سالن‌های سینمای فرانسه رکورد ۵۰ ساله را زد

0
59
سینماهای ایران - اخبار سینماها
سینماهای ایران - اخبار سینماها

وب سایت اردبیل سینما به نقل از وب سایت کافه سینما گزارش داد: سالن‌های سینمای فرانسه رکورد ۵۰ ساله را زد – با وجود رشد VODها و نمایش فیلم‎‌ خانگی، اکران فیلم در سالن‌های سینمای فرانسه و ایتالیا، رکورد ۵۰ سال و ۲۰ سال را زد/ سینما زنده‌تر از همیشه

گیشه فروش فرانسه با فروش ۲۱۳ میلیون بلیت در سال ۲۰۱۹، بیشترین فروش در ۵۰ سال اخیر را ثبت کرد.

به نقل از ورایتی، با وجود اینکه نت‌فلیکس و دیگر پلتفرم‌ها به رشد خود ادامه دادند، باکس آفیس سینمایی فرانسه با فروش ۲۱۳ میلیون بلیت در سال ۲۰۱۹ توانست یک رکورد ۵۰ ساله را بشکند و نشان دهد که رفتن به سالن‌های سینما و تماشای آنلاین سینما، می‌توانند در کنار هم وجود داشته باشند.

میزان بلیت‌فروشی فرانسه در سالی که گذشت ۶ درصد افزایش یافت و درآمد کل باکس‌آفیس در ۲۰۱۹ معادل ۱.۴ میلیارد یورو (۱.۵۷ میلیارد دلار) بود که کمی نسبت به سال قبل افزایش داشت.

با این حال فیلم‌های هالیوودی در صدر فروش قرار داشتند و با توجه به اینکه فروش ۵۹ درصد از تمام بلیت‌های فروخته شده در فرانسه در سال ۲۰۱۹ متعلق به این فیلم‌ها بود، توانستند یک رکورد ۱۰ ساله را بشکنند زیرا میزان کل بلیت‌های فروخته شده فیلم‌های هالیوودی ۱۲۵ میلیون بلیت بود.

اخبار سینما - اردبیل سینما
اخبار سینما – اردبیل سینما

دیزنی به تنهایی ۲۳.۴ درصد از بازار سینمای فرانسه را در دست داشت و «شیر شاه» در صدر لیست پرفروش‌ترین فیلم‌ها قرار گرفت. پنج فیلم دیگر دیزنی یعنی «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «یخ‌زده ۲»، «داستان اسباب بازی ۴»، «کاپیتان مارول» و «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» که هنوز هم در حال نمایش است در لیست ۱۰ فیلم برتر قرار گرفتند.

روی هم رفته ۹ فیلم از ۱۰ فیلم برتر در استودیوهای آمریکایی ساخته شده‌اند. غیر از بلاک‌باسترهای دیزنی، این فیلم‌ها شامل «جوکر» برادران وارنر، «چطور اژدهای‌تان را ترتیب کنید: دنیای مخفی» یونیورسال و «اسپایدرمن: دور از خانه» سونی پیکچرز در لیست قرار داشتند.

تنها فیلم فرانسوی موجود در میان ۱۰ فیلم برتر کمدی «عروسی‌های (بد) زنجیره‌ای ۲» ساخته فیلیپ دو شوورون بود که توانست ۶.۷ میلیون بلیت بفروشد. این فیلم که دنباله قسمت اول موفق همین فیلم است داستان یک زوج کاتولیک با ذهن‌های بسته و سه دختر آن‌ها را تعریف می‌کند که هر یک با مردانی با باورهای مذهبی متفاوت ازدواج کرده‌اند.

با وجود سونامی بلاک‌باسترهای هالیوودی، فیلم‌های فرانسوی توانستند روی هم رفته سهمی ۳۴.۶ درصدی از بازار را از آن خود کنند که هم‌راستا با آمار سال قبل بود. سال گذشته سه سال فرانسوی بیشتر در میان ۱۰ فیلم برتر حضور داشتند اما امسال ۱۶ فیلم فرانسوی هر یک بیش از یک میلیون بلیت فروختند که نسبت به ۱۰ فیلم پارسال آمار بهتری بود.

انجمن سالن‌های سینمای فرانسه گفت ۲۶۰ میلیون یورو (۲۹۲ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری انجام شده در سال ۲۰۱۹ برای ساخت ۱۸۸ سالن سینما و مولتی‌پلکس مدرن در سراسر کشور یکی از دلایل این رکوردشکنی بود.

[از سوی دیگر]

سال ۲۰۱۹ گیشه‌های فروش سینما در ایتالیا به لطف تابستان پررونقی که فیلم‌های هالیوودی ساختند، رشدی ۱۴ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، باکس آفیس ایتالیا در سال ۲۰۱۹ با ثبت فروش ۶۳۰ میلیون یورویی (۷۰۶.۵ میلیون دلاری) شاهد رشدی ۱۴ درصدی بود. یکی از مهمترین دلایل این امر اکران موفق فیلم‌های هالیوودی در تابستان گذشته بود. این در حالی بود که سال پیش‌تر سینمای این کشور بدترین سال را در دهه اخیر پشت سر گذاشته بود.

فروش بلیت در سینماهای ایتالیا در سال ۲۰۱۹ با فروش ۹۷ میلیون بلیت، رکورد گذاشت و از این بابت نیز رشدی ۱۳ درصدی را ثبت کرد. با محاسبه فروش چند روز پایانی سال انتظار می‌رود این آمار به ۱۰۰ میلیون بیت برسد.

رئیس انجمن توزیع کنندگان فیلم ایتالیا سال ۲۰۱۹ را نقطه عطفی در سینمای این کشور خواند و تاکید کرد که باکس آفیس تابستان ۲۰۱۹ بهترین فروش در ۲۰ سال اخیر رقم خورد. وی از تأثیر شماری از مطرح‌ترین فیلم‌های هالیوود بر این امر از جمله «داستان اسباب بازی ۴» و «اسپایدرمن: دور از خانه» یاد کرد.

با این حال پرفروش‌ترین فیلم در ایتالیای ۲۰۱۹ «شیر شاه» دیزنی بود که با فروش ۴۲ میلیون دلار نام خود را در رأس فهرست پرفروش‌ها ثبت کرد. پس از آن «انتقام‌جویان: پایان بازی» با فروش ۳۳ میلیون دلاری جای گرفت که آن هم محصول دیزنی بود و مکان سوم به «جوکر» با فروش ۳۲.۸ میلیون دلار اختصاص یافت.

این در حالی بود که «شیر شاه» در ایتالیا از ۲۱ آگوست راهی سینماها شد و یک ماه دیرتر از همه نقاط دنیا به این کشور رسید.

از نکات قابل توجه در باکس آفیس ۲۰۱۹ ایتالیا این بود که سینمای داخلی ایتالیا نیز بیش از ۲۰ میلیون بلیت فروخت و ۱۳۰ میلیون یورو از فروش سینما (۱۴۵ میلیون دلار) متعلق به فیلم‌های داخلی بود. این رقم ۲۱ درصد فروش گیشه را دربرگرفته که یکی از بالاترین فروش‌های سینمای داخلی در سطح کشورهای اروپایی است.

اکنون فیلم لایو اکشن «پینوکیو» ساخته متئو گارونی با بازی روبرتو بنینی بازیگر برنده اسکار در نقش پدر ژپتو در رأس باکس آفیس ایتالیا جای دارد و در حالی که از ۱۹ دسامبر اکران شده تاکنون بیش از ۱۱ میلیون دلار فروش کرده است.


کانال تلگرام سینما قدس اردبیل
https://t.me/joinchat/AAAAAEJFTwuDP2pQtQaVYw

وب سایت رسمی سینما قدس اردبیل:
http://www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید