اخبار اکران نوروزی سینماهای کشور

0
36
اخبار سینما - اردبیل سینما
اخبار سینما - اردبیل سینما

وبسایت اردبیل سینما گزارش داد: اخبار اکران نوروزی سینماهای کشور

۱۲ گزینه اکران نوروز معرفی شدند/ سینما آستارا و فرهنگ سرگروه شدند

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۲/۱۴

علی سرتیپی سینماهای سینماهای استقلال، آزادی، باغ کتاب، ایران، زندگی، آستارا، فرهنگ را به عنوان سرگروههای سینمایی در سال ۹۸ اعلام کرد

علی سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران با اشاره به جلسه امروز بعدازظهر ۱۴ اسفند گفت: در این جلسه ۱۲ فیلم به عنوان فیلم های نهایی برای اکران در نوروز مشخص شدند که از بین این فیلم ۷ فیلم برای اکران قطعی نوروز انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: فیلم های سینمایی متری شش و نیم، غلامرضا تختی، رحمان ۱۴۰۰، تگزاس۲، درخونگاه، ایکس لارج، ۴ انگشت، تیغ و ترمه، زندانی ها، دیدن این فیلم جرم است، زیرنظر، ژن خوک فیلم هایی هستند که اگر بتوانند پروانه نمایش خود را بگیرند می توانند قراردادهای خود را هفته آینده در کارگروه اکران ارایه کنند.

سرتیپی افزود: همچنین در این جلسه مشخص شد سینماهای استقلال، آزادی، باغ کتاب، ایران، زندگی، آستارا، فرهنگ به عنوان ۷ گروه سینمایی سرگروههای اکران در سال آینده را برعهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: مصوب شد در اکران نوروز ۹۸ حداکثر سه فیلم کمدی اکران شود و هر دفتر پخش فقط می تواند یک عنوان فیلم سینمایی در نوروز به نمایش در بیاورد.

سرتیپی افزود: فیلم های متقاضی قراردادهای خود را در روز دوشنبه ۲۰ اسفند در کارگروه اکران ثبت می کنند و در صورت مصوب شدن می توانند از روز چهارشنبه ۲۲ اسفند اکران خود را آغاز کند.


تکلیف اکران نوروزی نامشخص ماند

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۲/۱۳

جلسه این هفته کارگروه اکران در حالی برگزار شد که تصمیم برای نمایش فیلم‌های نوروز بی‌نتیجه ماند و به آینده موکول شد.

غلامرضا فرجی سخنگوی کارگروه اکران درباره مصوبات جلسه ۱۳ اسفند ماه گفت: کف فروش فیلم‌های سینمایی که اکنون روی پرده سینماها هستند، بررسی شد و نمایش آنها ادامه خواهد داشت.

او همچنین درباره تصمیم‌گیری برای اکران نوروزی سینماها هم بیان کرد: وضعیت برنامه نمایش فیلم‌ها در ایام نوروز، آیین‌نامه و تکلیف سرگروه‌های سینمایی به هفته آینده موکول شد.


رایزنی‌ها برای اکران نوروزی ادامه دارد / تلاش برای آغاز نمایش فیلم‌ها از ۲۲ اسفند ماه

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۲/۱۲

سخنگوی شورای عالی اکران ضمن اعلام نام فیلم‌های کاندید شده برای اکران نوروز گفت: فیلم‌های نوروز از ۲۲ اسفندماه روی پرده خواهند رفت و به این ترتیب شاید بتوانیم گیشه اسفند را هم نجات دهیم.

علی سرتیپی _سخنگوی شورای عالی اکران درباره آخرین تصمیمات برای اکران فیلم‌های نوروزی بیان کرد: هنوز نمایش هیچ فیلمی برای اکران نوروز قطعی نشده است و حتی سر گروه‌ها هم مشخص نشده‌اند اما بنا است تا ۲۲ اسفندماه این آثار روی پرده بروند.

او ادامه داد: قرار است فردا (۱۳ اسفند ماه) جلسه‌ای درون صنفی برگزار شود و نهایتاً تصمیم گیری در روز سه‌شنبه در شورای عالی اکران اتفاق بیفتد و در حال حاضر تا الان ۱۶ فیلم به طور قطعی نامزد نمایش در نوروز هستند که از طرف پخش کننده‌ها به کارگروه اکران معرفی شده‌اند که نام آنها به این ترتیب است: ایکس لارج به کارگردانی محسن توکلی، تگزاس ۲، به کارگردانی مسعود عطیابی، زیرنظر به کارگردانی مجید صالحی، شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار، غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی، پیشونی سفید ۳ به کارگردانی سیدجواد هاشمی، دیدن این فیلم جرم است به کارگردانی رضا زهتاب‌چیان، متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی، زندانی‌ها به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، رحمان ۱۴۰۰ به کارگردانی منوچهر هادی، ژن خوک به کارگردانی سعید سهیلی، سامورایی در برلین به کارگردانی مهدی نادری، چهار انگشت به کارگردانی حامد محمدی، تیغ و ترمه به کارگردانی کیومرث پوراحمد، در خونگاه به کارگردانی سیاوش اسعدی، به دنیا آمدن به کارگردانی محسن عبدالوهاب.

سخنگوی شورای عالی اکران درباره اینکه چه اولویت‌هایی برای نمایش فیلم‌ها در ایام نوروز در نظر گرفته خواهد شد توضیح داد: همچنان تصمیم قطعی گرفته نشده است اما وزارت ارشاد اعلام کرده که اولویت باید بر فیلم‌هایی باشد که در جشنواره شرکت کردند اما هنوز این امر قطعی نیست و در حد یک پیشنهاد به ما بیان شد. امسال تعداد سرگروه‌ها همان هفت سرگروه سینمایی خواهد ماند و بر این اساس از بین این ۱۶ اثر، تنها ۷ فیلم به عنوان فیلم‌های نوروزی روی پرده خواهند رفت.

سرتیپی در پایان گفت: امیدواریم سریعتر این تصمیم گیری‌ها انجام شود تا به فروش فیلم‌ها در ماه اسفند هم کمک کنند زیرا این طور که به نظر می‌آید شرایط اکران خوبی در این ماه نداشتیم و شاید بتوانیم گیشه اسفند را به این طریق تاحدودی نجات دهیم. امیدواریم تصمیم گیری‌ها درباره فیلمها در جلسه این هفته مشخص شوند اما با این حال این احتمال هم وجود دارد که فیلم‌ها نهایی نشوند.


درخواست سینماداران برای افزایش سرگروه‌های اکران در سال ۹۸

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۲/۱۱

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه سینماداران خواستار افزایش سرگروه‌های سینمایی هستند بیان کرد آثار در حال اکران برای آغاز اکران فیلم‌های نوروز با سینماها به توافق رسیده‌اند.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اکران نوروز ۹۸ گفت: در تلاش هستیم تا فیلم‌های اکران نوروزی سال ۹۸ دوشنبه این هفته ۱۳ اسفندماه اعلام شود، چرا که فرصت کمی تا نوروز باقی مانده و صاحبان فیلم‌ها باید این فرصت را داشته باشند تا برای اکران نوروزی خود را آماده کرده و برای تبلیغات محیطی برنامه‌ریزی کنند.

وی درباره آغاز اکران فیلم‌های نوروزی توضیح داد: آغاز اکران‌های نوروزی بستگی به پایان زمان نمایش سرگروه‌های سینمایی دارد و فیلم‌های نوروزی بعد از پایان نوبت اکران فیلم‌ها در گروه‌های سینمایی، نمایش داده می‌شوند، البته اکثر فیلم‌هایی که برای نوروز انتخاب می‌شوند، تا قبل از پایان سال روی پرده می‌روند. اکثر فیلم‌های در حال اکران هم برای اکران نوروزی با سینماها به توافق رسیده‌اند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به سرگروه‌های سینمایی بیان کرد: منتظر هستیم تا آیین‌نامه اکران اعلام شود تا ببینیم وضعیت سرگروه‌های سینمایی چه خواهد شد، در سال ۹۷، هفت سرگروه سینمایی شامل آزادی، استقلال، کورش، ایران، ماندانا، زندگی و باغ کتاب داشتیم و تغییر سرگروه‌ها برای سال آینده بستگی به آیین نامه اکران ۹۸ دارد.

وی تاکید کرد: انجمن سینماداران پیشنهاد افزایش یک سرگروه سینمایی را ارائه کرده، این پیشنهاد نیز به این دلیل است که سال گذشته اکران آزاد وجود نداشت و انجمن سینماداران برای اکران‌های آزاد درخواست افزایش یک گروه سینمایی را کرده است. باید دید این پیشنهاد مورد قبول قرار می‌گیرد یا خیر.

فرجی در پایان گفت: امیدواریم تا دوشنبه این هفته آیین‌نامه اکران ۹۸ و ترکیب فیلم‌های نوروزی اعلام شوند.


آیین‌نامه جدید اکران در دست تصویب است/ افزایش قیمت بلیت سینماها در سال جدید

تاریخ خبر: ۱۳۹۷/۱۱/۲۸

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مشخص شدن فیلم های اکران نوروزی و افزایش قیمت بلیت سینماها در سال جدید توضیحاتی را ارایه داد.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره طرح موضوع اکران نوروزی در جلسه های پیش روی شورا گفت: تا تکلیف آیین نامه کارگروه اکران برای سال جدید مشخص نشود درباره اکران نوروزی تصمیم نهایی گرفته نمی شود در نتیجه در جلسه روز دوشنبه ۲۹ بهمن هم بحثی در این باره نخواهیم داشت.

وی افزود: با مشخص شدن آیین نامه جدید کارگروه اکران، تکلیف سرگروه ها در سال آینده مشخص می شود.

به گفته وی، تعیین تکلیف آیین نامه دستور کار فوری شورا است.

فرجی در پایان درباره افزایش قیمت بلیت سینما ها در سال جدید توضیح داد: قطعا  قیمت بلیت در سینما افزایش پیدا می کند. پس از مشخص شدن برنامه اکران و سرگروه ها در این باره نیز تصمیم گیری نهایی خواهد شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید