شما هم دعوتید به جشن سینمای مردان هزار چهره

0
20
پدر خوانده - فیلم کوتاه اردبیل
پدر خوانده - فیلم کوتاه اردبیل

شما هم دعوتید به جشن سینمای مردان هزار چهره !!!

وبسایت اردبیل سینما با افتخار تقدیم می کند: شما هم دعوتید به جشن سینمای مردان هزار چهره !!! – بعد از ۴ سال و اندی بالاخره جشنواره فیلم کوتاه مهر استان در قالب هفته هنر اردبیل برگزار شد و آثاری شامل بیش از ۲۰۰ فیلم کوتاه مستند و داستانی و انیمیشن و تجربی که در این ۴ سال از کارهای هنرمندان اردبیلی تولید شده بودند پخش شد و نتایج داوری این جشنواره! شامگاه جمعه اعلام شد.

شما هم دعوتید به جشن سینمای مردان هزار چهره
شما هم دعوتید به جشن سینمای مردان هزار چهره

✅ساعاتی بعداز اعلام نتایج هفتمین جشنواره! فیلم های استانی مهر اعتراضات گستردهای در فضای مجازی حاکم شد. شاید برای کسانی که برای اولین بار با این صحنه و پیام ها مواجه می شدند کمی سخت و عجیب به نظررسد اما به باور ما کمی عادی است و مطمئن باشید هیچ اتفاق خاصی روی نداده است بلکه بازهم مثل سال های نه چندان دور یک جشنواره خودمانی به همراه #رفقا است! #مافیا سینمای اردبیل دور میز می نشینند و چای می نوشند و از پشت پنجره به جوانانی که آرزوی فیلمسازی دارند، همراه با سیگاری بر لب ریشخند میزنند و میخندند !!

✅جشنواره تمام شد البته شروع نشده بود که تمام شده باشد! …

هفته ای بنام هفته هنر اردبیل طراحی شده بود که تا کنون در هیچ جایی چنین اتفاقی شاهد نبودیم.این میتوانست یک مزیت باشد افسوس که اینگونه نبود.آنقدر به نام گل درشت اش تمرکز کرده بودند که از یاد رفته بود که میخواهند در این هفته چه چیزی را به تماشا قرار دهند.یا اینکه مردم در این هفته کجای جریان قرار داشتند یا جشنواره مهر استانی با چه انگیزه ای در یک حرکت عجیب بدون هیچ پیش درآمدی به انجام رسید!یا داوران این جشنواره چرا تا روز پایان قایم باشک بازی درمی آوردند و یا قحط الرجال است انگار یکی و چند نفر بونچاق داوری جشنواره مهر استانی را به نام خود زده اند(شاید خوب میدانند اگر غیر آنها داوری را در دست گیرند ، شاگردان و مریدانش جایزه ی دشت نخواهند کرد) …دلایل خیلی روشن است شاید با نوشتن تمامی نداشته باشد زیرا منافع شخصی شان در میان است و منافع هنری و استانی در این جا جایی ندارد
(در نوشته بعدی تماما ذکر خواهد شد)

✅مافیای هنر استان که دیگر تبدیل به گودزیلا شده اند همچنان در این شهر جولان میدهد و حتی اگر کمترین نقطه و تنفسی را که احساس کنند جوانانی میخواهند به دور از فکر و اندیشه این گروه قدم پیش بگذارند در نطفه خفه میکنند…!!
خوب سوال اینجاست دست پخت این گروه چه می باشد؟ هیچ !!
اگر گذری در این اتفاقات سینمایی و هنری چندین سال اخیر داشته باشید خواهید دید پر از #تهی..!!!

✅و این جشنواره بنام هفته هنر اردبیل را میتوان به عینه به دور از جوزدگی تماشا کرد و قضاوت کرد…سالن های #خالی از تماشاگر #خالی از فکر #خالی از هنر …بهتر نیست بگویم جشنواره برای خودشان ترتیب داده اند بلی آنگونه بهتر است…اگر جوایزی را هم برای خودشان میدادند و از خودشان تجلیل به عمل می آوردند چه زیباتر و دل فریب تر میشد!!!

✅این حکایت هنر اردبیل است که هر مدیری می آید و می رود این گروه همچنان پابرجا هستند و آمدن و رفتن هیچ توفیری بر اعمالشان تغییری پیش نمی آید! به راحتی اجازه می دهند همچنان این عده باشند و عده کثیری نباشند…عده ای با پشتوانه ی سیاسی همچنان متکی به یک نماینده با جغرافیای خاص باشد و به هنرمندان ما حکم صادر کند! #مافیا با گذشته ی پر زخم و پر نفرین و پر از منجلاب باشند و حکم را بر ما یا واضح تر بگوییم بر هنر استان صادر کند و ما چشم هایمان را می بندیم و چهرهایی که از سفیدی موهای محاسن شان خجالت میکشیم اما آنها جریح تر از پیش به فکر اعمال نامیمون خود هستند

✅هنر اردبیل و هنرمندان اردبیل همچنان در خواب خرگوشی بسر میبریم !! تا کی در این وضع خواهیم بود تا کی این گروه باید ایده پرداز، تصمیم گیر، تصمیم ساز باشند ؟؟ امروز پایان نیافت و پایان نخواهد یافت. بایست انقلابی در درون امان باشد و به داستان این آدم های با قلب #گودزیلایی پایان دهیم . همان اتفاقی که در استان آذربایجان شرقی رخ داد و مافیا از هم پاشید و ثمره آن چند سالی است که در سینمای آن شهر در حال وقوع است و بر هیچ کس قابل کتمان نیست.

✅اینجا اردبیل شهر خوبی هاست با مردمان خوب و با مدیران خواب زده و مافیایی که پشت سر هم در هنر در حال پوست اندازی و فربه شدن هستند …
ادامه دارد…

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید