انتقادات امیرحسین علم الهدی از اکران فیلمها

0
50
امیرحسین علم الهدی مدیر سابق گروه هنر و تجربه
امیرحسین علم الهدی مدیر سابق گروه هنر و تجربه

انتقادات امیرحسین علم الهدی از گروه مخاطب خاص

ارجاع به تاریخ – گفتگوهای امیرحسین علم الهدی در آذر سال ۱۳۹۰ 

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: خبر آرشیوی: انتقادات امیرحسین علم الهدی از اکران فیلم ها در گروه مخاطب خاص – راه اندازی گروه مخاطب خاص در یک سکوت رسانه ای همزمان با ماه محرم نشان از عدم رویکرد کارشناسانه متولیان این امر دارد. کج سلیقگی این عزیزان به حدی است که در زمانی این طرح را آغاز نموده اند که به دلیل شرایط ویژه دهه اول این ماه سینماها از پایین ترین میزان بهره وری برخوردار هستند و چنانچه نگاه این دوستان به اقبال مخاطبان باشد این تصمیم نشان از عدم آشنایی به مقتضیات اکران در سینماهای کشور توسط ایشان دارد که بدیهی ترین مسائل حوزه اکران از دیدشان همچنان پنهان است.

اکران فیلم های «بدرود بغداد» با تمام ویژگی های آن و با نگاهی به جنگ آمریکا و عراق از یک سو و اکران «گلوگاه شیطان» با نگاهی به سینمای دفاع مقدس و جنگ، باز هم از عدم آشنایی این دوستان به چینش محتوایی فیلم ها دارد و نمی توان دو فیلم با یک مضمون و حال و هوا را با هم به اکران درآورد و اسم آن را گذاشت «تخصص در اکران فیلم!»

امیرحسین علم الهدی مدیر سابق گروه هنر و تجربه
امیرحسین علم الهدی مدیر سابق گروه هنر و تجربه

از منظر سانس بندی هم که این نوع روش، روش منحصربه فردی است که در ایران ابداع شده و قرار است بازهم سینما را اختراع کنیم!

سانس ‌بندی موجود نمی تواند سینماهایی که انتخاب شده اند را به پاتوق تبدیل نمایند. دوستان عزیز از تجارب دیگر کشورها برای پیدا کردن روش اکران این نوع فیلم ها استفاده کنند چون اکران فیلم در حوزه سینماداری، یک روش بین المللی است و نمی توان برای هر کشور نسخه ای جداگانه نوشت، سینما براساس سلیقه مخاطب شکل می گیرد نه بر اساس خواسته های غیرکارشناسی دولتی یا صنفی یا خصوصی و یا…!

فیلم های منتخب گروه خاص باید حداقل های انتخاب این گروه را از منظر کیفی و مضمونی داشته باشند و دارای نوآوری در همه زمینه ها باشد. الآن متأسفانه سیاست بر اساس اکران حداکثری فیلم هایی است که توان حداقلی جذب مخاطب را ندارند و اصلاً معلوم نیست چرا ساخته شده اند و سازندگان آنها نیز مدام از مافیا و… دم می زنند. در حالی که باور ندارند این روش فیلمسازی برای تلویزیون هم خوب نیست و با نگاه عقیدتی به سینما نمی توان مردم را به زور به سینماها جذب کرد. سینما براساس جذابیت در مضمون و تکنیک ساخت، معنا می یابد نه در تولید غیر کیفی. در تمام مضامین الگوهایی داریم که این دو مولفه را به خوبی رعایت کرده اند و مخاطب را به سینماها کشانده اند.

عدم اعلام فروش فیلم های گروه مخاطب خاص به معنای یک تحلیل برای تدبیر در ادامه اکران نیست؛ این عدم اعلام به منزله نبود فروش حداقلی برای این فیلم هاست که متولیان گروه را مجبور کرده است فروش را اعلام نکنند. چنانچه می خواهید از فروش این فیلم ها مطلع شوید لطفاً به سایت cinematicket.ir مراجعه کنید تا معنای استقبال مخاطب را از این گروه، با توضیحات فوق را متوجه باشیم.

شیپور سینما را از سرگشادش ننوازید این شیپور همانند شیپورهای دیگر باید نواخته شود!


مناظره پرتنش فرح بخش و علم الهدی در برنامه زنده!


لینک منبع: http://www.cinemaghods.com/Ar_Articles/1390/09/Note_In_1390-09-09.htm


پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید