اردبیل سینما: آشتی دوباره شهروندان اردبیل با سینما

0
171
کمپین همه باهم سینما
کمپین همه باهم سینما

آشتی دوباره شهروندان اردبیل با سینما

وبسایت اردبیل سینما گزارش می دهد: کمپین «همه با هم با سینما» از سوی سازمان‌ های مردم‌ نهاد سبب آشتی مجدد شهروندان اردبیل با سینما شده است.

در چند دهه گذشته سینما جزء اثرگذارترین حوزه‌ ها در سطح جامعه شناخته‌ می‌شد اما با ورود فناوری به زندگی آدمی نقش هنر هفتم رفته ‌رفته کم‌ رنگتر شد و می‌توان گفت در دهه‌ های اخیر افراد اندکی برای تماشای فیلم به سینما می‌روند؛ ازسویی شاید کاهش استقبال مردم از سینما به عدم تنوع در فیلمسازی برگردد؛ بدان معنی که فیلم‌های تولیدی امروزه نه تنها کیفیت لازم را ندارند، بلکه از جذابیت چندانی نیز برخوردار نیستند که تماشاگران را جذب سینما کنند.

معرفی وبسایت سینما قدس اردبیل
معرفی وبسایت سینما قدس اردبیل

از نقطه نظر کیفی فیلم‌های سینمایی حرفی نو در چنته ندارند و با روند تولید و اکران فیلم‌های چند دهه اخیر درمی‌یابیم که سینمای ما در هر برهه از زمان با تأثیرپذیری از رخدادها و دگرگونی‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در شکلی کلی به‌سوی یکی از دو ژانر «ملودرام» و «کمدی» گرایش یافته و گاه  به هر بهایی تنها قصد دارد تماشاگرانش را بخنداند و از این مسیر کلیشه ‌را فتح کند.

برای کمرنگتر کردن این نقیصه، سازمان مردم‌نهاد مؤسسه مطالعات عصر پژوهش با همکاری اداره امور اجتماعی استانداری اردبیل، انجمن سینمای جوان استان و کافه سینما، حرکتی نو را آغاز کرد و با تشکیل کمپین «همه باهم، سینما» حال هر هفته با یکی از فیلم‌های مطرح، میزبان عموم مردم هنردوست است.

این طرح سبب آشتی مجدد مردم بافرهنگ و هنر و به‌ویژه سینما شد و تا حدودی به خروج سینمای استان از رکود کمک کرد؛ بر این اساس، کمپین همه باهم سینما تاکنون بیست و یک برنامه خود را با حضور ۶ هزار تن از اقشار مختلف جامعه برگزار کرده است.

شاهد مشارکت جوانان در حوزه فرهنگ و هنر استان هستیم

ناصر نصیری با اشاره به مشارکت جوانان در حوزه فرهنگ و هنر اظهار کرد: در استان اردبیل شاهد مشارکت جوانان در حوزه فرهنگ و هنر هستیم و در این راستا سازمان‌های مردم‌نهاد نقش اصلی تشویق مخاطبان برای حضور در بخش‌های فرهنگی را دارند.

سینما قدس اردبیل - کمپین همه باهم سینما
سینما قدس اردبیل – کمپین همه باهم سینما

وی درباره حضور کم نظیر تماشاگران برای دیدن فیلم سینمایی زرد در سینما قدس اردبیل گفت: سازمان مردم‌نهاد مؤسسه مطالعات عصر پژوهش با همکاری اداره امور اجتماعی استانداری اردبیل در این روز بخصوص فروش ۴۰۰ بلیت را تجربه کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان اردبیل اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی در بین جوانان سبب شور و نشاط می‌شود و استانداری اردبیل نیز با روش‌های مختلف از این فعالیت‌ها و برنامه‌ها حمایت می‌کند.

آشتی مجدد مردم استان اردبیل با سینما

شفیع شفیعی نیز با اشاره به آشتی مجدد مردم استان اردبیل اظهار کرد: برنامه‌هایی نظیر کمپین «همه باهم سینما» سبب تشویق و فرهنگ‌ سازی بین مردم و آشتی مجدد شهروندان با سینما شده است.
وی درباره برنامه‌ های کمپین همه باهم با سینما گفت: سازمان مردم‌نهاد مؤسسه مطالعات عصر پژوهش که هر هفته با یک فیلم دریکی از سینماهای شهرستان اردبیل حضور دارد، سبب کاهش آسیب‌ های اجتماعی می‌شود و جوانان در مکان سالم‌تری اوقات فراغت خود را سپری می‌کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل بیان کرد: اهمیت دادن به برنامه‌های فرهنگی، موضوع مهمی است که امیدواریم توجه ویژه و اساسی به آن داشته باشیم و به‌تمامی اهداف خود در این حوزه دست‌ یابیم.

از برگزاری کمپین همه با هم سینما یک سال می‌گذرد

سید امین موسوی درباره کمپین همه با هم سینما اظهار کرد: از زمان برگزاری کمپین حدود یک سالی می‌گذرد اما آنچه اهمیت دارد این است که  وجود و ظهور کمپین سبب  رونق بیش از پیش سینماهای اردبیل در روزهای عادی نیز شده و به‌نوعی روح تازه‌ای در سینماهای اردبیل دمیده است که در همین راستا نیز ۲ سینمای قدس و انقلاب اردبیل به طور ویژه بازسازی شده‌اند.

شش هزار بلیط در یک سال اخیر به فروش رسیده است

حسین درازی دبیر اجرایی کمپین همه با هم سینما نیز گفت: از آذر ماه سال ۱۳۹۵ تا آبان ماه ۱۳۹۶ بیست و یک برنامه از سوی کمپین همه با هم سینما  برگزار شده است که با توجه به شرکت مخاطبان  و تعداد بلیط فروخته شده بیش از ۶ هزار نفر از مردم اردبیل به این طرح پیوسته و عضو کمپین شده ‌اند.

وی اضافه کرد: در آخرین برنامه کمپین که در سینما قدس اردبیل برگزار شد نیز  ۴۷۳ نفر شرکت داشتند که بر همین اساس و به ‌طور میانگین در برنامه‌ های گذشته کمپین شاهد حضور ۴۰۰ تن از اقشار مختلف مردم در کمپین بودیم.
وی تصریح کرد: پیش از این چنین استقبال خوبی از فیلم‌های پخش شده در سینماهای استان کم‌سابقه بوده که امیدواریم این استقبال همچنان تداوم داشته باشد و در کنار اکران فیلم در سینما، بسته‌ های فرهنگی مناسبی نیز در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، برگزاری این طرح‌های فرهنگی در اردبیل از اقبال حضور جوانان و دانشجویان و خانواده‌های اردبیلی برخوردار است و علاوه بر اینکه به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند بلکه سبب ساز رشد فرهنگی و توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری در اردبیل نیز می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس | گزارش: امید بایرام زاده

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید