برندگان جوایز اسکار ۲۰۱۸ مشخص شدند

0
42
برندگان اسکار 2018
برندگان اسکار 2018

برندگان جوایز اسکار ۲۰۱۸ مشخص شدند

«شکل آب» بهترین فیلم و پیشتاز شد

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: برندگان جوایز اسکار ۲۰۱۸ مشخص شدند نودمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار برگزار شد و در نهایت فیلم سینمایی «شکل آب» به کارگردانی گیلرمو دل‌تورو برنده اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن و بهترین طراحی تولید شد و بدین ترتیب بالاتر از سایر فیلم‌ها قرار گرفت. «دانکرک» به کارگردانی کریستفر نولان سه جایزه فنی اسکار به دست آورد و فیلم‌های «سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ»، «تاریک‌ترین ساعت»، «بلید رانر ۲۰۴۹» و «کوکو» نیز هریک دو اسکار به دست آوردند.

مراسم اهدای جوایز اسکار برای نودمین دور در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت لس آنجلس و ۴:۳۰ بامداد دوشنبه به وقت تهران در سالن دالبی تیاتر مرکز هالیوود با اجرای جیمی کیمل آغاز شد و سرنوشت جوایز این دوره مشخص شد. در این دوره با افزایش اعضای آکادمی برای برقراری عدالت جنسی و نژادی، بالغ بر هشت هزار نفر در رای گیری شرکت کردند و در میان رای دهندگان شماری از سینماگران ایران نیز حضور داشتند.

فیلم «شکل آب» به کارگردانی «گیلرمو دل‌تورو» با نامزدی در سیزده شاخه پیشتاز بود و فیلم «سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ» ساخته «مارتین مک‌دونا» در ۹ شاخه و درام جنگی «دانکرک» به کارگردانی «کریستوفر نولان» نیز در ۷ شاخه نامزد بود.

پس از رسوایی‌های غیراخلاقی در هالیوود، شماری از بازیگران با لباس مشکی در نودمین مراسم اسکار حضور یافتند. همچنین برخی بازیگران دیگر در واکنش به کشتارهای اخیر با سلاح گرم در امریکا، با سنجاق‌های نارنجی به نشانه اعتراض روی فرش قرمز اسکار حضور پیدا کردند.

پس از برگزاری مراسم فرش قرمز و عبور سینماگران از روی فرش قرمز، مراسم اصلی اهدای جوایز آغاز شد. در ابتدای این مراسم جیمی کیمل با شوخی و کنایه درباره شرایط کنونی هالیوود از جمله هاروی واینیستن، تهیه کننده مشهور هالیوود سخن به میان آورد.

بعد از اهدای جوایز چند بخش، آکادمی اسکار با پخش کلیپ زیبایی از فیلم های تاریخ سینما، یادی از ستاره‌های سال‌های دور سینمای جهان کرد که سینمای کلاسیک اکنون با نام آنها شناخته می‌شود؛ تصاویری که با تشویق پیوسته حاضران همراه شد. در بخش دیگری از این مراسم نیز به رسم قدیمی، کلیپی به یاد درگذشتگان مطرح سینمای جهان و آمریکا در یک سال اخیر پخش شد.


آدرس وبسایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com/

مقاله قبلیواکنش منتقدان به انیمیشن کوکو
مقاله بعدیامتداد آشفتگی اکران در روزهای آخر سال
مدیر اسبق وب سایت انجمن سینماداران ایران به مدت چهار سال (از سال 1390 تا 1394) تجزیه و تحلیلگر ارشد سیستم مدیریت هتلداری الماس داده به مدت سه سال | مدیر فعلی سامانه جامع اطلاعات سالن های سینمای ایران| مدیر کنونی وب سایت سینما قدس اردبیل از سال 1387 تاکنون | مدیر و نویسنده و مترجم در وبلاگ cinemayejavan.persianblog.ir | مدیر وب سایت اسپرادو شاپ | مدیر و طراح سایت دولوپر استودیو | مدیر ده ها وب سایت غیر سینمایی | تدوینگر فیلم | مدیر سرور

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید