نخستین نمایش فیلم روزی روزگاری درهالیوود

0
152
Leonardo DiCaprio in Once Upon a Time in Hollywood (2019)
Leonardo DiCaprio in Once Upon a Time in Hollywood (2019)

نخستین نمایش فیلم روزی روزگاری درهالیوود – بیست و پنج سال پیش بود که کوئنتین تارانتینو، با نمایش و بعد بردن نخل طلای کن ۱۹۹۴ برای دومین فیلم‌ مشهورش پالپ فیکشن، شهرتی عالمگیر یافت. حالا هالیوود ریپورتر اعلام کرده ۲۵ سال پس از آن روزگار، فیلم نهم این استاد فیلمساز، نخستین نمایش جهانی‌اش را در کن ۲۰۱۹ خواهد داشت. به‌این ترتیب کن که اعتبارش نسبت به جشنواره‌ی ونیز، سال به سال رو به کاهش بود، یک بار دیگر خودی نشان خواهد داد و در مرکز توجهات خواهد بود.

اکران بین‌المللی روزی روزگاری در هالیوود، حدود چهار ماه دیگر رخ خواهد داد


Margot Robbie in Once Upon a Time in Hollywood (2019)
Margot Robbie in Once Upon a Time in Hollywood (2019)

یک یادداشت برای تریلر فیلم روزی روزگاری در هالیوود:
نخستین نمایش فیلم روزی روزگاری درهالیوود

ارجاع، ایده‌های بینامتنی و شیفتگی به‌تاریخ سینما، بخش‌های مهمی از جهان آثار آقای تارانتینو هستند؟! خب، پس از این فرصت بهتر پیدا نمی‌کند. افتاده است وسط ظرف عسل: سینما و دنیایی پرهیاهوی انتهاب دهه‌ی ۱۹۶۰، و آغاز ۱۹۷۰. شاید پربارترین دوران تاریخ سینما و فرهنگ، در قرن بیستم. و ذائقه‌ی تارانتینو که بیش از هر چیز، به‌این دوران از تاریخ سینما، گرایش دارد. اما آن چه از نخستین تریلر یک دقیقه و سی و شش ثانیه‌ای فیلم دستگیرمان می‌شود، یک براد پیت شیرین است، ارجاعاتی به نشانه‌های فرهنگی آن دوران (“این است سینه‌راما”)؛ و از میان بازیگرهایی که قرار است نقش شخصیت‌های حقیقی را ایفا کنند، مایک موه را نشان‌مان می‌دهد که انصافن شبیه نشان می‌دهد درباره‌ی دست‌اش به‌عنوان یک اسلحه صحبت می‌کند، و مبارزه‌ی تن‌به‌تن‌اش با پیت، از همین حالا ترند فضای اینترنت است.

پوستر فیلم روزی روزگاری در هالیوود
پوستر فیلم روزی روزگاری در هالیوود – مارگوت رابی

بخش میخ‌کوب کننده‌ی ماجرا، اما یک اجرای درجه‌ی یک است از لئوناردو دی‌کاپریو، در پلان پایانی این تریلر. وقتی دختر، در گوش‌اش، از بازی‌اش به‌عنوان بهترین عمرش یاد می‌کند: غرور و رضایت و اشک، در انتهای ویدیویی که تابه‌این‌جا، نشانی ازش نداشتیم.

منبع یادداشت: کافه سینما


پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید