بهره برداری از سینما «بیستون» کرمانشاه

0
301
سینما بیستون کرمانشاه
سینما بیستون کرمانشاه

بهره برداری از سینما «بیستون» کرمانشاه – سینما بیستون هتل پارسیان به عنوان سومین سینمای کرمانشاه افتتاح شد.

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: سینما بیستون با تغییر کاربری سالن آمفی تئاتر هتل پارسیان کرمانشاه با سالنی با ظرفیت ۱۶۰ نفر ایجاد شده است. برای این تغییر کاربری پروژکتور، سرور و سیستم صوتی دیجیتال تهیه شده است.

بهره برداری از سینما «بیستون» کرمانشاه
بهره برداری از سینما «بیستون» کرمانشاه
سینما بیستون هتل پارسیان کرمانشاه
سینما بیستون هتل پارسیان کرمانشاه

این سینما بعد از گرفتن مجوزات لازم و نصب بهترین تجهیزات سینمایی روز دنیا در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرده و به ناوگان سینماهای کشور اضافه شده است. این سالن سینما در روز دهم خرداد ماه ۱۳۹۷ با حضور اقای مظفر تیموری معاون سمعی بصری اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی کرمانشاه افتتاح شد و همچنین فروش آنلاین بلیت این سینما نیز در سینماتیکت آغاز شده است. از امکانات این سالن سینما می توان به پارکینگ با ظرفیت ۳۰۰ خودرو و همچنین امکانات رفاهی چون کافی شاپ، بوفه و رستوران اشاره کرد. این سینما که دارای محیطی سینمایی و خانوادگی است در میدان ۱۵ خرداد کرمانشاه، جنب هتل پارسیان واقع شده است.


نخستین سینمادر شهر کرمانشاه:

نخستین سینمادر شهر کرمانشاه در دوران پهلوی اول و در سال ۱۳۱۰ ش (۱۹۳۱ م) با نام «سینماتوگراف فروهر»، توسط فردی با نام «سید ابول نقاش» با راهنمایی و کمک «حبیب‌الله مراد» به راه افتاد. این سالن علاوه بر نمایش فیلم، مکانی برای اجرای تئاتر نیز محسوب می‌شد. اردشیر کشاورز نام بنیان‌گذار این سینما را مصورالدوله عنوان کرده که مشخص نیست لقبی برای یکی از این دو فرد بوده‌است یا به فردی دیگر اشاره دارد. به گفتۀ وی این سینما که ۲ سال پس از راه اندازی نخستین ژنراتور در کرمانشاه شروع به کار کرده، دارای موتور برق اختصاصی بوده و در سمت شمالی خیابان شاهبختی سابق(معلم شرقی کنونی) واقع بوده‌ است.


آدرس سایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com/

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید