افتتاحیه میلیاردی فیلم لس آنجلس تهران

0
94
فیلم سینمایی لس آنجلس تهران
فیلم سینمایی لس آنجلس تهران

افتتاحیه میلیاردی فیلم لس آنجلس تهران

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: افتتاحیه میلیاردی فیلم لس آنجلس تهران – «لس آنجلس تهران» جدیدترین ساخته تینا پاکروان پرطرفدارترین فیلم هفته گذشته بود. این فیلم با فروش ۲,۱۵۴ میلیارد تومان در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفت تا پس از سه هفته، یک فیلم کمدی پرفروش‌ترین فیلم هفته باشد. همچنین این فیلم توانست پس از «هزارپا» رتبه دومِ پرفروش‌ترین افتتاحیه سال را نیز از آن خود کند.

مهناز افشار در نمایی از فیلم لس آنجلس تهران

مهمترین دلیل استقبال از فیلم «لس آنجلس تهران» را باید بازگشت دوباره پرویز پرستویی به عرصه کمدی دانست. پرستویی که سال‌ها پیش با حضور درخشانش در فیلم‌های کمدی توانایی‌اش را در این ژانر به اثبات رسانده بود، در «لس آنجلس تهران» به ایفای چندین نقش می‌پردازد. داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که دو نفر، یک به اصطلاح موسیوی فرانسوی و یک استندآپ کمدین از لس آنجلس به تهران می‌آیند و ماجراهایی را پشت سر می‌گذارند. مهناز افشار، گوهر خیراندیش، شیرین یزدانبخش و زهیر یاری دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«مغزهای کوچک زنگ زده» در سومین هفته اکرانش باوجود کاهش فروش ۲۲درصدی نسبت به هفته قبل، همچنان فروش چشمگیری داشت. این فیلم با فروش هفتگی ۱,۷۴۴ میلیارد تومان در رتبه دوم جدول جای گرفت تا پرمخاطب‌ترین فیلم غیرکمدی هفته باشد و تنها پس از سه هفته اکران مجموع فروشش از مرز ۶ میلیارد عبور کند. مغزهای کوچک زنگ زده در صورت ادامه فروش فوق العاده خود می‌تواند اصلی‌ترین گزینه برای شکستن رکورد پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سال باشد.

سومین فیلم جدول فروش، مانند هفته گذشته فیلم «لازانیا» بود که با افزایش تعداد سالن‌هایش به فروش ۵۱۹ میلیون تومان دست یافت و پس از دو هفته میلیاردی شد.

فیلم «هشتگ» نیز با فروش هفتگی ۴۸۵ میلیون تومان در رتبه چهارم جدول جای گرفت و مجموع فروشش را به مرز ۱,۵ نزدیک کرد. نکته جالب درباره فیلم «هشتگ» فروش خوب این فیلم در شهرستان‌ها است که نسبت به شهر تهران بیشتر بوده است.

فیلم «عرق سرد» که از طرف سالن‌های حوزه هنری تحریم شده است باوجود در اختیار داشتن تنها ۵۷ سالن در سومین هفته اکرانش به فروش نسبتا مطلوب ۲۷۲ میلیون تومان دست یافت و مانند هفته گذشته در رتبه پنجم جدول قرار گرفت.

«هزارپا» پس از گذشت ۱۵ هفته از اکرانش در حالی که هنوز تعداد سالن‌های قابل توجهی در اختیار دارد با فروش هفتگی ۲۴۳ میلیون تومان در رتبه ششم جدول جای گرفت. «هزارپا» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران این هفته مجموع فروشش را به ۳۶,۷ میلیارد تومان رساند.

هفته گذشته یک فیلم جدید نیز برای کودکان اکران شد، فیلم «پیشونی سفید ۲» ساخته جواد هاشمی با فروش هفتگی ۲۴۰ میلیون تومان در رتبه هفتم جدول قرار گرفت. «پیشونی سفید ۲» داستان اختاپوسی است که از درون یک غار، امورات قلعه را فرمانروایی می‌کند. او برای به دام انداختن آهوها و نوشیدن عصاره تن آن‌ها «بل بله» را به خدمت گرفته اما آهوها با نقشه‌ «پیشونی‌ سفید» از قلعه فرار می‌کنند و … در این فیلم ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، امیررضا احمدی، محمدرضا شریفی‌نیا، پژمان بازغی و لیلا اوتادی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

حاشیه هفته:

 پرویز پرستویی در پاسخ به برخی انتقادات درباره‌ی فیلم «لس آنجلس تهران» در صفحه اینستاگرام خود واکنش نشان داد. وی اظهار داشت برای نظرها و انتقادات مردم ارزش قائل است اما برخی با انتقادات غیرمنصفانه و کینه توزی در پی ضربه زدن به فیلم هستند. پرستویی در دفاع از عوامل فیلم به مخاطبان اطمینان داد کسی برای ثروت اندوزی کیسه ندوخته است.

مهناز افشار نیز که در این فیلم کنار پرویز پرستویی و گوهر خیراندیش جلوی دوربین رفته است، در پاسخ به برخی انتقادهایی که از فیلم می‌شود در توییتر نوشت: «اینکه یک فیلم سینمایی یا هر چیزی را دوست داشته باشیم یا نه حق طبیعی همه است و نباید معترض دوست نداشتن یا داشتن اونها شد! اما وقتی مواجه می‌شی با جملاتی چون; من قسم خوردم زیر آب این فیلم رو بزنم، یکم از انصاف به دوره و کاملا معلوم میشه دیگه بحث سلیقه نیست.»

ترین‌های هفته:

بیشترین فروش افتتاحیه در میان فیلم‌های تازه اکران شده فیلم «لس آنجلس تهران» ساخته تینا پاکروان با فروش ۱,۴۵۰ میلیارد تومان

بیشترین افزایش فروش نسبت به هفته گذشته، فیلم «ماهورا» با افزایش فروش ۴۷ درصدی

 بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته، فیلم «هزارپا» با کاهش فروش ۳۵ درصدی

پرفروش‌ترین فیلم‌های هنر و تجربه به ترتیب هندی هرمز، چاووش، پاسیو

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید