمبر (۱۳۶۵)

اتاق یک (۱۳۶۵)

اجاره نشین ها (۱۳۶۵)

بگذار زندگی کنم (۱۳۶۵)

بی پناه (۱۳۶۵)

پرواز در شب (۱۳۶۵)

ترنج (۱۳۶۵)

تشکیلات (۱۳۶۵)

تصویر آخر (۱۳۶۵)

تیرباران (۱۳۶۵)

جدال در تاسوکی (۱۳۶۵)

حریم مهرورزی (۱۳۶۵)

حماسه دره شیلر (۱۳۶۵)

خانه ابری (۱۳۶۵)

خانه دوست کجاست؟ (۱۳۶۵)

دبیرستان (۱۳۶۵)

دزد و نویسنده (۱۳۶۵)

دست نوشته ها (۱۳۶۵)

دستفروش (اپیزود اول) (۱۳۶۵)

دستفروش (اپیزود دوم) (۱۳۶۵)

دستفروش (اپیزود سوم) (۱۳۶۵)

رابطه (۱۳۶۵)

روزهای انتظار (۱۳۶۵)

سراب (۱۳۶۵)

شبح کژدم (۱۳۶۵)

شیر سنگی (۱۳۶۵)

قصه زندگی (۱۳۶۵)

کنار برکه ها (۱۳۶۵)

گذرگاه (۱۳۶۵)

گزارش یک قتل (۱۳۶۵)

گلبهار (۱۳۶۵)

مأموریت (۱۳۶۵)

معما (۱۳۶۵)

ملاقات (۱۳۶۵)

میهمانی خصوصی (۱۳۶۵)

ناخداخورشید (۱۳۶۵)

هشت و نیم شب (۱۳۶۵)

همه باهم (۱۳۶۵)

هوای تازه (۱۳۶۵)

تیغ و ابریشم (۱۳۶۴)

جدال (۱۳۶۴)

کلید (۱۳۶۴)

گره (۱۳۶۴)

هویت (۱۳۶۴)

بی بی چلچله (۱۳۶۳)


۱۲ – نقش اول مرد

برنده :

ناخداخورشید (۱۳۶۵) … داریوش ارجمند

نامزد :

اجاره نشین ها (۱۳۶۵) … عزت اله انتظامی

شیر سنگی (۱۳۶۵) … علی نصیریان


۱۳ – نقش دوم مرد

برنده :

ناخداخورشید (۱۳۶۵) … سعید پورصمیمی

نامزد :

دست نوشته ها (۱۳۶۵) … علیرضا شجاع نوری

طلسم (۱۳۶۵) … آتیلا پسیانی

ناخداخورشید (۱۳۶۵) … فتحعلی اویسی


کانال تلگرام سینما قدس اردبیل
https://t.me/joinchat/AAAAAEJFTwuDP2pQtQaVYw

وب سایت رسمی سینما قدس اردبیل:
http://www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید