تأثیر نسبی ماه رمضان ۹۷ در افت فروش فیلمها

0
21
اخبار سینما - اردبیل سینما
اخبار سینما - اردبیل سینما

تأثیر نسبی ماه رمضان ۹۷ در افت فروش فیلمها

«ناخواسته» از چهارشنبه در گروه زندگی روی پرده می رود

وبسایت اردبیل سینما تقدیم می کند: تأثیر نسبی ماه رمضان ۹۷ در افت فروش فیلمها – با آغاز ماه رمضان و با وجود نیم بها بودن سینماها تا قبل از افطار، تمامی فیلم ها در مقایسه با دو هفته قبل با افت فروش نسبی مواجه شده اند. اگر چه کاهش فروش فیلم های اکران اول نوروز -که سقف ۱۰ هفته اکرانشان هم پر شده – مقداری طبیعی به نظر می رسد ولی این میزان افت فروش در حال حاضر شامل فیلم های تازه به نمایش درآمده نیز شده است.

تشدید مشکلات اقتصادی این روزهای مردم و ادامه روند ناپایدار تثبیت بازار کسب و کار نیز می تواند دلیل دیگر موثر در کاهش فروش فیلم ها باشد. با گران شدن بلیت های سینما در سال جدید، خانواده ای پنج نفره بدون در نظر گرفتن دیگر هزینه های جانبی، برای تماشای یک فیلم باید مبلغی حدود ۷۵ هزار تومان تنها برای خرید بلیت بپردازند. این در حالی است که با پایین آمدن کیفیت برخی از فیلم ها در چند سال اخیر، سینما دیگر جایگاه همیشگی اش را نیز در میان تفریحات خانواده ها ندارد.
در حال حاضر به جز «تگزاس» که صدرنشین فیلم های پرفروش هفته است، «فیلشاه» در رتبه دوم این جدول قرار دارد. این انیمیشن که در یکی – دو روز گذشته با افت فروش فاحشی مواجه شده، در حال حاضر با ۲۴ سینما در تهران و ۵۸ سینما در شهرستان ها در مجموع هفت میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان فروش داشته است.
«عصبانی نیستم» در مقایسه با هفته اول اکرانش افت فروش داشت. این فیلم در تهران ۲۵ سینما دارد و مقداری به سالن هایش شهرستانش نیز افزوده شده است. فروش تهران این فیلم به یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان رسیده و گیشه شهرستانش نیز مبلغی حدود ۵۸۰ میلیون تومان است.

«لاتاری» که حالا به رتبه چهارم جدول فروش هفتگی تنزل پیدا کرده به احتمال فراوان در یکی- دو روز آینده بخش عمده سالن هایش را نیز از دست خواهد داد. این فیلم نسبت به هفته قبل چهار سینما در تهران کمتر دارد و در شهرستان ها نیز ۹ سینمای خود را از دست داده. مجموع فروش تهران و شهرستان «لاتاری» حدود ۱۴ میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان است.

«مصادره» که همچنان در رتبه پنجم جدول فروش هفتگی قرار دارد این روزها با ۱۵ سینما در پایتخت به اکران خود ادامه می دهد. ساخته مهران احمدی در شهرستان ها نیز ۲۹ سینما دارد. فروش کل این فیلم به تازگی از مرز ۱۵ میلیارد تومان هم عبور کرد.
فروش «چهار راه استانبول» با وجود نمایش های مردمی متعدد سازندگان باز هم تغییر چندانی نداشته و این فیلم پس از سه هفته در رتبه ششم جدول فروش هفتگی قرار دارد. ۲۵ سینما در تهران و ۳۳ سینما در شهرهای مختلف اکران این فیلم را برعهده دارند. مجموع گیشه این فیلم نیز به گفته پخش کننده اش یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان است.

«خجالت نکش» جزو معدود فیلم هایی است که گیشه اش از ابتدای اکران روند صعودی داشته و در جدول فروش هفتگی نیز دو پله بالاتر آمده است. این فیلم که از امروز وارد هفته چهارم اکرانش می شود تمامی سینماهای تهران خود را حفظ کرده و در شهرستان ها نیز در مقایسه با هفته قبل تعداد سینماهای بیشتری در اختیار دارد.فروش کل اولین ساخته سینمایی رضا مقصودی با ۷۵ سینما در سطح کشور به یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون تومان رسیده است.

«به وقت شام» در رتبه هشتم جدول فروش هفتگی قرار دارد و برخلاف سینماهای تهرانش که تغییری نداشته، حالا تعداد زیادی از سینماهای شهرستان هایش را از دست داده است. به گفته پخش کننده «به وقت شام»، ساخته ابراهیم حاتمی کیا در تهران و شهرهای مختلف در مجموع ۱۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان فروخته است.

«لونه زنبور» با فروش پایینی که این روزها دارد به احتمال فراوان در یکی- دو روز آتی اکرانش به طور کامل به پایان می رسد. مجموع گیشه این فیلم در پایتخت با ۱۴ سینما حدود پنج میلیارد و ۵۶۸ میلیون تومان است. ساخته برزو نیک نژاد در شهرستان ها نیز با ۲۸ سینما در مجموع سه میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«خوک» رفته رفته گیشه اش در حال افزایش است ولی همچنان میزان فروش آن در حدی نیست که در رتبه های بالایی جدول فروش هفتگی قرار بگیرد. این فیلم در تهران ۱۷ سینما دارد و در مجموع ۴۴۷ میلیون تومان در این سالن ها فروخته است. در شهرستان ها تعداد سینماهای «خوک» دو برابر شده و فروش کل آن نیز مبلغی حدود ۱۱۰ میلیون تومان است. «خوک» در گروه کورش به نمایش درآمده، گروهی که فیلم سینمایی «سهیلا شماره ۱۷» برنامه آینده آن خواهد بود.

«آنسوی ابرها» همچنان با هفت سینما تهران و یک سالن کمتر نسبت به هفته قبل به اکران خود ادامه می دهد و فروش چندانی ندارد. گیشه تهران این فیلم پس از ۲۰ روز نمایش به مرز ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. ساخته مجید مجیدی به جز تهران هم اکنون در یک سینمای شهر آبادان و سه سینمای شهر مشهد در حال اکران است. فروش کل گیشه شهرستان این فیلم ۲۷ میلیون تومان است.

فروش «جشن دلتنگی» در هفته اول و دوم اکران به یک شکل بود و تغییر چندانی نداشت. گیشه هفتگی ساخته پوریا آذربایجانی در پایان هفته سوم تقریباً دو برابر شده ولی همچنان این فیلم در رتبه های پایین جدول قرار دارد. تعداد سینماهای «جشن دلتنگی» در تهران و شهرستان ها به یک اندازه است (۱۳ سالن) و میزان فروش کل آن نیز پس از پایان هفته سوم اکران به ۱۱۴ میلیون تومان رسیده. این فیلم از امروز سینمای سرگروهش (زندگی) را در اختیار فیلم «ناخواسته» قرار می دهد.

«خرگیوش» تغییر در تعداد سالن هایش ایجاد نشده و به احتمال زیاد اکرانش بزودی در همین معدود سینماهایش نیز به پایان می رسد. فروش کل ساخته مانی باغبانی مبلغی حدود دو میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان است.

آدرس وبسایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com/

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید