پردیس ایران مال، فیلم‌های جشنواره‌ فجر را به‌ شیوه‌ی ۴K نمایش می دهد

0
307
نمایش فیلم با استاندارد 4K
نمایش فیلم با استاندارد 4K

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: پردیس ایران مال، فیلم‌های جشنواره‌ فجر را برای نخستین بار به‌ شیوه‌ی ۴K نمایش می دهد.

پردیس ایران مال، فیلم‌های جشنواره‌ فجر را به‌ شیوه‌ی ۴K نمایش می دهد – مجتمع ایران مال، خبر داده است که جشنواره فیلم فجر امسال برای اولین بار، با کیفیت ۴K در این مجموعه به‌ نمایش درخواهد آمد. امیدواریم به زودی در استان اردبیل نیز به زودی با این فرمت بتوانیم نمایش باورپذیرتری داشته باشیم. (آرزو بر جوانان عیب نیست!)

پردیس سینمایی ایران مال مثل سایر بخشهای این ابر مگامال، یک دنیای متفاوتی با سایر پردیسهای سینمایی در ایران خواهد بود و عملا یک جهان تازه رو از نظر کیفیت خواهد ساخت. از همین سیستم پخش که برای اولین بار در ایران ۴K در سینما استفاده میشه بگیرید تا همین صندلی هاش که تو عکس هم می بینید و “برای اولین بار در سینماهای ایران” استفاده میشه و با تمام صندلی های سایر سینماهای تازه سازه ایران که آشکارا همه شون از یکجا خریداری میشن و عین هم هستن و نه چندان مدرن، تفاوت کامل داره. می بینید که صندلی هاش بر اساس استاندارهای مدرن جهانی از دو بخش بالایی تشکیل شده که برای ناحیه گردن و سر در موقع تماشای فیلم احساس آرامش بسیار بالایی ایجاد می کنه.

پردیس سینمایی ایران مال تهران
پردیس سینمایی ایران مال تهران

طراحی های سالنهاش هم بی نظیره: با ارتفاع زیاد، مهندسیه مینیاتوریه ردیف ها، ابعاد بزرگه پرده و نحوه دیده معرکه ی جایگاه ها به پرده از هر نقطه (که واقعا در ایران بی ماننده). سالنهای VIP آن هم فقط در دبی وجود داره! سرویس بهداشتیش در کم و کیف یک هتل لوکس پنج ستاره ست! و نقاشی های معرکه ی کار دست که از فیلمهای مطرح سینما بر روی دیوار لابیه سینما انجام شده و… و اینا تازه در حالیه که این ۱۲ سالن صرفاً مقدمه ای هست بر ۲۸ سالن دیگه ای که قراره تا سال ۱۴۰۰ ساخته بشه که هدفش هم “دوران تازه” و نمایش فیلمهای روز جهان همپا و همزمان با دنیاست. تکنولوژیه به کار رفته در سالنهای این سینما هم موید همین هدف گذاریه. ۴K ،۳D و…
قرار هم بود ایران مال از امسال میزبان جشنواره و در واقع کاخ جشنواره باشه که به دلیل اینکه این میزبانی همزمان میشد با “اولین” اکران های این سینما و نبود فرصت برای آزمون و خطا، برای همین دبیرخانه جشنواره از انجام این ریسک ترسید و امسال هم به همون پردیس ملت بسنده کرد. ولی برای جشنواره سال بعد تمام قرار و مدارها فیکس شده و قطعا ایران مال کاخ جشنواره سال بعد خواهد بود. از مرکز شهر دوره و در ظاهر سخت، ولی وجود سالنهای متعدد و بزرگ، کیفیت و تکنولوژیه بی نظیر، پارکینگ بینهایت گسترده ی بیست هزار دستگاهی (برخلاف معضل پردیس ملت)، دسترسی به انبوه و رنگین کمانی از بخشهای غذایی / فرهنگی / تفریحی در دل مجموعه (و همینطور همجواری با دریاچه چیتگر) و متصل بودن به مترو و رگ اصلیه بزرگراهیه تهران، این مسئله رو جبران و لذت بخش می کنه.

مدیرکل روابط عمومی بازار بزرگ ایران ضمن ابراز خرسندی از استقبال مردم از پردیس سینمایی ایران­ مال، امکانات رفاهی فراهم شده برای مردم را بسیار متنوع و عالی دانست و اشاره داشت: علاقه مندان به هنر سینما امسال با امکاناتی متفاوت و در سطح جهانی در صنعت سینما مواجه خواهند شد و گفت: حضور در مجموعه عظیم تاریخی – فرهنگی ایران‌ مال غرور ایرانیان را برخواهد انگیخت و از حضور در بخش‌ های متنوع آن شگفت زده خواهند شد.

وی در ادامه برخی از ویژگی های متمایز پردیس سینمایی ایران‌مال را این گونه توصیف کرد:

استفاده از دانش فنی و کاملترین روش‌ها در ایزولاسیون صوتی برای جداسازی و جلوگیری از تبادل صدا طراحی داخلی سالن­ها با جدیدترین روش‌های به روز دنیا در شش گروه کاملاً متمایز
برخورداری از بزرگترین سیستم ماسکینگ اتوماتیک
مجهز بودن به بزرگترین پرده نمایش سیلور در ایران
امکان استفاده از دستگاه پخش فیلم دیجیتال با وضوح ۴K
تعبیه دو ردیف صندلی VIP با قابلیت تنظیم موتورایز زیر پایی، زاویه تکیه گاه و امکانات جانبی
استفاده از سیستم مدیریت متمرکز کنترل پخش فیلم و کنترل سالن‌ها با قابلیت دریافت مستقیم فیلم از ماهواره و پخش همزمان در اکران‌های جهانی

معرفی مختصر استاندارد نمایش فیلم ۴K:

استاندارد نمایش فیلم :۴K  (4K Resolution) یک وضوح تصویری استاندارد در فیلم‌برداری و کارت گرافیک رایانه است. تعداد پیکسل‌های فرمت ۴کی چهار برابر فرمت Full HD  است. اما استاندارد  UHDدقیقاً سایز  3840*2160یا به اصطلاح ۲۱۶۰p است. در مقایسه با استاندارد قبلی QHD که۲۵۶۰*۱۴۴۰  بود،  4Kدقیقاً سایز و عمقی ۲ برابر را دارا می‌باشد. وضوح این فرمت ۴۰۰۰ پیکسل در هر وضوح صفحه نمایش افقی است. به بیان دیگر، تعداد پیکسل‌های تلویزیون تمام اچ‌دی را می‌توان در یک چهارم یک صفحه نمایش ۴K جای داد.

معرفی مختصر استاندارد نمایش فیلم 4K
معرفی مختصر استاندارد نمایش فیلم ۴K

این امر از طریق به‌کارگیری تعداد پیکسل‌های بیشتر (۸۲۹۴۴۰۰ پیکسل) برای ایجاد تصاویر واضح‌تر و با جزئیات بیشتر در مقایسه با نمونه‌های تمام اچ‌دی میسر شده‌است. این در حالی است که استاندارد بالاتر وضوح تصاویر ۸K، تعداد پیکسل‌ها را به چیزی حدود ۳۲ میلیون افزایش می‌دهد. یوتیوب یکی از سرویس‌هایی محسوب می‌شود که از این فرمت استفاده می‌کند.

بعد از تولید نمایشگرهای LED و ۳D، نسل جدید تلویزیون‌ها و صفحه نمایش‌ها وارد بازار شد. امروزه بیشتر برندهای معتبر مانند ال‌جی و توشیبا از تلویزیون‌های ۴K خود رونمایی کرده‌اند و با ورود برندهای دیگر نظیر پاناسونیک، سامسونگ و سونی به این عرصه، رقابت در تولید تلویزیون‌ها و صفحه نمایش‌های ۴K بیش از پیش داغ شده‌ است. تلویزیون‌های Full HD با کیفیت ۱۰۸۰p؛ وضوح صفحه نمایشی برابر با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارند و در استاندارد  4Kاین وضوح به ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ پیکسل می‌رسد. این قابلیت هم‌اکنون در تلویزیون‌های Full HD و دیسک Blue-ray در دسترس است.

فیلم‌ها ۴K حجم زیادی دارد برای مثال یک فیلم سینمایی ۴کی پیش از ۶۰ گیگابایت حجم دارد.


پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید