جدال شش فیلم برای گرفتن سانس‌ها در نوروز ۹۷

0
15
جدال شش فیلم برای گرفتن سانس‌های پردیس‌ها
جدال شش فیلم برای گرفتن سانس‌های پردیس‌ها

تهدید یک تهیه‌کننده به آتش زدن فیلم‌اش در برابر وزارت ارشاد

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: جدال شش فیلم برای گرفتن سانس‌ها در نوروز ۹۷ – در حالی که ۱۳ روز دیگر سال جدید آغاز می‌شود، نه تنها ترکیب فیلم‌های اکران نوروز ۹۷ مشخص نیست که به دلیل تغییر آیین‌نامه اکران یک سرگروه سینمایی هم تعیین نشده است. از سال ۹۷ قرار است تعداد سرگروه‌ها بیشتر شود، ولی هنوز نام سرگروه هفتم اعلام نشده است. از سوی دیگر از شش فیلم به شکل غیر رسمی به عنوان گزینه‌های قطعی نام برده می‌شود.

به گزارش آی‌سینما، امروز کانال سینما اعلام کرده که در گروه سینما ایران فیلم «لونه زنبور»، در گروه سینما جوان فیلم «مصادره»، در گروه سینما استقلال فیلم «لاتاری»، در گروه سینما آزادی فیلم «فیلشاه» در گروه پردیس کوروش فیلم «به وقت شام» و در گروه پردیس زندگی فیلم «خرگیوش» اکران می شوند.

البته این ترکیب هنوز از سوی شورای صنفی مشخص نشده و تکلیف گروه هفتم و فیلمش هم نامشخص است. اما حضور سه فیلم کمدی «مصادره»، «لونه زنبور» و «خرگیوش» در کنار دو فیلم جنجالی جشنواره فجر امسال یعنی «به وقت شام» و «لاتاری» و انیمیشن «فیلشاه» که سازندگانش امیدوارند تجربه موفق «شاهزاده روم» را تکرار کند، می‌تواند ماراتن نزدیکی را رقم بزند.

چنین ترکیبی از یک سو می‌تواند سیل تماشاگران را به سینماها روانه کند و از سوی دیگر به دلیل کمبود سالن و سانس برای این تعداد فیلم با قابلیت فروش بالا، «له شدن» یکی دو فیلم را محتمل می‌کند. بخصوص اگر فیلم هفتم هم یک کمدی دیگر باشد. از «خجالت نکش» به عنوان یکی از گزینه‌ها یاد می‌شود و احتمال اکران «فِراری» فیلم جامانده علیرضا داوودنژاد از اکران ۹۶ هم وجود دارد.

تجربه این سال‌ها نشان می‌دهد رقابت اصلی میان فیلم‌ها نه در سینمای سرگروه، بلکه در پردیس‌های پرمخاطب رقم می‌خورد و اکران همزمان هفت فیلم می‌تواند جدال سختی را برای گرفتن سانس‌های خوب در این پردیس‌ها شکل دهد.

از سوی دیگر چهار فیلم از جشنواره سی و ششم در ترکیب اکران نوروز ۹۷ حضور دارند که همگی از امیدهای اکران سال بعد هستند و همزمانی نمایش آنها با یکدیگر یعنی پخش کننده‌ها نگاه خوشبینانه‌ای به اکران سال بعد ندارند. بخصوص که برگزاری جام جهانی که در پایان بهار و ابتدای تابستان سالن‌های سینما را خلوت خواهد کرد و یک ماه از بهترین اوقات اکران را می‌سوزاند.

به این ترتیب هفت فیلم پرامید همزمان اکران می‌شوند و بعید است که همگی بتوانند با تعداد سالن‌های موجود موفق باشند. چالش اصلی اما بعد از اکران نوروزی خواهد بود و در حالی که امسال تعداد تماشاگران سینما نسبت به سال ۹۵ کم شده، بعید نیست سال آینده هم این روند کاهشی ادامه داشته باشد.


جدال شش فیلم برای گرفتن سانس‌ها در نوروز ۹۷ – تهدید یک تهیه‌کننده به آتش زدن فیلم‌اش در برابر وزارت ارشاد

یک تهیه کننده سینما در اعتراض به عدم اکران فیلمش گفت: آقای محمدمهدی حیدریان! من نمی‌گذارم بلایی مشابه آنچه بر سر فیلم دیگرم «کبریت سوخته» آوردند و آن را سوزاندند بر سر «آوازهای سرزمین من» بیاورند و به همین علت آماده باشید که به زودی جلوی در اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین فیلم ضدّداعش تاریخ را به آتش خواهم کشید.

امیرحسین شریفی تهیه کننده پیشکسوتی که تولید آثاری همچون «ضیافت»، «پری»، «اشک سرما» و «هور در آتش» را در کارنامه دارد مدتهاست به دنبال اکران اولین فیلم ضدداعش سینمای ایران «آوازهای سرزمین من» است اما به دلایل مختلف امکان این کار برایش فراهم نمیشود. شریفی که جزو نخستین سینماگرانی است که به آشفتگی اکران در نیمه دوم امسال و فیلمسوزی منتج از آن اعتراض کرد و به صراحت از روابط مافیایی یک شرکت پخش خاص برای انحصارگریی در سینما گله کرد حالا از برگزاری مراسم فیلمسوزی «آوازهای سرزمین من» جلوی در ارشاد خبر داده است!!!

امیرحسین شریفی با اشاره به آسیب های انحصارگرایی گفت: یکی از کسانی که بیشترین ضربه‌ها را از وجود باندهای مافیایی در سینما خورده خود بنده بوده‌ام؛ به نحوی که آقایان نگذاشتند فیلم «آوازهای سرزمین من» که اولین اثر ضدداعشی در سینمای ایران بود اکران شود. فیلمی که اسقف اعظم روسیه به دلیل نگاه انسانی، نگاه ضدداعشی و ایجاد وحدت میان ادیان به آن جایزه داد و از آن تقدیر کرد و در بسیاری از جشنواره‌های معتبر جهان جوایز متعددی را دریافت کرد و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ساخته شده از نظر آقایان قابل اکران نیست و حتی آقای رضاداد نگذاشت که این فیلم به جشنواره فجر که جشنواره انقلاب اسلامی است راه پیدا کند.


آدرس وبسایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com/

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید