غول دیزنی پلاس، پا به‌میدان گذارد

0
29
disney-plus-streaming-service
disney-plus-streaming-service
وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: غول دیزنی پلاس، پا به‌میدان گذارد – در یک اقتصاد شفاف / سهام نتفلیکس سقوط کرد؛ غول دیزنی پلاس، پا به‌میدان گذارد / اپل هنوز قیمت نداده است / گزارش مفصل را بخوانید…
تاریخ راه‌اندازی شبکه‌ «دیزنی‌+» و قیمت اشتراک آن پنجشنبه شب گذشته با برگزاری یک کنفرانس در بربانک کالیفرنیا اعلام شد. این سرویس در تاریخ ۱۲ نوامبر امسال آغاز به کار می‌کند و اشتراک ماهانه‌ی آن ۶.۹۹ دلار و اشتراک سالانه‌اش ۶۹.۹۹ دلار (یا ۵.۸۳ دلار در ماه) خواهد بود. به‌گزارش سی نما، این قیمت پایین‌تر از اشتراک سرویس‌های نت‌فلیکس و آمازون پرایم و حتی سرویس بدون تبلیغات هولو بوده که آن هم اکنون به مالکیت دیزنی درآمده است. این درحالی است که کارشناسان وال استریت پیش‌بینی می‌کردند که قیمت سرویس بین ۶ تا ۸ دلار باشد. نت‌فلیکس اخیراً قیمت اشتراک ماهیانه‌ی خود در ایالات متحده را تا ۸.۹۹ دلار برای سرویس پایه و ۱۲.۹۹ دلار برای سرویس باکیفیت تصویر بالا افزایش داده بود. اپل ماه گذشته از اعلام قیمت شبکه‌ی مشابه‌اش خودداری کرد.

در این کنفرانس بیش از سه ساعته، «رابرت ایگر» مدیر عامل دیزنی و چند تن از مسؤولین شرکت در مورد کلیت سرویس «دیزنی+» و جزئیات آن از محتوا گرفته تا اپلیکیشن سخنرانی کردند. مطابق انتظار، این پلتفرم بر برندهای مهمتر دیزنی شامل «جنگ ستارگان»، «مارول»، «پیکسار»، و «نشنال جئوگرافیک» تمرکز خواهد کرد. در آغاز راه‌اندازی ۹ فیلم و سریال اریجینال از جمله سریال جدید «مندلوری» (The Mandalorian) که اسپین‌آف «جنگ ستارگان» به شمار می‌رود، در دسترس مشترکین قرار می‌گیرد و تا یکسال بعد بیش از ۲۵ سریال و ده فیلم اختصاصی به آن‌ها اضافه می‌شود. علاوه بر این ۱۰۰ فیلم جدید و ۴۰۰ عنوان سینمایی کلاسیک از آرشیو دیزنی شامل عناوین خانوادگی «دیزنی والت» (Disney Vault) به هنگام راه‌اندازی قابل استریم خواهند بود. طبق اعلام غافلگیر‌کننده‌ی دیزنی، گذشته از تمام این عنوان‌ها، ۳۰ فصل سریال «سیمپسون‌ها» از این به بعد به صورت انحصاری تنها از طریق «دیزنی+» پخش می‌شود. شبکه‌ی فاکس اخیراً سفارش ساخت فصل ۳۱ و ۳۲ این سریال را صادر کرده است.

دیزنی پلاس
دیزنی پلاس

دیزنی بازاریابی سرویس جدید خود را از هم اکنون آغاز کرده و رویدادهایی برای کامیک کان در جولای آینده و در ماه آگوست در نظر گرفته تا به جذب مشترکین احتمالی بپردازد. بیلبوردهای تبلیغاتی سرویس نیز در پارک‌های تفریحی دیزنی به نمایش درآمده است. «ریکی استراوس» مدیر بازاریابی و محتوای دیزنی+ می‌گوید: «شرکت والت دیزنی در تاریخ خود چنین کمپینی را تجربه نکرده است.»

دیزنی درست در آن مقطع از سال سرویس خود را راه‌اندازی می‌کند که دیگر شبکه‌های استریمینگ بزرگ در دسترس قرار می‌گیرند. اپل اعلام کرده است که سرویس «اپل تی‌وی+» (Apple TV+) خود را پاییز آینده به راه می‌اندازد، هرچند تاریخ دقیقی مشخص نکرده است. از طرف دیگر، نسخه‌ی آزمایشی سرویس «وارنرمیدیا» که متعلق به شرکت AT&T است باید در فصل زمستان رونمایی شود. شبکه‌ی NBCUniversal شرکت کامکست نیز در پاییز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

بخش زیادی از مراسم پنجشنبه شب به جزئیات سرویس «دیزنی+» اختصاص داشت، اما دیزنی در ابتدا سعی کرد دیگر بخش‌های امپراطوری بسط داده‌ شده‌اش را شرح دهد. «رندی فریر» مدیر عامل هولو روی صحنه آمد و از موفقیت‌ سریال‌های اوریجینال این سرویس سخن گفت. سریال (The Act) این شبکه در یک ماه اول بیش از هر سریال دیگر موجب خرید اشتراک سرویس شده است. دیزنی افزون بر این، به ارائه‌ی توضیحاتی در مورد سرویس‌های ورزشی ESPN+ و Hotstar نیز پرداخت.

«کریستین مک‌کارتی» مدیر مالی دیزنی می‌گوید شرکت نزدیک به ۱ میلیارد دلار برای محتوای اریجینال تا سال ۲۰۲۰ و ۱.۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۴ سرمایه‌گذاری می‌کند. هرچند این ارقام با ذره‌ای از ولخرجی‌های نت‌فلیکس برابری نمی‌کند اما برای سرویسی که به تازگی آغاز به کار کرده سعی در جذب مجدد مخاطبین دارد مناسب است. نت‌فلیکس انتظار دارد شمار مشترکین جهانی خود را به ۱۴۸ میلیون برساند. تعداد مشترکین هولو دیگر سرویس پرمخاطب اینترنتی حتی به نیمی از این رقم هم نمی‌رسد. بنابراین دیزنی مصمم است با ارائه‌ی سرویس ارزان قیمت‌تر به سرعت به جذب مخاطب بپردازد. مک‌کارتی می‌گوید انتظار دارد شمار مشترکین سرویس تا سال ۲۰۲۴ به ۶۰ تا ۹۰ میلیون برسد و سرویس هولو که متعلق به همین شرکت است تا آن زمان باید به رقم ۴۰ تا ۶۰ میلیون رسیده باشد.

ورود به بازار شبکه‌های اینترنتی انگیزه‌ی اصلی قرارداد ادغام ۷۱.۳ میلیارد دلاری فاکس و دیزنی بود. دیزنی معتقد است با در اختیار گرفتن عناوین «سیمپسون‌ها»، «اکس-من» و «آواتار» می‌تواند مشتریان را به خرید اشتراک ترغیب کند.

به گزارش CNBC، صبح جمعه پس از برگزاری مراسم دیزنی سهام نت‌فلیکس تا ۲ درصد سقوط کرد. این کاهش اگرچه ممکن است در نگاه اول اندک به نظر برسد اما ارزش آن نزدیک به ۳.۲ میلیارد دلار است. این درحالی است که سهام دیزنی ۱۰ درصد با رشد مواجه شد و تا بالاترین حد خود در تاریخ شرکت افزایش یافت.

«باب ایگر»‌ در خلال برگزاری مراسم اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ سرانجام از سمت مدیر عاملی دیزنی کناره‌گیری خواهد کرد.


پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید