رونق سینمای ابرقهرمانی با کاپیتان مارول ادامه دارد

0
17
رونق سینمای ابرقهرمانی با کاپیتان مارول ادامه دارد
رونق سینمای ابرقهرمانی با کاپیتان مارول ادامه دارد

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: رونق سینمای ابرقهرمانی با کاپیتان مارول ادامه داردفیلم ابرقهرمانی «کاپیتان مارول» با فروش ۴۵۵ میلیون دلاری در کل دنیا شامل ۱۵۳ میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی به موفقیت خیره کننده‌ای دست یافت.

این فیلم با بازی بری لارسن به بهترین فروش افتتاحیه به عنوان فیلمی با محوریت یک قهرمان زن دست یافت و به علاوه به جایگاه دومین آغاز موفق یک فیلم ابرقهرمانی بعد از «انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» دست یافت.

کاپیتان مارول - Captain Marvel 2019
کاپیتان مارول -Captain Marvel 2019

در آمار گیشه آمریکا و کانادا هم «کاپیتان مارول» توانست عنوان بهترین فیلم اقتباس شده از داستان‌های مصور با محوریت قهرمان زن را از «زن شگفت‌انگیز» محصول دی‌سی کامیکز بگیرد. این فیلم نخستین محصول مارول است که قهرمانش یک شخصیت زن است.

«کاپیتان مارول» که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شده، در گیشه دنیا در اغلب بازارهای عمده به جز ژاپن روی پرده رفته و فروش خوبی به دست آورده است: در چین ۸۹.۳ میلیون دلار، در کره جنوبی ۲۴.۱ میلیون دلار، در انگلستان ۱۶.۸ میلیون دلار و در برزیل ۱۳.۴ میلیون دلار.

این فیلم بعد از وضعیت فاجعه بار گیشه آمریکا در ماه‌های ژانویه و فوریه، باعث امیدواری سینماداران شده و آمار فروش آخر هفته را نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۵۰ درصد بالا برده است.

در رده دوم جدول پرفروش‌های گیشه آمریکا فیلم انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان» قرار گرفت. این فیلم در آخر هفته ۱۴.۷ میلیون دلار فروخت و در سومین هفته مجموع درآمد خود را به آستانه ۱۲۰ میلیون دلار رساند. کل فروش قسمت سوم این سری انیمیشن محبوب در گیشه دنیا هم از مرز ۴۳۵ میلیون دلار گذشت.

فیلم کمدی «کفن و دفن خانواده مدیا» با ۱۲ میلیون دلار سوم شد و مجموع فروشش بعد از ده روز اکران به ۴۶ میلیون دلار رسید.

«فیلم لگوها ۲» و «آلیتا: فرشته جنگ» هم به ترتیب ۳.۸ و ۳.۲ میلیون دلار فروختند و در رده‌های چهارم و پنجم جدول پرفروش‌های هفته در آمریکا و کانادا قرار گرفتند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید