پردیس‌های سینمایی در تبریز احداث می‌شود

0
24
پردیس های سینمایی تبریز
پردیس های سینمایی تبریز

وبسایت اردبیل سینما: پردیس‌های سینمایی در تبریز احداث می‌شود – مدیرعامل موسسه سینماشهر در بازدید از مجتمع‌های تجاری ستاره باران و لاله پارک تبریز از احداث پردیس‌های سینمایی در این شهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پردیس‌های سینمایی در تبریز احداث می‌شود – در این بازدید که علی محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل نیز حضور داشت، مجید مسچی با اشاره به روند بازسازی سالن های سینما و سیاست های موسسه سینماشهر دررابطه با توسعه و تجهیز سینماها،‌ اظهار داشت:‌ ساخت سالن های سینمایی در کنار مجتمع‌ های تجاری موجب استقبال مردم از سینما می‌شود و این امر باعث شده تا بخش خصوصی نسبت به ساخت سینما در این مجتمع‌ها تمایل بیشتری داشته باشد.

وی، با اشاره به علاقه صاحبان سرمایه به ساخت سالن سینما در مراکز تجاری بیان کرد: چند سال پیش صاحبان سرمایه علاقه ای به تاسیس سینما در مجتمع های تجاری نداشتند ولی خوشبختانه امروز به جایی رسیده ایم که آنها خودشان درخواست می دهند که در مجتمع هایشان سالن سینما باشد و معتقدند سینما به بخش تجاری هم رونق می بخشد.

مسچی، مهمترین عامل در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌ی ساخت سینما را سودآور بودن آن برشمرد و گفت:‌ در شهرهای بزرگ و کوچک، الگوهای یکسانی وجود ندارد و الگوی جمعیت و درآمد در آنها یکسان نیست، بنابراین نمی‌شود الگوی ساخت سینما در شهرهای بزرگ و پرجمعیت را در شهرهای کوچک تر اجرایی کرد چرا که نحوه سرمایه گذاری در هر شهر متفاوت است اما به نظر می رسد که الگوی مجتمع های تجاری در شهرهای بزرگ و برخی از مراکز استان ها راهکار مناسبی است.

وی، تصریح کرد:‌با توجه به جغرافیای متفاوت شهری که در سراسر کشور وجود دارد نمی توان یک نقشه و چارچوب خاص برای ساخت و یا بازسازی سینماها داشته باشیم و مهمترین شرط برای بازسازی سالن سینما این است که سینمای مورد نظر تبدیل به چند سالن شود.

مدیرعامل موسسه سینماشهر، با اشاره به نقش دولت در حمایت از بخش خصوصی گفت: هدف اصلی موسسه سینما شهر کمک به ساخت سینماهای جدید است و امروز دیگر چیزی به نام ساخت سینمای دولتی نداریم اما حمایت ها از سینماها را همچنان داریم.

وی با اشاره به پتانسیل تبریز درخصوص احداث پردیس‌های سینمایی،‌گفت: در شهر تبریز با توجه به پیشینه‌ فرهنگی این شهر و پتانسیل بخش خصوصی،‌ اولویت ما ساخت سینماهای جدید است ونیاز به اضافه شدن سالن های سینما داریم زیرا سینماهای کوچک با تعداد سالن های کم دیگر پاسخگو نیست.


مسچی،‌ رویداد تبریز ٢٠١٨ را با توجه به بستر فرهنگی و هنری‌،‌آن فرصت مناسبی برای رونق سینما در این شهر عنوان کرد.

وی همچنین مسئله‌ی زمین و بالا بودن هزینه‌ی تغییر کاربری برای احداث‌سینما را از مشکلات عمده بخش خصوصی دانست و گفت:‌دولت و علی‌الخصوص شهرداری با مرتفع کردن این دو مشکل می‌‌تواند به احداث پردیس‌های سینمایی کمک شایانی بکند.

وی در پایان تاکید کرد:‌بخش خصوصی زمانی در این حوزه ورود پیدا کرد که به این نتیجه رسید این کار برای او سودآور است، در چنین شرایطی سینما باید به قدری جذابیت داشته باشد که سرمایه گذار به این نتیجه برسد که ساخت سینما در کنار مرکز تجاری می تواند سودآور باشد.

علی محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل نیز در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به رغبت و علاقه ای که بخشی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در خصوص ایجاد پردیس های سینمایی از خود نشان داده اند امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح ۵ باب سینما در سطح استان باشیم.

محرمی در ادامه سخنان خود به عقد تفاهم نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با سازمان سینمایی جهت رونق فعالیت سینمایی در استان،‌ خبر داد.

وی گفت:‌ این تفاهم‌نامه در راستای تحقق اهداف توسعه فرهنگی استان در حوزه صنعت تصویر و سینما و بهره‌گیری از قابلیت‌ها،‌ امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان برای توسعه و رونق فعالیتهای سینمایی و سمعی و بصری در استان منعقد شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل افزود در مجموع ٢١ بند در این تفاهم‌نامه وجود دارد که بخشی از آن تفاهمنامه کمک به استقرار سه دستگاه سینمای سیار در شهرهای استان، کمک به راه‌اندازی نمایندگی انجمن سینمای جوانان در شهرهای مرند و میانه، کمک به تبدیل سالن مجتمع‌های فرهنگی و هنری به سالن سینما (نصب سیستم دیجیتال) در شهرستانها‌ی عجب‌شیر و ملکان، کمک به بازسازی و نوسازی سینما قدس تبریز و تبدیل آن به دو سالن از جمله‌ی این برنامه‌هاست.

محرمی افزود: کمک به راه‌ اندازی دبیرخانه استانی ستاد صیانت،‌ کمک به راه‌اندازی گروه سینمایی هنر و تجربه، برگزاری بزرگداشت مستند‌سازان استان همزمان با برگزاری جشنواره سینما حقیقت، حمایت از تولید ۵ فیلم مستند در موضوعات مختلف مرتبط با شهر تبریز، برقراری همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز صدا و سیمای استان به منظور اطلاع‌ رسانی، تبلیغ و پخش آثار تصویری استان،‌کمک به برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر، کمک به برگزاری همزمان جشنواره فیلم مستند (سینما حقیقت)،‌ کمک به برگزاری هفته فیلم و عکس در استان، کمک به برگزاری همزمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان و کمک به برگزاری همزمان جشنواره فیلم کوتاه از دیگر برنامه‌های این تفاهم نامه است.

وی همچنین؛‌ برگزاری هفته فیلم اروپا در تبریز، حمایت از تولید پنج فیلم کوتاه، حمایت از تولید یک فیلم مستند در موضوعات مختلف مرتبط با شهر تبریز،‌ تشکیل شورای فرهنگی توسعه صنعت تصویر و سینما در استان،‌ حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی فیلم‌سازی استاد محور و کمک به ایجاد پاتوق فیلم‌ را از دیگر برنامه‌ های درج شده در تفاهم‌نامه میان سازمان سینمایی و اداره کل، برشمرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید