جشنواره فیلم کوتاه مهر اردبیل بنام هنرمندان، بکام مدیران

0
27
فارابی
فارابی

هفتمین جشنواره فیلم کوتاه مهر اردبیل؛

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: جشنواره فیلم کوتاه مهر اردبیل بنام هنرمندان، بکام مدیران – هفتمین جشنواره فیلم کوتاه مهر اردبیل؛ بنام هنرمندان، بکام مدیران – هفته هنر اردبیل امروز تمام شد لیکن خروجی و چکیده این هفت روز برای هنرمندان بخصوص هنرمندان فیلم کوتاه چه بود؟!

متأسفانه ازدحام برنامه های هنری در یک هفته باعث گردید کلیه این برنامه ها تحت الشعاع همدیگر قرار گیرند و شاید مخاطبانی که علاقمند بودند از اهم برنامه های هنری این هفته استفاده کنند بخاطر مصادف شدن و همزمانی آنها نتوانستند استفاده مناسبی داشته باشند! در این میان هفتمین دوره فیلم کوتاه مظلوم واقع شد و آنچنان که در شأن و مقام سینمای جوان و سینماگرانش بود شایسته برگزار نگردید. تعجیل و به یکباره برگزاری، عدم اطلاع رسانی مناسب، اکران فیلم ها در یک موقعیت مکانی نامناسب، عدم اختصاص جایزه هایی که در حداقل شأن یک جشنواره است، برگزاری ورک شاپ ها در یک تایم نامناسب، حجم عظیم فیلم هایی که بخاطر عدم برگزاری جشنواره در سال های گذشته روی هم تلمبار شده بودند و این جشنواره تنها فرصت اکران آنها بود، داوری نامناسب و غیره همه موجب شدند یک جشنواره شتاب زده و آبکی فیلم کوتاه از دل این هفته بیرون بیاید که متأسفانه علارغم نفس نیک عمل نتیجه ای عاید فیلمسازان استان نکرد و تنها دلخوشی فیلمسازان این بود که آثارشان دیده شوند که این مهم نیز محقق نشد!

جشنواره همانگونه که از عنوانش پیداست دارای یک شادی و انبساط است و اینگونه رویدادهای هنری سالیان درازیست که در استان انجام نمیگیرد! فیلم سازان جوان استان علارغم تحمل مرارت های بسیار در تهیه و تولید تک تک پلان های فیلم هایشان تنها دلخوشی و امیدواری شان اینست که آثارشان در معرض دید مخاطب قرار گیرد. جشنواره ها فرصت دیده شدن، تلاقی افکار و ایده ها، تجدید رفاقت ها، آشنایی ها و … را پدید می آورد که این امر حداقل در هفتمین دوره جشنواره استانی مهر پیش نیامد و این فیلم سازان باید همچنان منتظر گذر سالها باشند تا شاید جشنواره ای دیگر تحقق یابد.

صندلی های خالی از تماشاگر در سینما تک فدک بسیار تأسف آور و ناامید کننده بود. همچنین در مراسم اختتامیه جوایز به سبب مدیریت منابع مالی در بخش هایی به بهانه حائز نبودن شرایط رتبه اولی ارائه نگردید! کلیه موارد مذکور روایت از یک رویداد هنری بود که بیشتر از اینکه به کام هنرمندان باشد به کام مدیران شد و رزومه کاری شان را فربه کرد!

امید است این رخداد هنری اخیر به شکل مجزا از هم و در نهایت شأن و منزلت در سال های آتی صرفا بخاطر ارتقاء و ایجاد انگیزه بین هنرمندان این استان بخصوص فیلم سازان جوان برگزار گردد.

کسب افتخار و سرافرازی برای این استان در سطح کشوری و هرازگاهی در سطح بین المللی توسط فیلم سازان کوتاه اردبیل به کرات صورت گرفته و برگزاری یک جشنواره مستقل و وزین حداقل خواست این جوان هاست.

نویسنده: بهنام کمالی (پژوهشگر و فیلمساز)


آدرس وبسایت سینما قدس اردبیل: http://www.cinemaghods.com/

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید