مرور چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر

0
21
مرور چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر
مرور چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر

وب سایت اردبیل سینما گزارش داد: مرور چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر – چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر از ۲ الی ۱۱ اسفند ماه ۱۳۷۴ در تهران برگزار شد.

مرور چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر
مرور چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر

داوران:

جهانگیر الماسی       بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم ها

مسعود ترقی جاه      بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم ها

مسعود جعفری جوزانی           بخش مسابقه سینمای ایران

محمدحسین حلیمی             بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم ها

محمد رجبی           بخش مسابقه سینمای ایران

محمدعلی رجبی      بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم ها

خسرو سینایی         بخش مسابقه سینمای ایران

جواد شمقدری        بخش مسابقه سینمای ایران

نادر طالب زاده        بخش مسابقه سینمای ایران

علی وزیریان           بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم ها


دبیر: عزت اله ضرغامی – معاونت سینمایی


مقررات جشنواره :

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر توسط مدیریت جشنواره ها و مجامع سینمایی (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به مناسبت بزرگداشت هفدهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۲ تا ۱۱ اسفند ماه ۱۳۷۴ در تهران برگزار می شود. هدف جشنواره عرضه و معرفی فیلم های باارزش یک سال فعالیت فیلمسازی و تشویق هنرمندان برگزیده است.

سینمای ایران

برنامه های سینمای ایران شامل قسمت های زیر است:

الف: مسابقه ـ کلیه فیلم های بلند سینمای ایران در این بخش پذیرفته خواهند شد. فیلم های عرضه شده که تا اسفند ۱۳۷۴ در تهران و یا در دوره های گذشته جشنواره به نمایش درنیامده باشند، در این بخش پذیرفته شده و طی دو مرحله مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

ـ فیلم های بخش مسابقه را یک هیأت داوری که رئیس و اعضایش را جشنواره تعیین می نماید، قضاوت خواهد کرد. اشخاصی که در تهیه یا توزیع یکی از فیلم های مسابقه سهمی داشته باشند، نمی توانند در هیأت داوری شرکت کنند.

ـ هیأت داوران پس از ملاحظه کلیه فیلم های شرکت کننده در دور نخست، اسامی فیلم هایی را که می توانند نامزدهایی برای دریافت جایزه، جهت قضاوت در دور دوم داشته باشند، حداکثر تا ۴۸ ساعت قبل از مراسم پایانی اعلام خواهند کرد.

ـ اسامی نامزدهای نهایی دریافت جایزه در هر رشته، ۲۴ ساعت قبل از اعلام نتایج برندگان، بوسیله هیأت داوران اعلام می گردد.

ـ نماینده ای از جشنواره می تواند بدون حق رأی در بحث های داوران شرکت کند.

    هیأت داوران در بخش مسابقه جوایز زیر را اهدا می نماید:

    سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلم

    سیمرغ بلورین، جایزه ویژه هیأت داوران

    سیمرغ بلورین، برای بهترین کارگردانی

    سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلمنامه

    سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلمبرداری

    سیمرغ بلورین، برای بهترین موسیقی متن

    سیمرغ بلورین، برای بهترین تدوین

    سیمرغ بلورین، برای بهترین بازیگران نقش اول و دوم

    سیمرغ بلورین، برای بهترین صدابرداری یا صداگذاری (یا هر دو)

    سیمرغ بلورین، برای بهترین جلوه های ویژه

    سیمرغ بلورین، برای بهترین چهره پردازی (گریم)

    سیمرغ بلورین، برای بهترین صحنه آرائی

هیأت داوران می تواند حداکثر ۴ گواهی افتخار نیز به مواردی که در فهرست جوایز پیش بینی نشده است، اهدا نماید.

ب: خارج از مسابقه ـ فیلم هایی در این بخش به نمایش در می آیند که به لحاظ رعایت مقررات ـ از جهت عضویت یکی از سازندگان فیلم در هیأت داوری ـ امکان نمایش در بخش مسابقه را ندارند.

ج: مسابقه فیلم های اول و دوم ـ در این قسمت که مسابقه ای است، کلیه فیلم های تولید شده که کار اول یا دوم فیلمسازانشان است، به نمایش در خواهد آمد. فیلم هایی که در این بخش پذیرفته می شوند نباید قبل از اسفند ۱۳۷۴ در تهران و یا دوره های گذشته جشنواره به نمایش درآمده باشند.

    یک هیأت داوری که رئیس و اعضایش را جشنواره تعیین می کند فیلم های این بخش را قضاوت و جوایز زیر را با ذکر دلیل اهدا می نماید:

    سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلم اول

    سیمرغ بلورین، برای بهترین فیلم دوم

    سیمرغ بلورین، جایزه ویژه هیأت داوران

هیأت داوران می تواند حداکثر ۳ گواهی افتخار نیز به هنرمندان این بخش که در رشته های مختلف فیلمسازی، کار اول یا دوم ایشان باشد، اهدا نماید.

د: مسابقه و نمایشگاه پوستر و عکس فیلم های سینمای ایران ـ پوستر و عکس فیلم های تولید شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی (باستثنای پوسترها و عکس های شرکت داده شده در دوره های قبل جشنواره) در این رویداد مسابقه ای عرضه خواهند شد.

ه: چشم انداز نمونه فیلم (آنونس) ـ آثار این بخش که مسابقه ای است از میان محصولات تولید شده بعد از انقلاب اسلامی برگزیده خواهند شد (باستثنای نمونه فیلم های شرکت داده شده در دوره های قبل جشنواره).

آثار بخش تبلیغاتی را نیز هیأت داوران منتخب جشنواره قضاوت و جوایز زیر را با ذکر دلیل اهدا خواهند نمود:

    سیمرغ بلورین، برای بهترین نمونه فیلم بلند (آنونس)

    سیمرغ بلورین، برای بهترین پوستر فیلم بلند

    سیمرغ بلورین، برای بهترین عکس های فیلم بلند

    هیأت داوران می تواند حداکثر ۳ گواهی افتخار نیز به هنرمندان این بخش اهدا نماید.

 سینمای بین المللی:

بخش سینمای بین المللی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، اختصاص به نمایش آثاری دارد که امکان ارزیابی بهتر و بیشتر وضعیت و موقعیت سینمای ایران را در مقایسه با سایر کشورها فراهم می آورد و جنبه آموزشی و اطلاعاتی دارد.


برنامه های سینمای بین المللی شامل قسمت های زیر است:

الف: جشنواره جشنواره ها

    فیلم های این بخش از میان فیلم های برگزیده ای که در جشنواره های مختلف جهانی به نمایش در آمده اند، انتخاب خواهند شد.

ب: نمایش های ویژه

در این بخش سه گروه فیلم به نمایش درمی آیند:

۱ـ فیلم های بازسازی شده و یا مستند که نمایشگر روند و سبک های جدید فیلمسازی باشند.

۲ـ فیلم هایی که به مناسبت رویدادهای خاصی در سینما، برگزیده می شوند.

۳ـ فیلم های کوتاه و بلند، اعم از داستانی و یا مستند که به شناخت سینمای یک منطقه و یا سرزمین و روند تحولات فرهنگی و فنی بپردازد.

۴ـ فیلم های باارزشی که عمر تولیدشان بیش از ده سال است یا در جشنواره ای شرکت نداشته اند.

ج: فیلمسازان کشورهای مسلمان

 در این بخش ضمن نمایش فیلم های کوتاه و بلند برگزیده فیلمسازان مسلمان در جهان، سمیناری نیز به منظور تبادل نظریات و عقاید ایشان جهت دستیابی به مشترکات محتوائی اجرائی و تعیین مشی فیلمسازان مسلمان در برابر نگرش و تفکرات غربی حاکم بر سینما برگزار می شود.

د: گنجینه های فیلمخانه ای

 در آغاز سده دوم تولید سینما در جهان، جشنواره نمایش مجموعه هایی را ترتیب داده است که در ردیف آثار با ارزش و تأثیرگذار تاریخ سینما، محسوب می شوند.

۱ـ بزرگداشت فریتس لانگ: این بخش بمنظور تجلیل از فعالیت های ارزنده سینمایی فریتز لانگ (۱۹۷۶ـ۱۸۹۰) ـ فیلمساز آلمانی الاصل برگزار خواهد شد.

۲ـ پشت دوربین: این بخش به نمایش آثار برگزیده برخی از فیلمبرداران برجسته تاریخ سینما اختصاص دارد، مجموعه ای که نمایشگر شیوه ها و سبک های مختلف این رشته است.

ه: سینما و ادبیات

 پس ازنمایش مجموعه هایی از روسیه، فرانسه، ژاپن، آلمان و چین در دوره های قبلی جشنواره، در این دوره دو مجموعه از فیلم هایی که با اقتباس از آثار ادبی ساخته شده اند، از شرق و غرب (هند و انگلستان) در کنار هم نمایش داده خواهد شد.


مقررات عمومی:

۱ـ هر استودیو، سازمان، نهاد و شخص می تواند هر تعداد فیلم بلند که مایل باشد به جشنواره ارائه نماید. فیلمها می توانند سیاه و سفید یا رنگی، ۱۶ یا ۳۵ میلیمتری باشند.

۲ـ هیچ جایزه ای در مسابقه فیلم های بلند یا مواد تبلیغاتی نمی تواند بطور هم ارزش بین دو یا چند اثر تقسیم شود.

۳ـ به کلیه فیلم هایی که به مسابقه راه می یابند گواهی شرکت اهدا خواهد شد.

۴ـ نهادها و ارگانهایی که در ارتباط با فعالیت های سینمایی و فرهنگی هستند و تمایل دارند تا جوایزی را به فیلم های شرکت داده شده در بخش مسابقه اهدا نمایند، باید موضوع را کتباً حداقل ۴۵ روز پیش از آغاز جشنواره، با ارائه آیین نامه و نوع جایزه ای که قصد دارند به فیلم ها یا هنرمندان اهدا نمایند به اطلاع «مدیریت جشنواره ها و مجامعه سینمایی» رسانده و کسب موافقت نمایند.

۵ـ نهادها، سازمان های دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی که مایلند فیلم هایشان را در قسمت های مختلف جشنواره شرکت دهند باید نکات زیر را رعایت نمایند:

الف: برگ های درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل نموده و همراه عکس، پوستر، بروشور و غیره حداکثر تا بیستم دی ۱۳۷۴ به دفتر جشنواره تحویل نمایند.

ب: نسخ اولیه فیلم ها باید حداکثر تا یازدهم بهمن ماه ۱۳۷۴ به دفتر جشنواره تحویل گردد.

۶ـ تصمیم درباره برنامه های جشنواره و همچنین تعیین تاریخ و ساعت نمایش فیلم ها با جشنواره خواهد بود.

۷ـ پس از تحویل کپی فیلم ها به دفتر جشنواره، امکان خارج کردن آنها از برنامه وجود ندارد.

۸ـ اخذ تصمیم نهایی درباره هر نکته ای که در مقررات حاضر پیش بینی نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن، با مدیر جشنواره است.

۹ـ تقاضای شرکت در جشنواره به منزله قبول کامل مقررات بالا است.


بیانیه هیأت داوران:

هیأت داوران بخش مسابقه مواد تبلیغی و نمونه فیلم

بسم الله الرحمن الرحیم: هو الله الخالق الباری المصور له الاسماء الحسنی

 به نام الله که خالق است و آفرینش از اوست. به نام او که صورت بخش است و صورتگری در تملک اوست. به نام او که چه هست و هرچه صورت دارد تجلی اسماء اوست و به نام او که تمامی اسمائش زیبا و نیکوست. اگر هنر به خلق و ابداع است و صورتگری و زیباسازی و نیکونمایی و این همه را او به تنهایی و یگانگی داراست، پس کدامین هنر است که جلوه ای از نامه های نیکوی او نباشد؟ و کدامین هنرمند است که بی فروغ نوری از انوار بیکرانش هستی بگیرد و هنروری بیاموزد؟

هرچه هست، از او و هرچه حقیقت دارد از آن او؛ آنچه به حقیقت، حسن است، حسن او؛ آنچه به حقیقت، زیباست، زیبایی او و آنچه به حقیقت هنر است، هنر او؛… و دیگران هرچه دارند و هرچه می آورند در ظل حقیقت او و در پرتوی از انوار تابان اوست.

اگرچه حسن فروشان به جلوه آمده اند                      کسی به حسن و ملاحت به یار ما نرسد

هزار نقش برآید ز کلک صنع و یکی                        به دلپذیری نقش نگار ما نرسد

سینمای سال ۷۴ هماهنگ و همسو با دیگر شئون هنری، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور، حاکی از حرکتی پیشرونده و تکامل یافته نسبت به سالهای گذشته بود. نه فقط تولید بی سابقه ی ۷۳ فیلم از نقطه ی اوج تولید ۵۴ فیلم سال ۱۳۷۳ گذشت، بلکه کیفیت بسیاری از فیلم های ارائه شده، نمایانگر مرحله ی جدیدی از پیشرفت بود که حد انتظار و توقع داواران را از آنچه نسبت به سال گذشته بود، بسی بالاتر برد و موجب حذف توأم با تأسف بسیاری از فیلم های خوب گردید و حتی گزینش برترین ها، در بسیاری از زمینه ها بویژه در مقوله ی فیلمنامه، کارگردانی و بهترین فیلم، با رقابت تنگاتنگ همراه بود.

 تسلط روزافزون سینماگران جوان و خلاق ما بر تکنیک و شیوه های متنوع بیان تصویری و خلق مضامین جدید معنوی، اخلاقی و انسانی مورد اعتراف و ستایش همگان است. اما باید اذعان کرد که افق متعال انقلاب اسلامی آنچنان به بی نهایت پیوسته است که هرگز مقصد نهایی را در کوتاه مدت و نزدیکترین فاصله ها قرار نمی دهد و لذا سیر و سلوک اهل هنر و فرهنگ را دائمی و وقفه ناپذیر می سازد.

بی جهت نیست که هر سال شاهد دستاوردی شگفت انگیز هستیم که نقطه ی عطفی در هنر و صنعت سینمای کشور محسوب می شود و خوشبختانه، آنچه چشم ها به عیان می بینند، برخلاف برخی زمزمه های شومی است که گهگاه شنیده می شود. معدود افرادی که در داخل و خارج کشور به خود جرأت می دهند تا در چشم بینا و عقل سلیم مردم ایران و جهان تردید کنند و منکر جریان تکاملی سینمای میهن اسلامی ما باشند، کسانی هستند که سایر دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی امت مارا نیز به صور گوناگون مورد تشکیک قرار می دهند. و با جنجال آفرینی جاهلانه و هوچیگری مذبوحانه برای متاع بی ارزش بازار کساد خود مشتری می جویند غافل از آنکه:

آفتاب آمد دلیل آفتاب                                    گر دلیلی بایدت، زو رو متاب

با این همه باز هم تأکید می کنیم که حرکت مقدس تاریخی و عظیمی که با پیروزی بر استکبار جهانی در بهمن خجسته ی ۵۷ آغاز شده و با عنایت خاص خداوندی تا ظهور مهدی موعود (عج) و تأسیس تمدن و نظام الهی در جهان تداوم خواهد یافت، زمینه ای را فراهم آورده است که در آن سینمای کاملاً دینی که تجلای تجلی حقیقت قدسی اسلام باشد تحقق یابد و دستیابی به چنین سینمایی متضمن کوشش ها و تلاش های جمعی و مخلصانه ای به مراتب بیشتر است تا تجارب گذشته و حال سینمای ایران و جهان را ممزوج کرده و مقتضای صورتی متناسب با اسم جمیل الهی سازد.

شاخص های امیدوارکننده برای ما، دور شدن هرچه بیشتر از ملاک های مادی و نفسانی سینمای شیطانی غرب و کسب تجربه از سینمای بالنسبه سالم و متفکر و معنوی جهان، جهت دست یافتن نسبی به بیان مستقل و متناسب با فرهنگ تاریخی اسلامی ماست. سلامت و شادابی متجلی در فیلم ها و روآوردن هرچه بیشتر به ارزش های معنوی و دینی اهمیت دادن به روحیه ی همکاری را شایان عنایت و تقدیر می دانیم.

با چنین نگرشی است که هیأت داوران با اعتقاد به اینکه محتوای فرهنگ معنوی ما ظرف شایسته و گرانسنگی از هنر سینما را طلب می کند، هیچ گونه تفکیک انتزاعی و اعتباری میان ملاک های هنری و معیارهای فرهنگی قائل نشد وضعف تکنیک و بیان سینمایی را عین ضعف دریافت و تلقی فرهنگی سینماگر پنداشت و برعکس، عمق و وسعت تفکر و بینش سینماگر را در بیان بایسته و شایسته ی سینمایی وی متجلی دید.

با این دیدگاه بوده است که هیأت داوران پس از بررسی دقیق توأم با مباحث فراوان نظری و فنی، از بین ۳۲ فیلم اول و دوم و ۳۰ فیلم شرکت داده شده در بخش مسابقه، که توسط هیأت محترم انتخاب ارائه شده بود، در بیست زمینه ی مختلف فلیمه ای برتر را انتخاب نمود.

از طرفی هیأت داوران مواد تبلیغی فیلم، ضمن بررسی سه بخش اعلان های دیواری، عکس و نمونه فیلم، بدین نتیجه رسید که اعلان های دیواری ارائه شده به چهاردهمین جشنواره ی فیلم، در قیاس با ظرفیت هنری و توان فنی جامعه، از کیفیتی پایین تر از انتظار برخوردار است و لذا در میان آثار ارائه شده در این بخش بسختی می توان به اثری چشمگیر و دلنواز برخورد که واجد نوآوری در سبک و شیوه، استفاده از عناصر بدیع و تأمل برانگیز، استحکام در ترکیب بندی و دستیابی به سریع ترین شکل ارائه مفهوم باشد.

در عرصه ی عکس، هیأت داوران به این نتیجه رسیده است که گرچه وضعیت آن به مراتب بهتر از اعلان های دیواری است، با این حال به خاطر فقدان روش های بدیع در ترکیب بندی و کمبود توج به مسأله ی رنگ و نور، این آثار در قیاس با آثار عکاسی معاصر ایران از مرتبه پایینتری برخوردار بودند و امید آن که در سال های آینده عکس ها نیز ضمن تبلیغ مناسب داستان و فضا و مکان فیلم ها، خود نیز هویتی مستقل و ارزشمند داشته باشند.

 در عرصه ی نمونه فیلم یا آنونس، هیأت داوران بر این نظر است که آثار ارائه شده در این بخش از کیفیت فنی قابل قبولی برخوردارند، لیکن تنوع سبک و روش در ساخت و تهیه و همچنین نگارش متن و گویندگی، بسیار کمتر از آن چیزی است که در خود فیلم ها وجود دارد. هیأت داوران امیدوار است در آینده هنرمندان و طراحان نمونه فیلم، از روش های بدیعتر و تکنیک های متنوعتری برای ساخت آنونس ها استفاده کرده و متنی را برای گفتار نمونه فیلم خود انتخاب کنند که با اجزا و عناصر دیگر آنونس همخوانی منطقی داشته باشد.

 در خاتمه و پیش از اعلام نتایج، هیأت داوران بخش مسابقه و بخش مواد تبلیغی اظهار امیدوری می کند تا هنرمندان عرصه های مختلف گستره ی سینما، بیش از پیش در راه اعتلای سینما و هنر فرهنگ انقلاب و کشور بکوشند و در مسیر نزدیکتر کردن آثار هنری خود به حقیقت هنر و تجلی جمال و کمال حقیقی حق، تلاش فزونتری داشته باشند.

با امید به آینده ای هرچه درخشانتر و آرزوی موفقیت روزافزون هنرمندان متعهد سینماگر در دستیابی به سینمای مطلوب ملی و اسلامی، بیان حکیمانه ی مقام معظم رهبری درخصوص شأن هنر را آویزه ی گوش می سازیم:«هنر هدیه ی ارزشمند الهی به انسان است… و هر انسانی که آن را داشته باشد وقتی که ارائه می کند، هدیه ی ارزشمندی است که به نوع بشر ارائه می کند، هنر، جاودانه، عمومی و جهانی است و مخصوص و منحصر به یک قطعه از زمین و زمان نیست.»

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

هیأت داوران چهاردهمین جشنواره ی بین المللی فیلم فجر


اهداف:

هدف چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجرعرضه و معرفی فیلم های باارزش یک سال فعالیت فیلمسازی و تشویق هنرمندان برگزیده است.


موضوعات جشنواره:

سینمای ایران

مسابقه

مسابقه ی فیلم های اول و دوم

مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم ها

پوستر

عکس

 آنونس

 سینمای بین المللی

جشنواره جشنواره ها

نمایش ویژه

الف: اصلی

ب: خاطره، ابداع و تخیل در نقاشی متحرک چک

سینمای یک سرزمین: گرجستان

 سینما و ادبیات (هند، انگلستان)

بزرگداشت فریتس لانگ

مردانی با دوربین های فیلمبرداری

چشم انداز سینمای مستند


شرکتهای برگزیده در جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره چهاردهم (۱۳۷۴)

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

جایزه ویژه هیأت داوران  بهترین فیلم دوم برای فیلم  قصه های بازار (۱۳۷۴ )

مرکز فرهنگی سپاه پاسداران

سیمرغ بلورین  بهترین فیلم اول برای فیلم  دکل (۱۳۷۴ )

مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی

سیمرغ بلورین  بهترین فیلم برای فیلم  پدر (۱۳۷۴ )

مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی

سیمرغ بلورین  بهترین فیلم دوم برای فیلم  پدر (۱۳۷۴ )

مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی

سیمرغ بلورین  بهترین فیلم اول برای فیلم  دکل (۱۳۷۴ )

کشورهای شرکت کننده در جشنواره

 بین المللی فیلم فجر ـ دوره چهاردهم (۱۳۷۴)

آلمان      آمریکا     افغانستان             انگلستان ایران

ترکیه      چین       دانمارک   روسیه     ژاپن

سوئد      سوئیس   فرانسه     کانادا      مالزی

مغولستان             هندوستان            هنگ کنگ  


لیست فیلمهایی که در جشنواره بین المللی فیلم فجر ـ دوره چهاردهم (۱۳۷۴) شرکت داشته اند.

فیلم       کارگردان

فرار از جهنم (۱۳۷۵)           شفیع آقامحمدیان

آخرین مرحله (۱۳۷۴)          محسن محسنی نسب

اعاده امنیت (۱۳۷۴)             حمید رخشانی

بازگشت از بوداپست (۱۳۷۴)   رامبد لطفی

بازی با مرگ (۱۳۷۴)            حمید تمجیدی

بانی چاو (۱۳۷۴)     احمدرضا گرشاسبی

برج مینو (۱۳۷۴)    ابراهیم حاتمی کیا

بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)     ابراهیم حاتمی کیا

بیگانه ای در شهر (۱۳۷۴)      حسن هدایت

پاتک (۱۳۷۴)        علی اصغر شادروان

پاکباخته (۱۳۷۴)    غلامحسین لطفی

پدر (۱۳۷۴)          مجید مجیدی

تعطیلات تابستانی (۱۳۷۴)      فریدون حسن پور

تعقیب (۱۳۷۴)       علی عبدالعلی زاده

تنگنا (۱۳۷۴)        علی درخشی

توطئه (۱۳۷۴)       علی قوی تن

جهنم سبز (۱۳۷۴) اسماعیل براری

چهره (۱۳۷۴)        سیروس الوند

حادثه در کندوان (۱۳۷۴)      جهانگیر جهانگیری

خفتگان بیدار (۱۳۷۴)           غلام حیدر اکابری

خواهران غریب (۱۳۷۴)         کیومرث پوراحمد

دام (۱۳۷۴)           جلال مهربان

دایره سرخ (۱۳۷۴) جمال شورجه

دشمن (۱۳۷۴)       عباس بابویهی

دکل (۱۳۷۴)         عبدالحسن برزیده

دیپلمات (۱۳۷۴)    داریوش فرهنگ

رهاشدگان (۱۳۷۴) غلامرضا جنت خواه دوست

روز دیدار (۱۳۷۴)    سیدعلی خوش نشین

سفر به چزابه (۱۳۷۴)           رسول ملاقلی پور

سکوت کوهستان (۱۳۷۴)       یداله نوعصری

سلام به انتظار (۱۳۷۴)          کریم آتشی

شاخ گاو (۱۳۷۴)    کیانوش عیاری

شیخ مفید (۱۳۷۴) سیروس مقدم

فریبرز صالح

ضیافت (۱۳۷۴)      مسعود کیمیایی

طالع سعد (۱۳۷۴)   مهستی بدیعی

عاشق فقیر (۱۳۷۴) حسینعلی لیالستانی

عاشقانه (۱۳۷۴)      علیرضا داوودنژاد

عروس کاغذی (۱۳۷۴)          حجت اله سیفی

غزال (۱۳۷۴)         مجتبی راعی

فاتح (۱۳۷۴)         بهرام ری پور

فردا روز دیگری است (۱۳۷۴) روح اله خوشکام

قانون (۱۳۷۴)        فرامرز قریبیان

قصه های بازار (۱۳۷۴)          عبداله علیمراد

قله دنیا (۱۳۷۴)     عزیزاله حمیدنژاد

گارد ویژه (۱۳۷۴)   پرویز صبری

گبه (۱۳۷۴)          محسن مخملباف

گروگان (۱۳۷۴)     اصغر هاشمی

لبنان عشق من (۱۳۷۴)         حسن کاربخش

لیلی با من است (۱۳۷۴)        کمال تبریزی

مادرم گیسو (۱۳۷۴)            سیامک شایقی

ماه مهربان (۱۳۷۴) قاسم جعفری

مرد آفتابی (۱۳۷۴) همایون اسعدیان

مرد نامرئی (۱۳۷۴) فریال بهزاد

نجات یافتگان (۱۳۷۴)           رسول ملاقلی پور

نون و گلدون (۱۳۷۴)           محسن مخملباف

هفت گذرگاه (۱۳۷۴)           جمشید حیدری

ویرانگر (۱۳۷۴)       ابوالقاسم طالبی

یحیی (۱۳۷۴)        حسین فرخی

یک داستان واقعی (۱۳۷۴)      ابوالفضل جلیلی

آخرین بندر (۱۳۷۳)             حسن هدایت

افسانه دو خواهر (۱۳۷۳)        کامبوزیا پرتوی

بادکنک سفید (۱۳۷۳)          جعفر پناهی

بازمانده (۱۳۷۳)      سیف اله داد

به خاطر هانیه (۱۳۷۳)          کیومرث پوراحمد

بهشت پنهان (۱۳۷۳)            کامران قدکچیان

بیقرار (۱۳۷۳)        مجید قاری زاده

پری (۱۳۷۳)         داریوش مهرجویی

تجارت (۱۳۷۳)       مسعود کیمیایی

حمله به اچ۳ (۱۳۷۳)            شهریار بحرانی

خط آتش (۱۳۷۳)   فرید سجادی حسینی

سیدعلی سجادی‌حسینی

درد مشترک (۱۳۷۳)            یاسمین ملک نصر

دشت ارغوانی (۱۳۷۳)           نادر مقدس

دل و دشنه (۱۳۷۳)             مسعود جعفری جوزانی

روز شیطان (۱۳۷۳)             بهروز افخمی

روز واقعه (۱۳۷۳)    شهرام اسدی

روزهای خوب زندگی (۱۳۷۳) مهدی صباغ زاده

روسری آبی (۱۳۷۳)             رخشان بنی اعتماد

رویای نیمه شب تابستان (۱۳۷۳)          داریوش مؤدبیان

ستارگان خاک (۱۳۷۳)         عزیزاله حمیدنژاد

سفر (۱۳۷۳)         علیرضا رئیسیان

سلام سینما (۱۳۷۳)            محسن مخملباف

کوسه ها (۱۳۷۳)    حمیدرضا آشتیانی پور

کیمیا (۱۳۷۳)       احمدرضا درویش

مروارید سیاه (۱۳۷۳)           حبیب اله بهمنی

شفیع آقامحمدیان

مهریه بی بی (۱۳۷۳)            اصغر هاشمی

می خواهم زنده بمانم (۱۳۷۳) ایرج قادری

پرواز از اردوگاه (۱۳۷۲)         حسن کاربخش

سجاده آتش (۱۳۷۲)            احمد مرادپور

هبوط (۱۳۷۲)       احمدرضا معتمدی

آبادانی ها (۱۳۷۱)   کیانوش عیاری

تیک تاک (۱۳۷۱)   محمدعلی طالبی


بخشهای جشنواره  بین المللی فیلم فجر ـ دوره چهاردهم (۱۳۷۴)

تعداد کل بخش ها : ۴


بخش مسابقه سینمای ایران ۴۲ فیلم

 نام فیلم  کارگردان

  فرار از جهنم (۱۳۷۵)           شفیع آقامحمدیان

  آخرین مرحله (۱۳۷۴)          محسن محسنی نسب

  اعاده امنیت (۱۳۷۴)             حمید رخشانی

  بازی با مرگ (۱۳۷۴)            حمید تمجیدی

  بانی چاو (۱۳۷۴)     احمدرضا گرشاسبی

  برج مینو (۱۳۷۴)   ابراهیم حاتمی کیا

  بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)     ابراهیم حاتمی کیا

  بیگانه ای در شهر (۱۳۷۴)      حسن هدایت

  پاتک (۱۳۷۴)        علی اصغر شادروان

  پدر (۱۳۷۴)          مجید مجیدی

  توطئه (۱۳۷۴)       علی قوی تن

  چهره (۱۳۷۴)        سیروس الوند

  حادثه در کندوان (۱۳۷۴)      جهانگیر جهانگیری

  خواهران غریب (۱۳۷۴)         کیومرث پوراحمد

  دام (۱۳۷۴)           جلال مهربان

  دایره سرخ (۱۳۷۴)              جمال شورجه

  دکل (۱۳۷۴)         عبدالحسن برزیده

  دیپلمات (۱۳۷۴)   داریوش فرهنگ

  سفر به چزابه (۱۳۷۴)           رسول ملاقلی پور

  سکوت کوهستان (۱۳۷۴)       یداله نوعصری

  سلام به انتظار (۱۳۷۴)          کریم آتشی

  شاخ گاو (۱۳۷۴)   کیانوش عیاری

  شیخ مفید (۱۳۷۴)              سیروس مقدم

  فریبرز صالح

  ضیافت (۱۳۷۴)      مسعود کیمیایی

  عاشقانه (۱۳۷۴)      علیرضا داوودنژاد

  عروس کاغذی (۱۳۷۴)          حجت اله سیفی

  غزال (۱۳۷۴)         مجتبی راعی

  فاتح (۱۳۷۴)         بهرام ری پور

  قله دنیا (۱۳۷۴)     عزیزاله حمیدنژاد

  گارد ویژه (۱۳۷۴)               پرویز صبری

  گبه (۱۳۷۴)          محسن مخملباف

  گروگان (۱۳۷۴)     اصغر هاشمی

  لبنان عشق من (۱۳۷۴)         حسن کاربخش

  لیلی با من است (۱۳۷۴)        کمال تبریزی

  مادرم گیسو (۱۳۷۴)            سیامک شایقی

  مرد آفتابی (۱۳۷۴)              همایون اسعدیان

  نجات یافتگان (۱۳۷۴)           رسول ملاقلی پور

  نون و گلدون (۱۳۷۴)           محسن مخملباف

  هفت گذرگاه (۱۳۷۴)           جمشید حیدری

  یک داستان واقعی (۱۳۷۴)      ابوالفضل جلیلی

  بازمانده (۱۳۷۳)      سیف اله داد

  بیقرار (۱۳۷۳)        مجید قاری زاده


بخش مسابقه فیلم های اول و دوم ۲۱ فیلم

 نام فیلم  کارگردان

  بازگشت از بوداپست (۱۳۷۴)               رامبد لطفی

  پاکباخته (۱۳۷۴)   غلامحسین لطفی

  پدر (۱۳۷۴)          مجید مجیدی

  تعطیلات تابستانی (۱۳۷۴)      فریدون حسن پور

  تعقیب (۱۳۷۴)       علی عبدالعلی زاده

  تنگنا (۱۳۷۴)        علی درخشی

  جهنم سبز (۱۳۷۴)              اسماعیل براری

  خفتگان بیدار (۱۳۷۴)           غلام حیدر اکابری

  دشمن (۱۳۷۴)       عباس بابویهی

  دکل (۱۳۷۴)         عبدالحسن برزیده

  رهاشدگان (۱۳۷۴)              غلامرضا جنت خواه دوست

  روز دیدار (۱۳۷۴)   سیدعلی خوش نشین

  طالع سعد (۱۳۷۴)               مهستی بدیعی

  عاشق فقیر (۱۳۷۴)              حسینعلی لیالستانی

  فردا روز دیگری است (۱۳۷۴)              روح اله خوشکام

  قانون (۱۳۷۴)        فرامرز قریبیان

  قصه های بازار (۱۳۷۴)          عبداله علیمراد

  ماه مهربان (۱۳۷۴)              قاسم جعفری

  مرد آفتابی (۱۳۷۴)              همایون اسعدیان

  ویرانگر (۱۳۷۴)       ابوالقاسم طالبی

  یحیی (۱۳۷۴)        حسین فرخی

بخش مسابقه مواد تبلیغاتی فیلم ها ۳۱ فیلم

 نام فیلم  کارگردان

  مرد نامرئی (۱۳۷۴)              فریال بهزاد

  آخرین بندر (۱۳۷۳)             حسن هدایت

  افسانه دو خواهر (۱۳۷۳)        کامبوزیا پرتوی

  بادکنک سفید (۱۳۷۳)          جعفر پناهی

  به خاطر هانیه (۱۳۷۳)          کیومرث پوراحمد

  بهشت پنهان (۱۳۷۳)            کامران قدکچیان

  پری (۱۳۷۳)         داریوش مهرجویی

  تجارت (۱۳۷۳)       مسعود کیمیایی

  حمله به اچ۳ (۱۳۷۳)            شهریار بحرانی

  خط آتش (۱۳۷۳)               فرید سجادی حسینی

  سیدعلی سجادی‌حسینی

  درد مشترک (۱۳۷۳)            یاسمین ملک نصر

  دشت ارغوانی (۱۳۷۳)           نادر مقدس

  دل و دشنه (۱۳۷۳)             مسعود جعفری جوزانی

  روز شیطان (۱۳۷۳)             بهروز افخمی

  روز واقعه (۱۳۷۳)   شهرام اسدی

  روزهای خوب زندگی (۱۳۷۳)              مهدی صباغ زاده

  روسری آبی (۱۳۷۳)             رخشان بنی اعتماد

  رویای نیمه شب تابستان (۱۳۷۳)          داریوش مؤدبیان

  ستارگان خاک (۱۳۷۳)         عزیزاله حمیدنژاد

  سفر (۱۳۷۳)         علیرضا رئیسیان

  سلام سینما (۱۳۷۳)            محسن مخملباف

  کوسه ها (۱۳۷۳)   حمیدرضا آشتیانی پور

  کیمیا (۱۳۷۳)       احمدرضا درویش

  مروارید سیاه (۱۳۷۳)           حبیب اله بهمنی

  شفیع آقامحمدیان

  مهریه بی بی (۱۳۷۳)            اصغر هاشمی

  می خواهم زنده بمانم (۱۳۷۳)              ایرج قادری

  پرواز از اردوگاه (۱۳۷۲)         حسن کاربخش

  سجاده آتش (۱۳۷۲)            احمد مرادپور

  هبوط (۱۳۷۲)       احمدرضا معتمدی

  آبادانی ها (۱۳۷۱)               کیانوش عیاری

  تیک تاک (۱۳۷۱)               محمدعلی طالبی


بخش نمایش های ویژه ۱ فیلم

 نام فیلم  کارگردان

  خفتگان بیدار (۱۳۷۴)           غلام حیدر اکابری

  موضوعات جوایز   بین المللی فیلم فجر ـ دوره چهاردهم (۱۳۷۴)

۱ – بهترین تدوین

             برنده :

              سفر به چزابه (۱۳۷۴)         …           شهرزاد پویا

              نامزد :

              آخرین مرحله (۱۳۷۴)        …           روح اله امامی

              پدر (۱۳۷۴)        …           حسن حسندوست

              دکل (۱۳۷۴)       …           حسین زندباف

۲ – بهترین جلوه های ویژه

             برنده :

              دایره سرخ (۱۳۷۴)            …           جواد شریفی راد

              نامزد :

              آخرین مرحله (۱۳۷۴)        …           محمدرضا شرف الدین

              دکل (۱۳۷۴)       …           محمدرضا شرف الدین

              سفر به چزابه (۱۳۷۴)         …           اکبر محمدی

۳ – بهترین چهره پردازی

             برنده :

              غزال (۱۳۷۴)       …           جلال الدین معیریان

              نامزد :

              سفر به چزابه (۱۳۷۴)         …           عبداله اسکندری

              ضیافت (۱۳۷۴)    …           مسعود ولدبیگی

              مرد آفتابی (۱۳۷۴)            …           عبداله اسکندری

۴ – بهترین صحنه آرایی

             برنده :

              خواهران غریب (۱۳۷۴)       …           جمشید آهنگرانی فراهانی

              نامزد :

              دایره سرخ (۱۳۷۴)            …           عبدالحمید قدیریان

              دکل (۱۳۷۴)       …           مهدی فقیه

              دکل (۱۳۷۴)       …           پرویز شیخ طادی

              سفر به چزابه (۱۳۷۴)         …           محسن نوروزی

۵ – بهترین صدابرداری

             برنده :

              نون و گلدون (۱۳۷۴)         …           نظام الدین کیایی

              نامزد :

              بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)   …           محمود سماک باشی

              پدر (۱۳۷۴)        …           یداله نجفی

              سفر به چزابه (۱۳۷۴)         …           محمد حقیقی

              سفر به چزابه (۱۳۷۴)         …           علی اصغر میرزایی

۶ – بهترین صداگذاری

             برنده :

              گبه (۱۳۷۴)        …           بهروز شهامت

              گبه (۱۳۷۴)        …           عباس رستگارپور

              نامزد :

              آخرین مرحله (۱۳۷۴)        …           اسحاق خانزادی

              پدر (۱۳۷۴)        …           محمدرضا دلپاک

              دایره سرخ (۱۳۷۴)            …           اسحاق خانزادی

۷ – بهترین عکاسی

             برنده :

              روز شیطان (۱۳۷۳)           …           محمد علیقلی زاده

              سلام سینما (۱۳۷۳)          …           جمشید بایرامی

              شرکت کننده :

              آخرین بندر (۱۳۷۳)           …           اکبر اصفهانی

              افسانه دو خواهر (۱۳۷۳)      …           بهروز صادقی

              به خاطر هانیه (۱۳۷۳)        …           محمد احمدی

              بهشت پنهان (۱۳۷۳)          …           اکبر اصفهانی

              پری (۱۳۷۳)       …           مجید مؤمنی

              خط آتش (۱۳۷۳)             …           محمد فوقانی

              درد مشترک (۱۳۷۳)          …           امیر عابدی

              دل و دشنه (۱۳۷۳)           …           سعید صادقی

              رویای نیمه شب تابستان (۱۳۷۳)        …           علی نیک رفتار


کانال تلگرام سینما قدس اردبیل
https://t.me/joinchat/AAAAAEJFTwuDP2pQtQaVYw

وب سایت رسمی سینما قدس اردبیل:
http://www.cinemaghods.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید